• ViceGuy

MMA - Mixed Martial Arts

Vad tycker ni om denna extremt snabbt växande sport? Bra eller Anus?

(obs, känsliga varnas!)

The true delight is in the finding out, rather than in the knowing. -Isaac Asimov
  • Svar på tråden MMA - Mixed Martial Arts
  • Semper Idem
    Julias Farsa skrev 2010-08-19 20:08:00 följande:
    Kul att det fanns tidiga sekvenser från UFC i klippet. När sporten inte var så renodlad utan folk från olika kampsporter och viktklasser tävlade mot varandra.

Bergsklättring är dödligare och farligare än MMA. Där kan man verkligen fråga sig vad som lockar.
    Olika kampsporter tävlar ju emot varandra fortfarande. Men kan man inte submissions så har man inte en chans så enkelt är det bara.
  • daddybear

begynnelsen av UFC var en sideshow så enkelt är det,idag är det reglerat och styrt och säkert UFCs början var hemskt att se, det var ingen sport,tycker fortfarande tex mma i japan går för långt som tillåter sparkar mot huvudet på de som ligger ner

• ViceGuy
    Semper Idem skrev 2010-08-19 20:36:55 följande:
    Olika kampsporter tävlar ju emot varandra fortfarande. Men kan man inte submissions så har man inte en chans så enkelt är det bara.
    Säg det till killar som Chuck Liddell eller Crocop :)
    The true delight is in the finding out, rather than in the knowing. -Isaac Asimov
  • Semper Idem
    ViceGuy skrev 2010-08-19 22:40:45 följande:
    Säg det till killar som Chuck Liddell eller Crocop :)
    Ja, där har du en poäng faktiskt

Fast båda kunde försvara sig ganska bra på marken ändå.
  • Anton Chigurh

Tycker det är en underbar sport, kan verkligen inte fatta folk som har så jävla mycket emot MMA. Det är för helvete mer kontrollerat  än någon annan sport jag känner till. Såvitt jag vet är det obligatorisk Cat-Scan av kålroten efter en redig knockout. Tror inte det är riktigt lika noga i tex Hockey och Fotboll. Så MMA, gott folk, is here to stay. Härligt.

Förresten tränar jag kampsport och hoppar fallskärm. Så jag är nog inte riktigt klok. Eller är det kanske det jag är....

Don't run, you'll only die tired - US Sniper Team.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anton Chigurh skrev 2010-08-20 16:12:41 följande:
    Tycker det är en underbar sport, kan verkligen inte fatta folk som har så jävla mycket emot MMA. Det är för helvete mer kontrollerat  än någon annan sport jag känner till. Såvitt jag vet är det obligatorisk Cat-Scan av kålroten efter en redig knockout. Tror inte det är riktigt lika noga i tex Hockey och Fotboll. Så MMA, gott folk, is here to stay. Härligt.

Förresten tränar jag kampsport och hoppar fallskärm. Så jag är nog inte riktigt klok. Eller är det kanske det jag är....
    Fallskärm är väl helt ok, skulle gärna testa någon dag. BASE-jumping, nja inte så mycket!
    TANSTAAFL
  • Anton Chigurh
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-08-20 16:13:55 följande:
    Fallskärm är väl helt ok, skulle gärna testa någon dag. BASE-jumping, nja inte så mycket!
    Är väldigt sugen på BASE, men anser inte mig vara tillräckligt skicklig ännu. Vill ha en 12-1300 loggade hopp först. Och dit är det långt kvar. Tyvärr. Men någon gång kanske......
  • Semper Idem
    Anton Chigurh skrev 2010-08-20 16:20:07 följande:
    Är väldigt sugen på BASE, men anser inte mig vara tillräckligt skicklig ännu. Vill ha en 12-1300 loggade hopp först. Och dit är det långt kvar. Tyvärr. Men någon gång kanske......
    Hur lyckas man samla på sig så många hopp?

Det är ju ett hopp om dagen i 3 år typ.

Hur månag hopp kan man klämma in på en dag?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anton Chigurh skrev 2010-08-20 16:20:07 följande:
    Jag hoppas verkligen att du lyckas ta dig dit! Själv är jag tveksam till att jag skulle vilja göra det.
    TANSTAAFL
  • Anton Chigurh
    Semper Idem skrev 2010-08-20 16:22:39 följande:
    Hur lyckas man samla på sig så många hopp?

Det är ju ett hopp om dagen i 3 år typ.

Hur månag hopp kan man klämma in på en dag?
    8-10 på en dag är inga större problem. Det hänger bla på hur många lifter som går till full höjd. ( ca 4000 meter), och, på om det är en duktig hoppledare för dagen.
    Nu är det ju enbart hoppning på helgerna förstås, men det förekommer sk hoppveckor under semestertider, och då loggas det friskt i loggböckerna.

100-150 hopp per säsong är inte ovanligt hos oss, så visst  tar det några år att  få ihop 1300 hopp !!!
Svar på tråden MMA - Mixed Martial Arts