LadyMy skrev 2011-02-15 12:09:01 följande:
[..]
Kom på ett tips till er som inte shoppat klart; omlottröjor, oslagbart enkelt att ha på natten när det ska bytas blöjor och kräk-kläder. Julian kräks mest hela tiden tycker jag, vi byter säkert kläder 5 ggr/dygn.
Aaah, perfekt! Omlottröjor är ju vad som sparats från min spädbarnstid, då det inte fanns bodies än. Har inte sett många omlottröjor i butikerna nu dock då det verkar vara bodies som gäller..?
Ninus: Du får planera in en massa saker som gör att det inte passar. Vet inte vem ni hade som föreläsare på Danderyd, men hon som vi hade tjatade hela tiden om att barnet kommer när det passar som allra "sämst". Det skulle för mig betyda att vår bebis borde dyka upp typ nu egentligen (men det känns lite för tidigt tycker jag) eftersom jag är tvärförkyld, måste återlämna biblioteksböcker idag, måste lämna nycklar/slutföra lägenhetsaffär idag, samt att sambon är på konferens vilket innebär att han inte kan hjälpa mig med ett dyft av det som måste göras just idag. Dock är han inte långt borta åtminstone om det skulle hända nåt... ;)
Jag tror faktiskt vi har allt nu, eftersom vi köpte babyskydd i helgen (trots att vi inte har nån bil, och sambon inte ens körkort). Förra veckan impulsköpte vi en s k moseskorg, så vi avvaktar med monteringen av spjälisen även om blivande morföräldrarna köpte spjälskydd i helgen så allt verkligen finns på plats :) Det enda som vi inte "har" är skötbord, som vi inte har plats för. Vi har en skötbädd från IKEA och hoppas det ska funka bra att byta lite varstans, typ sängen och så, med det under. I blöjväg har vi i och för sig bara provpaketet som vi fick från MVC, men sånt kan man ju köpa på närmaste butik när man kommer hem...
Hur mycket kläder behöver man förresten ha med sig till bebisen till BB? Om man ska få stanna på hotell-BB i typ två dagar alltså?