• Hjärtat längtar

Sydafrika-tråd!

Hej!
    Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite Glad ge varandra råd och tips m.m

Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.  

• Svar på tråden Sydafrika-tråd!
  • gracel79
    Qermit skrev 2012-01-12 15:13:08 följande:
    Håller med... det är svårt att fokusera på annat just nu.

En till som håller med! Särskilt nu när det börjar gå mot slutet av veckan. Hoppas på något BB imorgon eller på måndag, det är ju faktiskt inte helt orealistiskt:)
  • Qermit
    gracel79 skrev 2012-01-12 15:34:53 följande:
    En till som håller med! Särskilt nu när det börjar gå mot slutet av veckan. Hoppas på något BB imorgon eller på måndag, det är ju faktiskt inte helt orealistiskt:)
    Ja, lite livstecken från SA vore inte helt dumt...

Ni som varit med förr; när har januari-bb kommit? Har de kommit i slutet av månaden eller är det realistiskt att våga hoppas på att det kanske dyker upp något bb redan i dagarna?
  • Qermit

Tack för svar Abc!

Nu till världens dummaste fråga... men jag måste bara få hjälp till lite positivt tänkande idag. OM det nu skulle vara så att Abba tycker att jag och min man inte alls är lämpliga föräldrar till något litet barn från SA. Då borde de väl hört av sig vid det här laget och bett oss att välja ett annat land?!

• Pippi Långstrump

Vi fick BB efter 17 månader. Vi tog upp 18 månaders regeln, ni vet BB senast efter 18 månader. Heide tyckte att det var konstigt att det ännu fanns kvar hos AC. Så jag tror att det finns en liten som väntar på er! När vi skulle förlänga medgivande avrådde AC oss från syskon beroende på att de fanna så få syskonkonstelationer med barn under 12 månader. Har du någon koll på det...
    Håller tummar å tår att ni snart får era efterlängtade barn!

• gracel79
    Qermit skrev 2012-01-12 15:51:07 följande:
    Ja, lite livstecken från SA vore inte helt dumt...

Ni som varit med förr; när har januari-bb kommit? Har de kommit i slutet av månaden eller är det realistiskt att våga hoppas på att det kanske dyker upp något bb redan i dagarna?

23 januari fick vi BB för 4 år sedan. När vi kom ner var flera andra familjer redan på plats så de borde fått tidigare i januari.

När vi väl får vårt barn kommer vi veta varför vi har väntat så länge. Det finns en förklaring ska du se. 
  • iVantansTider at Wordpress
    Qermit skrev 2012-01-12 16:32:47 följande:
    Tack för svar Abc!

Nu till världens dummaste fråga... men jag måste bara få hjälp till lite positivt tänkande idag. OM det nu skulle vara så att Abba tycker att jag och min man inte alls är lämpliga föräldrar till något litet barn från SA. Då borde de väl hört av sig vid det här laget och bett oss att välja ett annat land?!
    Vi pratade på med L på Abba om just detta när vi var där nere och hon sa att om det är några som helst tveksamheten så talar dom om det när de gör den första "scanningen" av papper och livsbok, som de gör direkt när pappren kommer fram till dem. Hon sa att hon "känner" er som väntat länge väl och vet precis vilka ni är.
    Så det är inte fel på varken er eller era papper, för då skulle ni hört det för länge sedan!
    Antingen har inte "rätt" barn för er varit uppe på ett matchingsmöte eller (vilket är troligare) så är ni matchade redan och era papper håller på att förberedas för domstolen.

Håll ut, en dag, när ni minst anar det, ringer AC och då kommer det kännas så fantastiskt att ni inte tror att det är sant!

Kram  
  • gracel79
    iVantansTider at Wordpress skrev 2012-01-12 19:25:07 följande:
    Vi pratade på med L på Abba om just detta när vi var där nere och hon sa att om det är några som helst tveksamheten så talar dom om det när de gör den första "scanningen" av papper och livsbok, som de gör direkt när pappren kommer fram till dem. Hon sa att hon "känner" er som väntat länge väl och vet precis vilka ni är.
    Så det är inte fel på varken er eller era papper, för då skulle ni hört det för länge sedan!
    Antingen har inte "rätt" barn för er varit uppe på ett matchingsmöte eller (vilket är troligare) så är ni matchade redan och era papper håller på att förberedas för domstolen.

Håll ut, en dag, när ni minst anar det, ringer AC och då kommer det kännas så fantastiskt att ni inte tror att det är sant!

Kram  

Känns uppmuntrande, tack!
  • villsågärna38

Hoppas innerligt att det drösar in BB i januari till er alla som väntat så länge! Förstår att det måste vara supertufft. Kramar till er alla  Solig

• Qermit

Tack för era uppmuntrande tankar! Jag hoppas verkligen att det är så att vi redan är matchade... vill inte tänka tanken om det är så att vi inte är det och det ska ta många månader mellan matchning och bb.

Abc, angående syskon så är det nog inte så troligt att det finns syskon under 12 månader. Vi har olika åldersspann i våra önskemål, ett för ett barn, ett högre för tvillingar och ett ännu högre för syskonpar.

Svar på tråden Sydafrika-tråd!