• Hjärtat längtar

Sydafrika-tråd!

Hej!
    Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite Glad ge varandra råd och tips m.m

Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.  

• Svar på tråden Sydafrika-tråd!
  • SouthAfricamamma
    LindiweSA skrev 2012-01-07 21:26:54 följande:
    Är det på måndag Abba öppnar igen?

Ja, abba i Pretoria er tilbake igjen i morgen Glad
    Jeg har pakket vekk julepynten i dag, og tatt ned koffertene fra loftet... Klar for å pakke dem til en tur til Sør-Afrika, forhåpentligvis veldig snart. Flört Håper på mange bb både i Sverige og Norge i 2012.

Hilsen Helene i Norge, som har hatt papirene i Pretoria i ca 14 måneder. Vi har tvillinggutter på 6,5 år, som vi hentet i Pretoria i 2007.   

• Qermit
    SouthAfricamamma skrev 2012-01-08 15:21:15 följande:
    Ja, abba i Pretoria er tilbake igjen i morgen Glad
    Jeg har pakket vekk julepynten i dag, og tatt ned koffertene fra loftet... Klar for å pakke dem til en tur til Sør-Afrika, forhåpentligvis veldig snart. Flört Håper på mange bb både i Sverige og Norge i 2012.

Hilsen Helene i Norge, som har hatt papirene i Pretoria i ca 14 måneder. Vi har tvillinggutter på 6,5 år, som vi hentet i Pretoria i 2007.   
    Hej och välkommen hit till tråden . Ja, vi får hoppas på bb-regn under veckorna som kommer!
  • Heavy

Ni hjälper väl till att dela det här via era bloggar och facebook! Hjärta

Hjälp mig, mina fina vänner och fler med dem!!

Att få ett barn via adoption kostar en jäkla massa pengar. Beroende på vilket land man väljer så kostar det mellan ca 180,000 kr- 280,000 kr. Det som kostar är bla: förmedlingsarbete i Sverige, barnets vård, översättningar och bestyrkanden, avgifter till myndigheter, resa och en massa annat.

En liten, liten del av detta får man tillbaka av försäkringskassan när man kommer hem. 40.000 kr. Det tycker vi är alldeles för lite!

Hjälp mig och många andra! Maila ditt namn och hemkommun till mailadressen nedan så kommer en namninsamlingslista skickas till vår regering.

DET ÄR SÅ LÄTT! DRA IVÄG ETT MAIL OCH SNÄLLA SPRID DET HÄR!

Skicka mailet till:

hogreadoptionsbidrag@gmail.com

Initiativtagare: moderbloggen.blogspot.com/2012/01/nu-startar-...

• gracel79
    iVantansTider at Wordpress skrev 2012-01-08 19:19:58 följande:
    Jag håller tummarna för er alla som väntar!

Kram på er 

Tack, ja nu börjar väntandet på riktigt igen. Har ni andra fått någon bekräftelse från Birgitta att era kompletteringar kommit fram? Det man kompletterar med efter ett år, menar jag.
  • Qermit
    gracel79 skrev 2012-01-08 19:25:59 följande:
    Tack, ja nu börjar väntandet på riktigt igen. Har ni andra fått någon bekräftelse från Birgitta att era kompletteringar kommit fram? Det man kompletterar med efter ett år, menar jag.
    Nope, inte den minsta svar ...
  • Qermit
    Heavy skrev 2012-01-08 19:23:58 följande:
    Ni hjälper väl till att dela det här via era bloggar och facebook! Hjärta

Hjälp mig, mina fina vänner och fler med dem!!

Att få ett barn via adoption kostar en jäkla massa pengar. Beroende på vilket land man väljer så kostar det mellan ca 180,000 kr- 280,000 kr. Det som kostar är bla: förmedlingsarbete i Sverige, barnets vård, översättningar och bestyrkanden, avgifter till myndigheter, resa och en massa annat.

En liten, liten del av detta får man tillbaka av försäkringskassan när man kommer hem. 40.000 kr. Det tycker vi är alldeles för lite!

Hjälp mig och många andra! Maila ditt namn och hemkommun till mailadressen nedan så kommer en namninsamlingslista skickas till vår regering.

DET ÄR SÅ LÄTT! DRA IVÄG ETT MAIL OCH SNÄLLA SPRID DET HÄR!

Skicka mailet till:

hogreadoptionsbidrag@gmail.com

Initiativtagare: moderbloggen.blogspot.com/2012/01/nu-startar-...

Delat både på fb och i blogg . Och självklart mailat namn och kommun!
  • Bemidii

Jag följer er tråd med spänning och vill önska er lycka till under 2012. Jag hoppas och tror att 2012 kommer ni få BB allihopa.

• YlwaMarie

Jag väntar ej BB 
    Men jag läser ofta här inne och hoppas 2012 kommer fyllas med glädje hos er alla.... 

Svar på tråden Sydafrika-tråd!