• ViceGuy

MMA - Mixed Martial Arts

Vad tycker ni om denna extremt snabbt växande sport? Bra eller Anus?

(obs, känsliga varnas!)

The true delight is in the finding out, rather than in the knowing. -Isaac Asimov
  • Svar på tråden MMA - Mixed Martial Arts
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    ViceGuy skrev 2010-08-20 20:54:14 följande:
    Imo har Roy Nelson verkligen levt upp till sitt snack. Inte många människor i världen som kan stå tå mot tå mot Dos Santos direkt.

Kolla vilka JDS har mött, vad han har gjort med dom, och jämför det med Roys insats. Sen kan man naturligtvis ogilla Roy ändå, men han är riktigt grym när det kommer till MMA och tror många i HW divisionen ger honom respekt för det.
    Det är han helt klart, en mycket duktig fighter. Attityden spelar ingen som helst roll för min del, jag vill se dem slåss inte bjuda hem dem på mat och fika.
    TANSTAAFL
  • daddybear

HW är mer intressant för mig då det är min egen viktklass och sen gillar jag lite knockouts oxåSkrattande HW har ju grymt mycket bra namn, valesquez carwin lesnar dos santos couture mm mm. den var grymt tråkig för nåt år sedan sen rassade det in bra killar. en notis i TS är ju att jag tycker tyskland gjorde rätt som satte åldersgräns på galan när dom var där 15 eller 16 minns inte, har en kille på jobbet som låter sina små barn kolla, jag gillar sporten men GNP och allt blod gör att det inte är lämpligt för barn, övre tonåren är okej

• daddybear
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-08-20 20:56:29 följande:
    Det är han helt klart, en mycket duktig fighter. Attityden spelar ingen som helst roll för min del, jag vill se dem slåss inte bjuda hem dem på mat och fika.
    ser det som ett problem i alla sporter där man inte förväntar sig mer än bara en idrottare eller ännu mera film världen, de är föredömmen för våra barn och andra i samhället och de har en skyldighet att bette sig därefter. diaz bröderna som starter slagsmål med andra fighters efter en gala och på sjukhus, folk som tar steroider. frank mir som tappade omdömet och sa att han hoppades att brock dog i ringen. detta är inte okej beetenden. jag ser det som en skyldighet att bete sig bra, och jag förstår deras önskan till privatliv men samtidigt om man har den lön som de har så har man lite sålt sig och då får man ta baksidan av det med

• Anton Chigurh
    daddybear skrev 2010-08-20 20:39:54 följande:
    tror han trodde hon skulle tappa men hon visste nog inte hur man gjorde,lite missförstånd säkert
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-08-20 20:33:42 följande:
    Kimbo lär nog inte slåss i UFC på ett bra tag om någonsin.
    kimbo har blivit droppad av UFC
    Oh fan, det har jag bommat............

(Skäms lite grann. Men bara lite..... ) 
    Don't run, you'll only die tired - US Sniper Team.
  • Anton Chigurh
    daddybear skrev 2010-08-20 21:03:16 följande:
    HW är mer intressant för mig då det är min egen viktklass och sen gillar jag lite knockouts oxåSkrattande HW har ju grymt mycket bra namn, valesquez carwin lesnar dos santos couture mm mm. den var grymt tråkig för nåt år sedan sen rassade det in bra killar. en notis i TS är ju att jag tycker tyskland gjorde rätt som satte åldersgräns på galan när dom var där 15 eller 16 minns inte, har en kille på jobbet som låter sina små barn kolla, jag gillar sporten men GNP och allt blod gör att det inte är lämpligt för barn, övre tonåren är okej
    Oh nä, Randy har droppat till LHW för gott, kommer ihåg ett klipp nyligen där han sa att HW nu för tiden var "löjligt" stora Med ett leende på läpparna.
    Don't run, you'll only die tired - US Sniper Team.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    daddybear skrev 2010-08-20 21:07:37 följande:
    jag ser det som en skyldighet att bete sig bra, och jag förstår deras önskan till privatliv men samtidigt om man har den lön som de har så har man lite sålt sig och då får man ta baksidan av det med
    En lön som betalas av en privat organisation betyder att man följer reglerna som arbetsgivaren har satt upp, att andra tycker att man har en skyldighet att göra det ena eller det andra för att man har en hög lön är fullständigt irrelevant.

Visst är det bra om de beter sig "som man ska" men att börja prata om (moraliska) skyldigheter är att dra det lite väl långt.
    TANSTAAFL
  • Tiro

Bara läst TS: men jag tycker det är sjukt töntigt....otroligt korkat!

• daddybear
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-08-20 23:04:11 följande:
    En lön som betalas av en privat organisation betyder att man följer reglerna som arbetsgivaren har satt upp, att andra tycker att man har en skyldighet att göra det ena eller det andra för att man har en hög lön är fullständigt irrelevant.

Visst är det bra om de beter sig "som man ska" men att börja prata om (moraliska) skyldigheter är att dra det lite väl långt.
    dom skulle inte ha den lön dom har om inte folk kom och tittade satte på tvn för att titta,som med all form av media och övervakade sport/film. ser inte att det alls är att dra det för långt,folk har en skyldighet i stort att bete sig som föredömen för t.ex. barn/ungdomar, elit idrottare och andra "stjärnor" mer så än vi andra då deras "status" just pga av sin proffesion och den uppmärksamhet som dom får. för mig är det en stor del i deras uppdrag. tycker det är löjligt när man försöker ursäkta dom eller när dom säger "jag är bara utövare, inget föredöme" för det är att föringa den effekt dom har på dom som ser upp till dom,

just my 2 cents 
  • Gung Ho

Jag gillar att kolla på UFC.

Har dock själv en ganska lång bakgrund inom olika kampsporter. Jag kan dock förstå att det för vissa 'utomstående' kan verka väldigt främmande. 

• Gung Ho
    puss skrev 2010-08-17 14:20:32 följande:
    men koll eller? MMA är värre än andra spoerter, det borde väl alla fatta.
    inget fel i det dock, men verkligen nåt som borde vara uppenbart.
    Inte värre än vissa ridsporter...
Svar på tråden MMA - Mixed Martial Arts