• ViceGuy

MMA - Mixed Martial Arts

Vad tycker ni om denna extremt snabbt växande sport? Bra eller Anus?

(obs, känsliga varnas!)

The true delight is in the finding out, rather than in the knowing. -Isaac Asimov
  • Svar på tråden MMA - Mixed Martial Arts
  • Lady Ackles
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-08-17 13:48:10 följande:
    Hade Formel 1 skett på gatan hade det varit fortkörning,vårdslöshet i trafik och säkert flera saker till. Samma sak med i stort sett alla motorsporter.

Men nu kör man inte Formel 1 eller folkrace på gatan utanför dagis utan man gör det på banor som är avsedda för det med regler och med säkerhetspersonal. Samma sak är det med MMA, man slåss inte bland glasskärvor, gatlampor, trafik och så vidare utan man gör det under kontrollerade former. Man slåss under strikta regler med närvarande säkerhetspersonal.

Poängen jag vill få fram är att i sportens värld så är det en hel del som är tillåtet som inte vore det om man gjorde det "ute på gatan".
    Jag förstår. Men ändå inte.
    Jag ser inte nöjet i att spöa skiten ur varandra. För det är ju det man gör. Kontrollerat.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Lady Ackles skrev 2010-08-17 13:50:02 följande:
    Jag ser inte nöjet i att spöa skiten ur varandra. För det är ju det man gör. Kontrollerat.
    Ja, det är det och det ska man inte sticka under stol med. Men folk har olika intressen, jag ser inte nöjet av att titta på eller köra travhästar och skulle aldrig göra det.

Samma sak med MMA, vissa gillar det och andra gör det inte men till skillnad från travsporten så vill de som inte gillar det gärna förbjuda MMA. Förmodligen för att de uppfattar det som farligt och skrämmande och är man inte insatt så ser det illa ut och skador är vanliga i både tävling- och träningssammanhang men allvarliga skador och dödsfall är ovanliga.

Ungefär som i de flesta sporter med andra ord.
    TANSTAAFL
  • sstv
    ViceGuy skrev 2010-08-17 00:06:37 följande:
    Fast kanske istället ska fråga, är det många här som tycker sporten är underhållande?
    Ja, det är härligt att titta på. En riktigt bra match kan innehålla så mycket vackert att man blir alldeles till sig.
  • blackpuma
    Gladiatorspel har roat folk ganska länge
    Fördelen med moderna gladiatorspel är nog att dom allra flesta överlever to fight another day
    Ska man däremot förundras över ren galenskap så ...

">

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    blackpuma skrev 2010-08-17 14:06:59 följande:
    Gladiatorspel har roat folk ganska länge
    Fördelen med moderna gladiatorspel är nog att dom allra flesta överlever to fight another day
    Ska man däremot förundras över ren galenskap så ...

">

" target="_blank">

Jag kommer att vidhålla att BASE-jumpers slog i huvudet när de var små till den dag jag dör! Fullständigt galna människor hela bunten.
    TANSTAAFL
  • Mornie Alantie

Alla sporter har ju sina skador. Det händer regelbundet att tidigare friska barn kollapsar och dör under fotbollsträning, i hocky tacklas det vilt, rider man kan man ramla av och bli sparkad. I nästan alla typer av idrott riskerar man allvarliga skador som hjärnsakning och benbrott. Ändå uppmuntras barn att syssla med idrott. Jag förstår inte vad som är problemet med vuxna människor som väljer att utöva kampsport. Varför är det så mycket värre än andra sporter?

Jag kollar sällan på sport alls, det tilltalar mig inte. MMA är inget undantag. Men jag tycker inte det är värre än något annat.

Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • blackpuma
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-08-17 14:09:11 följande:
    Jag kommer att vidhålla att BASE-jumpers slog i huvudet när de var små till den dag jag dör! Fullständigt galna människor hela bunten.
    Alla söker sig sig till sina kickar,
    Why drink and drive when you can eehh jump and FLYYYY.

Men jag kan inget annat än att instämma, man måste vara fulständigt galen för att klippa gräset i en tygdräkt i så där 180 i timmen.
    Eller att slänga sig ut från en fullt fungerande flygplan.
    Att gå in i en ring för att puckla på nån en stund låter som rena barnleken jämfört.
  • puss
    Mornie Alantie skrev 2010-08-17 14:16:46 följande:
    Alla sporter har ju sina skador. Det händer regelbundet att tidigare friska barn kollapsar och dör under fotbollsträning, i hocky tacklas det vilt, rider man kan man ramla av och bli sparkad. I nästan alla typer av idrott riskerar man allvarliga skador som hjärnsakning och benbrott. Ändå uppmuntras barn att syssla med idrott. Jag förstår inte vad som är problemet med vuxna människor som väljer att utöva kampsport. Varför är det så mycket värre än andra sporter?

Jag kollar sällan på sport alls, det tilltalar mig inte. MMA är inget undantag. Men jag tycker inte det är värre än något annat.
    men koll eller? MMA är värre än andra spoerter, det borde väl alla fatta.
    inget fel i det dock, men verkligen nåt som borde vara uppenbart.
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    blackpuma skrev 2010-08-17 14:20:00 följande:
    Alla söker sig sig till sina kickar,
    Why drink and drive when you can eehh jump and FLYYYY.
    Precis, vill de göra det så är det fritt fram.
    blackpuma skrev 2010-08-17 14:20:00 följande:
    Men jag kan inget annat än att instämma, man måste vara fulständigt galen för att klippa gräset i en tygdräkt i så där 180 i timmen.
    Eller att slänga sig ut från en fullt fungerande flygplan.
    Att gå in i en ring för att puckla på nån en stund låter som rena barnleken jämfört.
    Absolut.
    TANSTAAFL
Svar på tråden MMA - Mixed Martial Arts