• ViceGuy

MMA - Mixed Martial Arts

Vad tycker ni om denna extremt snabbt växande sport? Bra eller Anus?

(obs, känsliga varnas!)

The true delight is in the finding out, rather than in the knowing. -Isaac Asimov
  • Svar på tråden MMA - Mixed Martial Arts
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

En sport som andra, på många sätt jämförbar med boxning. På andra sätt inte.

Ser inte någon anledning till att den ska förbjudas men den kan regleras som alla andra sporter.

TANSTAAFL
  • Tesselein

Ser ut att vara en rätt gammal video, reglerna har ju blivit hårdare ju mer uppmärksamhet sporten har fått och det är defenivit en fråga om "ger man sig in i leken får man leken tåla"
    Tränade själv mma innan jag blev gravid och man sätter ju gränserna själv eftersom det alltid går att "klappa ut".

• Lady Ackles

Vidrigt! Hade det skett på gatan så är det misshandel. Vad är skillnaden?
    Att ett par muppar vill jämföra "kukar"?

• ViceGuy
    Lady Ackles skrev 2010-08-16 23:46:37 följande:

Att ett par muppar vill jämföra "kukar"?

På sätt och vis, fast på ett djupare plan.

På gatan har man inga regler, inga vilopauser, inga domare, inga läkare nära tilhands redo att rycka in på 3 sekunder, inga hårt kontrollerade läkarintyg på att fysiken och psyket är stabilt nog, ingen chans att bara "ge upp" och klappa ut när som helst, osv listan kan göras lång.

Att jämföra det med streetfighting är löjligt, men det är fortfarande våld.

Då får man istället fråga sig, är hårt reglerat våld okej?

Ishockey, amerikansk fotboll och sådana sporter är minst lika våldsamma och i NHL bryter det ofta ut slagsmål utan att domarna lägger sig i fören nån ger upp eller åker i backen av en käftsmäll.

Så även om man inte vill att sina 7 åriga barn ska sitta och kolla på det, så kan man väl låta vuxna göra det?

Herregud säger som Joe Rogan, "People are babies, man".
    The true delight is in the finding out, rather than in the knowing. -Isaac Asimov
  • ViceGuy

Fast kanske istället ska fråga, är det många här som tycker sporten är underhållande?

• Grätchen
    ViceGuy skrev 2010-08-17 00:06:37 följande:
    Fast kanske istället ska fråga, är det många här som tycker sporten är underhållande?
    Ja.

*gömmer mig*

K1 mest iofs.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Ja, jag tycker att sporten är mycket underhållande. Det är den enda sporten som jag följer någorlunda seriöst även om jag gillar alla former av kamp man mot man, även de mindre våldsamma sporterna som fäktning och tennis.

Inte mycket för lagsporter.
    TANSTAAFL
  • Semper Idem
    Ja, absolut. Det är fantastiska prestationer. Lite samma faschination som porr. Inget man är stolt över att man faschineras av och har formodligen liknande problem men likväl faschinerande.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Lady Ackles skrev 2010-08-16 23:46:37 följande:

Hade Formel 1 skett på gatan hade det varit fortkörning,vårdslöshet i trafik och säkert flera saker till. Samma sak med i stort sett alla motorsporter.

Men nu kör man inte Formel 1 eller folkrace på gatan utanför dagis utan man gör det på banor som är avsedda för det med regler och med säkerhetspersonal. Samma sak är det med MMA, man slåss inte bland glasskärvor, gatlampor, trafik och så vidare utan man gör det under kontrollerade former. Man slåss under strikta regler med närvarande säkerhetspersonal.

Poängen jag vill få fram är att i sportens värld så är det en hel del som är tillåtet som inte vore det om man gjorde det "ute på gatan".
    TANSTAAFL
Svar på tråden MMA - Mixed Martial Arts