• ViceGuy

MMA - Mixed Martial Arts

Vad tycker ni om denna extremt snabbt växande sport? Bra eller Anus?

(obs, känsliga varnas!)

The true delight is in the finding out, rather than in the knowing. -Isaac Asimov
  • Svar på tråden MMA - Mixed Martial Arts
  • Semper Idem
    Lady Ackles skrev 2010-08-17 13:50:02 följande:
    Jag förstår. Men ändå inte.
    Jag ser inte nöjet i att spöa skiten ur varandra. För det är ju det man gör. Kontrollerat.
    Tjusningen är väl inte själva påpucklandet utan skickligheten att hantera en sådan situation. De skickligaste pucklar inte mycket i onödan. Vissa vinner utan att dela ut en enda slag faktiskt.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    puss skrev 2010-08-17 14:41:19 följande:
    har inte sett att nån har skrivit att mma toppar heller, men ok, visst. det finns säkert folk som tror det.
    Har inte sett någon förneka att riskerna är större heller. Flört

Men ja, det finns helt klart personer som tror att MMA toppar skadestatistiken, ofta grundar de nog den uppfattningen på att det är våldsamt och att deltagarna blöder.
    TANSTAAFL
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    puss skrev 2010-08-17 14:43:19 följande:
    vad betyder "martial"?
    Relaterad till krig/kamp/strid/militär, lite beroende på situation.
    TANSTAAFL
  • Lillsnufflan
    puss skrev 2010-08-17 14:43:19 följande:
    vad betyder "martial"?
    Och man kan ju tillägga att "martial arts" betyder "kampsport". Mixed martial arts heter det eftersom man blandar inslag från flera olika sporter.
  • Lillsnufflan

Appro på TS fråga så tycker jag personligen att det är obehagligt att titta på. Jag tycker inte om att se folk slåss, jag är lite känslig för våld. Men vill vuxna män slå varandra på käften under kontrollerade former och andra vill titta så får de väl göra det. Men jag väljer att titta på något annat.

• ViceGuy
    Lillsnufflan skrev 2010-08-18 14:04:38 följande:
    Appro på TS fråga så tycker jag personligen att det är obehagligt att titta på. Jag tycker inte om att se folk slåss, jag är lite känslig för våld. Men vill vuxna män slå varandra på käften under kontrollerade former och andra vill titta så får de väl göra det. Men jag väljer att titta på något annat.
    Okey, låter som en sund inställning tycker jag.
    The true delight is in the finding out, rather than in the knowing. -Isaac Asimov
  • Lady Ackles
    Semper Idem skrev 2010-08-17 14:44:02 följande:
    Tjusningen är väl inte själva påpucklandet utan skickligheten att hantera en sådan situation. De skickligaste pucklar inte mycket i onödan. Vissa vinner utan att dela ut en enda slag faktiskt.
    Må så vara, men jag gillar det ändå inte.
Svar på tråden MMA - Mixed Martial Arts