• saltgurkan

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Hej!

försökte hitta en tråd som var lite mer specificerad för oss som är över 30 och väntar barn i mars 2011. Det vore roligt att följas åt under graviditeten och kunna hjälpa varandra med bra råd, vad man gör med dessa förbaskade finnar, var man köper bästa vagnen till om gravidyoga är bra eller inte... 

vi får ser om och hur tråden utvecklas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 15:32

BF LISTA:
    Saltgurkan 6 mars (Flicka)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 14:07

BF lista

Haligh 25/12
    Roszi 23/1 (vet ej kön)*
    LadyMy 5/2
    Ninus 10/2 (pojke)
    Jenne 4/3 (pojke)
    Saltgurkan 6/3 (flicka)
    Golden Robot 8/3

• Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?
  • Golden Robot
    LadyMy skrev 2011-02-18 14:34:47 följande:
    [..]
    Golden, fick en tens av mamma eftersom hon är sjukgymnast. Det är en knapp för massage och en för smärtlindring, men de går att köra parallellt. Sen höjer o sänker man styrkan. Det gjorde jag iom att värken växer i styrka. Tyckte det var skönt att ha ngt att pilla m .
    [..]
    OK, så då kanske hon var förutseende nog att ge dig en sån som lämpade sig inför förlossningen :)
    Typ Cefar Femina kanske? Den ska det finnas handomkopplare till tydligen.
    Jag har en Cefar Primo Pro, och den har ingen sån "omkopplare", men det kanske funkar bra ändå? Berätta gärna hur du gjorde, så kanske jag har en chans att få lite kläm på det inför Dagen D :P För just nu lyckas jag inte alls komma överens med apparaten... Tycker den gör vare sig till eller från, men det beror kanske mest på att mina smärtor sitter där det är omöjligt att fästa plattorna...
  • Roszi

Saltgurkan-jag skrev att jag hade för mkt kläder med till mig själv. Det var ju för att jag låg på vårdavdelning och inte patienthotell, fast om du skall göra kejsarsnitt så kanske du också kommer tillvårdavd. Där hade de iaf rockar, blöjor, bindor etc

Det finns ett Apotek på Danderyd där man kan köpa rätt mkt typ blöjor om man behöver!

Lady My- Tack för kommentar ang namn, jag håller med Alexander,väldigt fint men har varit vanligt under många år!

Vi ger ersättning enbart 3-4 mål på dagen. Då äter han allt från 60-110 ml. Sedan ammar jag resten. Min mjölk höll också på att sina men fick hyra en elektrisk mjölkpump på BB, så jag har pumpat en del för att få igång och det har lyckats, men jag har ändå inte tillräckligt. Jag vet dock inte vad som skulle hända om jag slutade ge ersättning och bara ammade om mjölkproduktionen skulle komma igång. Fast jag vill ge vissa ersättningsmål och tycker att jag funnit en balans.

Bra viktuppgång för Julian! Min kille har nu gått upp 1,2 kg på en månad och det är härligt. Tror det är ersättningen som hjälpt tilll med gödningen

• NyaMy
    Golden Robot skrev 2011-02-18 15:47:16 följande:
    OK, så då kanske hon var förutseende nog att ge dig en sån som lämpade sig inför förlossningen :)
    Typ Cefar Femina kanske? Den ska det finnas handomkopplare till tydligen.
    Jag har en Cefar Primo Pro, och den har ingen sån "omkopplare", men det kanske funkar bra ändå? Berätta gärna hur du gjorde, så kanske jag har en chans att få lite kläm på det inför Dagen D :P För just nu lyckas jag inte alls komma överens med apparaten... Tycker den gör vare sig till eller från, men det beror kanske mest på att mina smärtor sitter där det är omöjligt att fästa plattorna...
    Cefar easy heter den, den enklaste o billigaste tror jag?
    Jag hade på lågt mellan värkar, typ 2 o sen höjde jag när värken växte i kraft. Funkade någorlunda tills jag fick lustgasen o allra bäst var den hemma innan. Tycker att man får till det under tiden man har värkarna, svårt att veta innan hur det känns liksom.... o alla tycker ju inte att det funkar alls. Satte min i svanken. Vad menar du förresten m omkopplare? 

Roszi, skönt att du fått till en bra kombination vad gäller amning/ersättning, inte lätt det där. Man vill ju inte ha sprängfulla bröst mellan varven heller. Tycker du att dina har "ställt in sig" på de mål du bestämt? 
  • Ninus

Hej på er!
    Nu är vår fina, fina kille äntligen här! Vi blev igångsatta igår som vi hade hoppats och kl 2235 kom han ut, 4kg på grammet och 54 cm lång. Han och vi mår bara bra. Sitter på patienthotellet på Danderyd nu och tar igen oss, skriver mer senare. Just det, Philip var namnet på underverket! :)

Kram på er så länge!

