• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • FruganH
    Kottemor skrev 2010-10-19 19:51:14 följande:
    Mot min halsbränna fungerar mandel ypperligt, knaprar mandel som om det vore godis, haha!
    Tack för tipset! Skall testa det först då innan jag tar till det som finns på apoteket Glad
  • Lill Strumpa71
    tove83 skrev 2010-10-19 21:36:36 följande:
    idag har jag fått se den lilla...hela 3 cm...sprattlade som bara den när vi gjorde vul,vilket var skoj,äntligen fick man ett litet bevis oxå!!detta var väldigt uppskattad av sambon som var  med oxå
    .
    efter vi hade varit där så åkte vi ut till mina föräldrar och fikade lite och berättade nyheten,de blev jätteglada=)

däremot så vill läkarn att jag ska komma om 2 veckor igen,då vi är lite oense vilken vecka jag är i,så hon kan mätta igen och se så den växer som den ska!!
    Hej!
    Va kul att du fick göra ett VUL och se den lille/lilla...
    Försökte själv få ett VUL då ja tidigare haft ett MF i v:8 så nu ville ja bara se att allt var bra när man passerat v:8 men de fick ja inte.. De kunde försöka lyssna på hjärtljuden tidigast v:12...
    Grattis till dig och din man..
    Lättare för han att verkligen förstå när man får se det själv..

Kramar och lycka till
  • fliona

fler som börja få mage..? är idag i vecka 10 men ser ut som jag är i vecka 16 kanske

• Therre
    fliona skrev 2010-10-20 13:34:16 följande:
    fler som börja få mage..? är idag i vecka 10 men ser ut som jag är i vecka 16 kanske
    ja du är inte ensam kan jag säga, jag är 12+3 och jag har redan fått den där bäbis magen och alla eller ja iaf de flesta tror att jag ska få tvillingar pga hur stor jag redan är, fick mage väldigt fort och jag äter inte mer än vanligt, kanske mindre tom...:S
  • Tiiinaa

Jag är i vecka 12+5 idag och jag har fått lite mage. Igår var vi på KUB och allt såg bra ut :) Fick bra siffror och vi fick titta på den lill* i en hel halvtimme. Underbart. Den sov mestadels men BM buffade och tryckte för att väcka den så ibland sprattlade den till och vaknade. Den var så söt. Fick med mig två bilder hem. Här är den ena.

• jakeline
    fliona skrev 2010-10-20 13:34:16 följande:
    jag med... :P
    Tiiinaa skrev 2010-10-20 16:13:27 följande:
    Jag är i vecka 12+5 idag och jag har fått lite mage. Igår var vi på KUB och allt såg bra ut :) Fick bra siffror och vi fick titta på den lill* i en hel halvtimme. Underbart. Den sov mestadels men BM buffade och tryckte för att väcka den så ibland sprattlade den till och vaknade. Den var så söt. Fick med mig två bilder hem. Här är den ena.

vad härligt! :)
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Nojnen
    Tiiinaa skrev 2010-10-20 16:13:27 följande:
    Jag är i vecka 12+5 idag och jag har fått lite mage. Igår var vi på KUB och allt såg bra ut :) Fick bra siffror och vi fick titta på den lill* i en hel halvtimme. Underbart. Den sov mestadels men BM buffade och tryckte för att väcka den så ibland sprattlade den till och vaknade. Den var så söt. Fick med mig två bilder hem.
    Hej La vie en rose!
    Är lite avis på er bild, men på måndag ska vi oxå få en bild, då ska vi göra KUB-test. Roligt att ni fick bra siffror, grattis!
    Undrar lite om KUB. Är det något särskilt jag ska tänka på?
    Skulle man komma med tömd eller full urinblåsa? Hörde nånstans att det var lättare att se UL om blåsan var fylld?

/Nojnen
    Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 3 maj 2011
  • Jodi
    Nojnen skrev 2010-10-20 16:29:56 följande:
    Hej La vie en rose!
    Är lite avis på er bild, men på måndag ska vi oxå få en bild, då ska vi göra KUB-test. Roligt att ni fick bra siffror, grattis!
    Skulle man komma med tömd eller full urinblåsa? Hörde nånstans att det var lättare att se UL om blåsan var fylld?

/Nojnen
    Tror inte det spelar nån roll, jag kissade som vanligt när jag gick upp på morgonen (hade tid kl 09). BM sa inget om det heller.
  • Tiiinaa
    Nojnen skrev 2010-10-20 16:29:56 följande:
    Hej La vie en rose!

/Nojnen
    På min kallelse stod det att det var bra om blåsan var halvfull, inte full!! Men det är ju lite svårt att reglera själv...hehe. Annars så är kanske mitt tips att dricka lite kaffe, eller cola eller äta något sött innan så att det är störst chans att bebisen är vaken. Min bara sov och ville inte alls sammarbeta. BM fick trycka så himla hårt med apparaten så jag har typ träningsvärk i livmodern idag. Lycka till på ditt KUB!
  • Jodi
    Tiiinaa skrev 2010-10-20 16:56:39 följande:
    På min kallelse stod det att det var bra om blåsan var halvfull, inte full!! Men det är ju lite svårt att reglera själv...hehe. Annars så är kanske mitt tips att dricka lite kaffe, eller cola eller äta något sött innan så att det är störst chans att bebisen är vaken. Min bara sov och ville inte alls sammarbeta. BM fick trycka så himla hårt med apparaten så jag har typ träningsvärk i livmodern idag. Lycka till på ditt KUB!
    Min lill* sov oxå så sött. Jag fick lyfta rumpan och släppa den så hårt jag kunde i britsen för att försöka få den att vakna! Håller med om att man var lite öm i magen efteråt, BM körde på rätt bra med proben...