• Hjärtat längtar

Sydafrika-tråd!

Hej!
    Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite Glad ge varandra råd och tips m.m

Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.  

• Svar på tråden Sydafrika-tråd!
  • hektorsmamma

Jag väntar inte heller BB men följer er här inne och önskar av hela mitt hjärta att varenda än av er får ert älskade barn i år och gärna så snart som möjligt! Hoppas att ni någonstans finner kraften att orka fortsätta vänta! Kramar

• ViljaDrömma

Idag öppnade de!!!

Åh vad jag önskar att telefonerna börjar ringa på löpande band till alla er som väntar!!!

• Qermit

Tack, så gulligt av er som inte är SA-väntande att hoppas så för vår skull! Hjärta

• Sally

Jag väntar också spänd för många BB till er SA väntande i veckan!

• iVantansTider at Wordpress

Hej på er alla

Jag snubblade på denna text när jag skulle läsa om återrapporter till Sydafrika på ACs hemsida. Med tanke på den dialog som förts här om att ha kontakt med volontärer från barnhem:

"...  Direktkontakt via mail till barnhemmet (eller till någon enskild person som arbetar eller är volontär på barnhemmet) är direkt oförenligt med riktlinjerna för adoptionsarbetet i Sydafrika och i vårt samarbetsavtal med Abba har vi förbundit oss att se till att sådan kontakt inte förekommer.
    Överträdelser mot detta kan äventyra det fortsatta adoptionsarbetet mellan Adoptionscentrum och Sydafrika... "  

Jag vill inte vara gnällig och jag förstår att det är roligt för er och ert barn att ha denna kontakt,  men snälla tänk er för, för alla andras skull....

• LindiweSA
    iVantansTider at Wordpress skrev 2012-01-10 18:03:45 följande:
    Hej på er alla

Jag snubblade på denna text när jag skulle läsa om återrapporter till Sydafrika på ACs hemsida. Med tanke på den dialog som förts här om att ha kontakt med volontärer från barnhem:

"...  Direktkontakt via mail till barnhemmet (eller till någon enskild person som arbetar eller är volontär på barnhemmet) är direkt oförenligt med riktlinjerna för adoptionsarbetet i Sydafrika och i vårt samarbetsavtal med Abba har vi förbundit oss att se till att sådan kontakt inte förekommer.
    Överträdelser mot detta kan äventyra det fortsatta adoptionsarbetet mellan Adoptionscentrum och Sydafrika... "  

Jag vill inte vara gnällig och jag förstår att det är roligt för er och ert barn att ha denna kontakt,  men snälla tänk er för, för alla andras skull....
    Jag antar att det är mig du tänker på. Personen som har kontaktat mig bor inte i Sydafrika och arbetar inte längre på barnhemmet och vår dotter var dessutom på det barnhemmet i endast en eller två dagar innan hon skickades vidare till ett annat barnhem. Jag har därför mycket svårt att se att det skulle vara något problem att ha lite kontakt med henne då och då.
  • Ålen returns

Hej alla väntade! Jag hoppas innerligt att er väntan snart är slut och att nästa del av era liv kan börja. Att längta och vänta är verkligen något av det jobbigaste man kan göra. Ni är fantastiska! Massa kramar till er alla!

• Pippi Långstrump

Snart drar filmfestivalen igång i Göteborg.
    Skeem och Beauty kommer från Sydafrika. Beauty är landets oscarsbidrag :)

• Längtande SA

Åh denna väntan... Försöker koncentrera mig på jobbet, men det går ju INTE!!! Styrka behövs det mycket av!

Kram till alla som väntar och till alla som är så snälla att hålla tummarna för oss alla!

Abc123: Synd att det är så långt till Göteborg!  Glad

• Qermit
    Längtande SA skrev 2012-01-12 09:38:58 följande:
    Åh denna väntan... Försöker koncentrera mig på jobbet, men det går ju INTE!!! Styrka behövs det mycket av!

Kram till alla som väntar och till alla som är så snälla att hålla tummarna för oss alla!

Abc123: Synd att det är så långt till Göteborg!  Glad
    Håller med... det är svårt att fokusera på annat just nu.
Svar på tråden Sydafrika-tråd!