• Hjärtat längtar

Sydafrika-tråd!

Hej!
    Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite Glad ge varandra råd och tips m.m

Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.  

• Svar på tråden Sydafrika-tråd!
  • Flybe
    iVantansTider at Wordpress skrev 2012-01-24 18:16:25 följande:
    Hört ryktesvägen att det andra bb't har gått till någon lång väntande....
    Det har jag också hört och det gör mig så glad! <3
  • SouthAfricamamma

Dere i Sverige, de som har hattpapirene lengst i SA, hvor lenge har de hatt papirene der nede? De som har hatt papirene lengst i SA fra Norge, sendte papirene i februar 2010...
    Spennende å følge med på dere i Sverige også!

Vi har hatt papirene i SA siden 26.november 2010, og er nr 7.... selvom matchingen ikke går etter nummer så vet vi at vi er nr 7 :)    

• Qermit

Båda bb som kom igår kom till 2010-års väntanden . Jag är fantastiskt glad för båda men speciellt för det ena. Grattis än en gång!

De som väntat längst i Sverige har nu väntat sedan maj 2010. Nu får vi hoppas att det fortsätter rulla på med bb, och gärna till oss "gamlingar" så att ni andra slipper ha våra papper och livsböcker därnere .

• Kwela

Stort grattis till er som fått BB!!! Underbart att det rullar på! Så nu har den som väntat längst väntat sedan maj? Betyder det att du Ylva som väntat sedan april är en av de lyckliga familjerna som ska få åka ner? Hoppas hoppas att er långa väntan nu är över!!! @Soutafricamamma är det Abba ni adopterar igenom eller annan organisation? Blev nyfiken med tanke på att ni blir matchade i turordning! Svara gärna det skulle vara kul att veta!

• TomMon

Åh vad underbart att det rör på sig, jag håller tummarna med spänning!!

• Flybe

Eftersom Abba och AC sagt att barnbeskeden kommer att komma klumpvis framöver, så håller jag tummarna för att det ska komma två-tre till bb den här veckan. :)

• Dinopino

Grattis till barnbeskeden!

<> Felix qui potuit rerum cognoscere causas <>
  • SouthAfricamamma
    Kwela skrev 2012-01-25 07:28:59 följande:
    @Soutafricamamma är det Abba ni adopterar igenom eller annan organisation? Blev nyfiken med tanke på att ni blir matchade i turordning! Svara gärna det skulle vara kul att veta!

Vi adopterer gjennom abba, men det går ikke i "turordning"... Vi bare vet at det er 6 som har hatt papirene sine i SA lenger enn oss... Det er samme slags matching i Norge som i Sverige. Vi kan være de neste som får bb, men andre som har hatt papirer lenger enn oss i SA kan også få bb før oss... Akkurat som i Sverige. Eneste forskjellen på Norge og Sverige er at Norge får tildelinger både fra Pretoria og Cape Town. Men siden vi fikk våre gutter i Pretoria skal vi til Pretoria neste gang også.
  • Qermit
    SouthAfricamamma skrev 2012-01-25 17:05:23 följande:
    Vi adopterer gjennom abba, men det går ikke i "turordning"... Vi bare vet at det er 6 som har hatt papirene sine i SA lenger enn oss... Det er samme slags matching i Norge som i Sverige. Vi kan være de neste som får bb, men andre som har hatt papirer lenger enn oss i SA kan også få bb før oss... Akkurat som i Sverige. Eneste forskjellen på Norge og Sverige er at Norge får tildelinger både fra Pretoria og Cape Town. Men siden vi fikk våre gutter i Pretoria skal vi til Pretoria neste gang også.
    Har jag missuppfattat men är det inte så numera i Sverige också att vi kan få från andra städer än Pretoria? Fast Pretoria är det "vanligaste"?
  • SouthAfricamamma
    Qermit skrev 2012-01-25 17:08:00 följande:
    Har jag missuppfattat men är det inte så numera i Sverige också att vi kan få från andra städer än Pretoria? Fast Pretoria är det "vanligaste"?

Ok, kanskje jeg har misforstått? De i Norge som får fra f.eks Durban eller Upington hører liksom inn under Pretoria, og må til Pretoria for å få pass til barnet. De i Norge som får barn i Cape Town, er i CT hele tiden, og slipper å reise til Pretoria for å få pass.
Svar på tråden Sydafrika-tråd!