• Hjärtat längtar

Sydafrika-tråd!

Hej!
    Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite Glad ge varandra råd och tips m.m

Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.  

• Svar på tråden Sydafrika-tråd!
  • LindiweSA

En finsk kompis skrev precis och berättade för mig att det kommit två bb till Finland igår och att ryktet går att abba nu sett ett ljus i tunneln hos centralmyndigheterna. Hoppas detta ger också er ett litet hopp i alla fall. Båda som nu fick barn skickade in pappren i mars-april 2010.

Hoppas att ryktet stämmer och att det kommer att komma massor av bb under början av 2012.
    Kram till er alla som väntar och längtar

• TomMon

Åh vad jag håller mina tummar för er!! 2012 kommer Sverige att invaderas av våra små gullegryn tror jag!! Trevlig helg!

• Qermit

Tack för infon! Det låter ju helt fantastiskt om det stämmer! Idag är det med dubbla känslor som jag konstaterar att 2011 inte var vårt familjeår! Kram till er alla som väntar och också till er som väntar med oss som väntar.

• LindiweSA
    Pippi Långstrump skrev 2011-12-16 17:36:16 följande:
    Förra året bestämde jag att 2010 inte var vårt år- men nu har vi en 2010 i vår famn.
    Kram till er alla!
    Precis så kände jag 2007 och 2008 fick vi vår 07a. 2012 kommer att bli ett väldigt trevligt år för många i den här tråden! Jag längtar efter alla härliga bb som kommer att trilla in.
  • Längtande SA

Väntar Väntar Väntar Väntar Väntar Väntar Väntar Väntar....
    Längtar längtar längtar längtar längtar längtar... Detta är ingredienserna i jul... eller hur...

• LindiweSA
    Längtande SA skrev 2011-12-20 07:22:37 följande:
    Väntar Väntar Väntar Väntar Väntar Väntar Väntar Väntar....
    Längtar längtar längtar längtar längtar längtar... Detta är ingredienserna i jul... eller hur...
    Ja, så känns det här också. Storasyster längtar så  efter lillebror och ligger och gråter efter honom på kvällarna.
    Jag har drömt dröm efter dröm om bb och första mötet och alltid är det något som går fel på slutet. Drömde en sån otäck dröm inatt att jag inte klarar av att skriva ner den.
    Det är dock ganska skönt att inte behöva ha telefonen i närheten hela tiden och att få lite vila, men visst är det en sorg att vi fortfarande bara har ett barn och jag förstår att det är ännu värre för er som väntar på ert första barn.

Våren 2012 kommer att bli fantastisk, det måste den ju bli, nu när det är så många här i tråden som har väntat så länge. Tänk vad vi ska fira!!!
  • Qermit

Längtande SA, du glömde bävar bävar bävar. Det är iaf en stor ingrediens hos mig i min julstämning. Jag  bävar supermycket för vad som händer om vi inte får bb i januari, februari, mars osv. Det börjar inte kännas som all väntan kommer ge frukt någon dag längre . Oftast går det bra att puffa undan den känslan men ibland, som idag, fungerar det inte.

• LindiweSA
    Qermit skrev 2011-12-20 10:28:42 följande:
    Längtande SA, du glömde bävar bävar bävar. Det är iaf en stor ingrediens hos mig i min julstämning. Jag  bävar supermycket för vad som händer om vi inte får bb i januari, februari, mars osv. Det börjar inte kännas som all väntan kommer ge frukt någon dag längre . Oftast går det bra att puffa undan den känslan men ibland, som idag, fungerar det inte.
    Den där bävan känner jag också, allt oftare ju fler det är som får vänta mer än 18 månader. Känner bottenlös skräck vid tanken att vi kanske inte hinner få vår tvåa. Skjuter tankarna och skräcken framför mig och försöker hålla modet och hoppet uppe. Men Qermit, jag tror inte att det är någon risk att ni inte snart får se era drömmar gå i uppfyllelse. <3
  • Qermit

Tack Lindiwe! Det känns skönt att höra även om jag inte helt vågar tro på det.

Svar på tråden Sydafrika-tråd!