• ViceGuy

MMA - Mixed Martial Arts

Vad tycker ni om denna extremt snabbt växande sport? Bra eller Anus?

(obs, känsliga varnas!)

The true delight is in the finding out, rather than in the knowing. -Isaac Asimov
  • Svar på tråden MMA - Mixed Martial Arts
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    puss skrev 2010-08-17 14:20:32 följande:
    men koll eller? MMA är värre än andra spoerter, det borde väl alla fatta.
    inget fel i det dock, men verkligen nåt som borde vara uppenbart.
    Varför är det värre?
    TANSTAAFL
  • Mornie Alantie

Base jumping är grymt coolt. Jag skulle vilja våga men det gör jag inte. Det är det närmaste man kommer till att flyga som en fågel och vem har inte drömt om det? Jag har full förståelse för att folk gillar det. Bättre att få sin kick så än på ett sätt som skadar oskyldiga. Dock håller jag med om att de nog är galna hela bunten

Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • puss
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-08-17 14:24:00 följande:
    Varför är det värre?
    risken för skador är större.
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • ungkvinna81

MMA är ett spänande sport och den ska inte blandas ihop med samma sport som sker i Japan som oftast är mer våldsammare och som går på att matchen stoppas så fort en av spelarna börjar blöda... jag gillar Fedor, Gracie, och Machida... det finns Många reglar i MMA och det är bara max 5 ronder till skillnad från boxning.  

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    puss skrev 2010-08-17 14:27:21 följande:
    risken för skador är större.
    Det ligger på ungefär samma frekvens som boxning, en sport som i stort sett är helt socialt accepterad. Jag vet inte hur skadefrekvensen ligger i exempelvis fotboll på proffsnivå men inte är den särskilt låg, stukade fotleder, skadade knän, stukade fingrar, skrapsår och så vidare.

Så visst finns det risk för skador men det gör det som sagt i alla sporter.
    TANSTAAFL
  • puss
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-08-17 14:33:53 följande:
    Det ligger på ungefär samma frekvens som boxning, en sport som i stort sett är helt socialt accepterad. Jag vet inte hur skadefrekvensen ligger i exempelvis fotboll på proffsnivå men inte är den särskilt låg, stukade fotleder, skadade knän, stukade fingrar, skrapsår och så vidare.

ingen förnekar att det finns risker med alla sporter.
    vad som är idioti är att förneka att riskerna är större i vissa sporter än i andra.
  • Mornie Alantie
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-08-17 14:33:53 följande:

Jag kollar sällan på sport som sagt, men jag tycker det verkar ganska vanligt att fotbollsspelare bärs ut på bår. Hjärnskakning är inte ovanligt i någon sport. Men av någon anledning blir man ju nästan betraktad som en idiot om man inte spelar fotboll i Sverige.
    Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    puss skrev 2010-08-17 14:36:30 följande:
    ingen förnekar att det finns risker med alla sporter.
    vad som är idioti är att förneka att riskerna är större i vissa sporter än i andra.
    Absolut, men det är också idioti att hävda att MMA toppar den statistiken, det finns flera sporter som ligger över. Speciellt om man börjar jämföra dödsfall eller allvarliga, permanenta skador.
    TANSTAAFL
  • puss
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-08-17 14:39:01 följande:
    Absolut, men det är också idioti att hävda att MMA toppar den statistiken, det finns flera sporter som ligger över. Speciellt om man börjar jämföra dödsfall eller allvarliga, permanenta skador.
    har inte sett att nån har skrivit att mma toppar heller, men ok, visst. det finns säkert folk som tror det.
  • puss

vad betyder "martial"?

Svar på tråden MMA - Mixed Martial Arts