• Haligh

Åh GRATTIS Ninus!!!! Vad underbart! Hoppas förlossningen gick bra! Kram till dig och lilla Philip!

• Golden Robot

Jättegrattis Ninus! Vad härligt:) Nån jätte var det ju inte heller, som du hade oroat dig för. Vad jättemysigt! Kram till er!

Jag är beredd att gå till 42-0 känns det som just nu. Bebisen kunde inte riktigt visa barnmorskan om den var fixerad eller ruckbar och låg och ruskade på sig när hon skulle försöka avgöra, haha. En liten busunge helt enkelt!

• NyaMy
    Ninus skrev 2011-02-19 16:41:41 följande:
    Hej på er!
    Nu är vår fina, fina kille äntligen här! Vi blev igångsatta igår som vi hade hoppats och kl 2235 kom han ut, 4kg på grammet och 54 cm lång. Han och vi mår bara bra. Sitter på patienthotellet på Danderyd nu och tar igen oss, skriver mer senare. Just det, Philip var namnet på underverket! :)

Kram på er så länge!
    GRATTIS! Nu börjar något helt fantastiskt för er! Hoppas ni mår bra, tänk på att det kan vara en berg och dalbana i början. Fint namn!
  • saltgurkan

Stort grattis Ninus!!!!
    Vad roligt, jag hoppas allt gick bra! Philip är ett jätte fint namn, ville också ha det om det hade blivit en liten kille men det går ju inte för det heter min man hahahahaa han hälsar dock att namnet är väldigt bra, funkar även bra internationellt och har varit nöjd med det i 38 år! 

Så snart vi är levande igen så får vi ses med alla små underverk! 

• saltgurkan

I måndags kom vår lilla tjej, 2925g och 48cm lång. 
    Vi kom hem från sjukhuset ikväll och vi mår bra!  

Jag skrämde barnmorskorna lite eftersom jag inte ville ta henne till mig direkt, tyckte det var obehagligt under operationen, och på uppvaket när jag var helt förlamad, sen fick hon ligga lite hos mig bara för att det propsade så, men jag gav tillbaka henne till philip ganska direkt. Jag var inte redo, inte beredd. Fick lite panik i hemlighet. Men utan ett ord förstod philip. Han tog hand om henne och jag följde henne en aning tveksamt  mest på avstånd i pappas famn den första tiden. Jag försökte amma ibland som pliktskyldigast men gav henne tillbaka direkt efter. Jag tyckte det kändes konstigt. eller så kändes det inte alls... sen kom det långsamt, långsamt, små stunder här och där tillsammans bara hon och jag. Vi tittade lite på varandra när ingen annan var där, vi studerade varandra, vi pratade lite..du är här nu, du är på riktigt.. 

I natt överväldigades jag plötsligt av den enorma kärlek jag kände till henne, hon låg i sängen intill mig och sov och jag insåg att det gjorde fysiskt ont i hjärtat för att jag saknade henne så mycket fast hon låg där alldeles precis brevid mig... Jag insåg då vad de menade i låten "I don´t want to miss a thing" med Aerosmith. Jag grät och la henne på mitt bröst. Det var magiskt.

Jag ÄLSKAR båda mina barn. Jag är nu en lite trött men lycklig tvåbarns mamma! 

• NyaMy
    saltgurkan skrev 2011-02-23 22:43:34 följande:
    I måndags kom vår lilla tjej, 2925g och 48cm lång. 
    Vi kom hem från sjukhuset ikväll och vi mår bra!  

Jag skrämde barnmorskorna lite eftersom jag inte ville ta henne till mig direkt, tyckte det var obehagligt under operationen, och på uppvaket när jag var helt förlamad, sen fick hon ligga lite hos mig bara för att det propsade så, men jag gav tillbaka henne till philip ganska direkt. Jag var inte redo, inte beredd. Fick lite panik i hemlighet. Men utan ett ord förstod philip. Han tog hand om henne och jag följde henne en aning tveksamt  mest på avstånd i pappas famn den första tiden. Jag försökte amma ibland som pliktskyldigast men gav henne tillbaka direkt efter. Jag tyckte det kändes konstigt. eller så kändes det inte alls... sen kom det långsamt, långsamt, små stunder här och där tillsammans bara hon och jag. Vi tittade lite på varandra när ingen annan var där, vi studerade varandra, vi pratade lite..du är här nu, du är på riktigt.. 

I natt överväldigades jag plötsligt av den enorma kärlek jag kände till henne, hon låg i sängen intill mig och sov och jag insåg att det gjorde fysiskt ont i hjärtat för att jag saknade henne så mycket fast hon låg där alldeles precis brevid mig... Jag insåg då vad de menade i låten "I don´t want to miss a thing" med Aerosmith. Jag grät och la henne på mitt bröst. Det var magiskt.

Jag ÄLSKAR båda mina barn. Jag är nu en lite trött men lycklig tvåbarns mamma! 
    Åh, vad fint saltis! Massa grattis!!! 
Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?