• Hjärtat längtar

Sydafrika-tråd!

Hej!
    Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite Glad ge varandra råd och tips m.m

Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.  

• Svar på tråden Sydafrika-tråd!
  • LindiweSA
    gracel79 skrev 2012-01-05 09:08:02 följande:
    God morgon!

Här kommer länken: stephatdoh.blogspot.com/

Förra gången fick vi barnbesked i januari, hoppas på många BB i januari i år också:) 
    Tack för länken! Jag är så lycklig över att ha fått kontakt med Stephanie som ju är den person som tog hand om vår dotter de första veckorna av hennes liv.
  • gracel79
    LindiweSA skrev 2012-01-05 10:10:11 följande:
    Tack för länken! Jag är så lycklig över att ha fått kontakt med Stephanie som ju är den person som tog hand om vår dotter de första veckorna av hennes liv.

Stephanie verkar vara en underbar person. När hämtade ni er dotter? Det har du säkert skrivit tidigare, men jag kommer ej ihåg, vi hämtade vår dotter i feb -08. Tänkte bara på om de varit på barnhemmet samtidigt.
  • LindiweSA
    gracel79 skrev 2012-01-05 12:44:14 följande:
    Stephanie verkar vara en underbar person. När hämtade ni er dotter? Det har du säkert skrivit tidigare, men jag kommer ej ihåg, vi hämtade vår dotter i feb -08. Tänkte bara på om de varit på barnhemmet samtidigt.
    Vi hämtade henne i juli 2008, men hon var bara på DoH i någon vecka, sen fick hon pga platsbrist flytta till ett annat barnhem.
  • Kwela

Vad spännande med Stephanie! Måste ju vara ovärderligt! Hur kom du i kontakt med henne? Är det ok av Abba och AC? Jag skulle jättegärna vilja ha kontakt med hon som tog hand om vårt barn!

• LindiweSA
    Kwela skrev 2012-01-05 16:17:52 följande:
    Vad spännande med Stephanie! Måste ju vara ovärderligt! Hur kom du i kontakt med henne? Är det ok av Abba och AC? Jag skulle jättegärna vilja ha kontakt med hon som tog hand om vårt barn!
    Stephanie jobbar inte på DoH längre så jag tror att det är ok. Hon är hemma i Canada och pluggar just nu. Jag hade skrivit något på DoH's FB sida och hon kände igen vår dotters ögon på min profilbild. Det känns otroligt att hon skulle känna igen hennes ögon så här mer än fyra år sedan hon först träffade vår dotter, och sen, efter bara någon vecka, blev N förflyttad till ett annat barnhem så efter det såg hon ju inte henne särskilt ofta. Jag hoppas att hon har mer information om Ns första veckor i livet, för vi fick inte så mycket från den tiden i hennes bakgrundsdokument och så kanske hon har fler kort på henne.
  • gracel79
    LindiweSA skrev 2012-01-05 13:14:04 följande:
    Vi hämtade henne i juli 2008, men hon var bara på DoH i någon vecka, sen fick hon pga platsbrist flytta till ett annat barnhem.

Jaha, då vet jag:) Tänk vilken platsbrist det måste vara nu när barnen stannar längre tid.

• LindiweSA
    Pippi Långstrump skrev 2012-01-05 18:26:37 följande:
    Door of hope har nyligen öppnat ett hem till utanför Joburg.
    ja, och så har de stängt Starfishprogrammet och fyllt det rummet med toddlers också, så det är nog väldigt fullt där just nu. :(
  • LindiweSA

Är det på måndag Abba öppnar igen? Bara en dag kvar när man inte behöver vakta telefonen i så fall.

Jag tror att jag ska öppna resväskan och packa om den lite, har hittat fler saker som ska med till SA när det väl blir dags så det är nog bäst att försöka få plats med dem i resväskan också så att jag inte tappar bort dem igen...

Svar på tråden Sydafrika-tråd!