Sydafrika-tråd!
Hej!
Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite
ge varandra råd och tips m.m
Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.
Hej!
Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite
ge varandra råd och tips m.m
Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.
Ok, menar ni alltså att det räcker med att "bara" säga att man är troende men att det är ett plus om någon på kyrkan intygar? Förlåt för dumma frågor, vi har precis börjat diskutera adoption här hemma och är inte helt insatta. :)
Eftersom man behöver referenser - var de praktisk å använda en präst å få båda sakerna samtidigt.
Lycka till med era funderingar.
Vi hade inget "intyg" för våran tro. Våran tro står omnämnd i våra hemutredning och i pappren som vi själva skrev, skrev vi att vi vill uppfostra barnet enligt kristen tro. Det räckte bra. Vi är inte heller aktiva i kyrkan.
Tack så mycket för alla svar. Det är mycket att hålla koll på så det känns skönt att få beta av några frågor.
Tokig blir jag av detta väntande...
Ni som adopterat tidigare, vet ni vad som ingår i AC uppskattade kostnader för resa och uppehälle? Tycker det är jättesvårt att veta hur mycket pengar det är rimligt att räkna med att det går åt, om man vill göra lite utflykter, handla hem minnessaker och kläder... Tacksam för era erfarenheter!
Lovva: Vi beskrev vår tro i ord, tog några bilder från barnaktiviteter i kyrkan som vi skickade med i vår livsbok. Vi kände att tro är svårt att "bevisa", utan att man har det inom sig liksom.
Hoppas på glada besked här på sidan idag eller imorgon!
Kostnaden för boende kan du beräkna genom att titta på de olika boende alternativen på www.break-away.co.za, sen kostar de olika aktiviteterna lite olika beroende på hur många man är- Nägra exempel är: ca 3000 för en två dagars safari, 1000 för elefantparken eller Soweto tur. Tur till Menlyn (stort köpcentrum) kostar ca 120(tur och retur) och ca 170 för enkel väg till flygplatsen.Dock skulle de börja med vägtullat på sträckan mellan Joburg och Pretoria så bilresorna där emellan skulle gå upp mycket. Alla priser är för en vuxen, när vi var nere nu innan jul. Hoppas det hjälper!
Å allt betalas i efterhand.
Hoppas ni snart måste öppna upp plånboken i SA!!! Jag tror på två BB i veckan!!!