• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Kottemor

I "mitt" landsting erbjuds man KUB från man fyllt 33år, så jag fick göra det. (fyllde 33 två veckor innan inskrivningen) Hade jag kommit tidigare hade dom antagligen inte erbjudit mig undersökningen.
    Jag fick tiden idag, ska dit den 9 november,

• FruganH

Vi bestämde oss för att inte göra KUB. Dels för att vi är såpass unga (är 24) och dels eftersom det, som många andra här sagt, bara siffror man får. Och även om man får bra siffror så kan man ändå inte vara säker utan fvp eller mkp.

Tänkte höra med alla andra kunniga tjejer här och se om någon har nån bra huskur mot halsbränna? Har ju det nästan varje dag. Har receptfria från apoteket som jag tagit tidigare innan jag var gravid, men nu när jag läser bipacksedeln så står det att man ska rådfråga läkare osv innan man använder det. Men jag tänkte att man kunde testa lite mer naturliga grejer i första hand.. Så någon som har tips?

• Sommarnatt2010
    Lovelyness skrev 2010-10-19 17:00:59 följande:
    Ska inte heller göra KUB, jag känner inte att jag behöver den informationen riktigt. Skulle ändå inte bli lugn av en bra siffra, det betyder ju egentligen inte speciellt mycket... VUL däremot ska jag gå på den 3e november och sen blir RUL i mitten av december. VUL:et som jag ska göra nu vill jag mest göra för att kolla så allt ser bra ut innan man börjar berätta för hela världen :)
    Jag hade oxå gärna gjort ett UL bara...Som sagt gör det inte för testet i sig utan vill se pyret o att det mår bra...Blir jag då erbjuden KUB gratis eller får välja att betala en massa för ett tidigt UL så gör jag KUB gratis...Håller tummarna för att allt ser bra ut =)
  • Fröken Löken
    jakeline skrev 2010-10-19 13:24:46 följande:
    Är det bara jag som inte har gjort vul eller kubtest och därmed inte får se knyttet förrän på rUL?
    nej inte jag heller!! Hade gärna velat se eller veta att det finns nåt där, kan nästan fortfarande inte fatta att det ska komma ut en liten människa!!!
  • Fröken Löken
    MammasGos skrev 2010-10-19 15:11:59 följande:
    Hej!

Jag är gravid med mitt tredje barn. Eller det förra födde min fru men detta blir mitt tredje barn.
    Vi väntar den lill* i maj. Har bf den 16 maj om allt går som det ska, vilket vi så klart hoppas på
    grattis, vad spännande!! Lycka till! Glad
  • Kottemor
    FruganH skrev 2010-10-19 18:35:14 följande:
    Tänkte höra med alla andra kunniga tjejer här och se om någon har nån bra huskur mot halsbränna? Har ju det nästan varje dag. Har receptfria från apoteket som jag tagit tidigare innan jag var gravid, men nu när jag läser bipacksedeln så står det att man ska rådfråga läkare osv innan man använder det. Men jag tänkte att man kunde testa lite mer naturliga grejer i första hand.. Så någon som har tips?
    Mot min halsbränna fungerar mandel ypperligt, knaprar mandel som om det vore godis, haha!
  • tove83

idag har jag fått se den lilla...hela 3 cm...sprattlade som bara den när vi gjorde vul,vilket var skoj,äntligen fick man ett litet bevis oxå!!detta var väldigt uppskattad av sambon som var  med oxå
    .
    efter vi hade varit där så åkte vi ut till mina föräldrar och fikade lite och berättade nyheten,de blev jätteglada=)

däremot så vill läkarn att jag ska komma om 2 veckor igen,då vi är lite oense vilken vecka jag är i,så hon kan mätta igen och se så den växer som den ska!!

• Jean

UL igar gick jatte bra!! Vilken harlig kansla! Fick halla tararna tillbaks... =)
    Forlossnings lakarn sa att mini var 12v och 4d men tyckte vi kunde sta kvar pa 2 Maj vilket bara ar 2 dagars skillnad. Tyvarr sa fick vi inga bilder... Tydligen maste man ga till ett speciellt stalle och da kostar de massor och vi har bestamt oss for att inte gora KUB sa vi vantar, antar vi far bilder pa rUL.
    Sedan sa beratta vi for alla att vi skulle ha en liten! Helt underbart! Kanns som dan efter ens brollop, helt slut men saaa lycklig! Underbara kansla!
    Hjärta

• Sofi 79

Vi har inte heller gjort KUB. Jag tycker det är ungt att vara 31 och vår lilla tjej är ju fullt frisk så BM såg inga risker.
    Däremot bad jag om ett VUL för att se lilla hjärtat. Jag går hos en privat klinik och det var inga problem. Det kostade 320 för läkarbesöket och nu när jag är inskriven är det gratis.
    Hade inskrivning i går, så nu är allt i rullning. Ska försöka masa mig till sjukhuset för att ta blodprover och så blir det RUL i början av december.
    Nu väntar jag bara på de första fosterrörelserna. Den här tiden mellan VUL och sparkar är verkligen ångestframkallande!

• jakeline
    FruganH skrev 2010-10-19 18:35:14 följande:

Vi bestämde oss för att inte göra KUB. Dels för att vi är såpass unga (är 24) och dels eftersom det, som många andra här sagt, bara siffror man får. Och även om man får bra siffror så kan man ändå inte vara säker utan fvp eller mkp.

jag knaprade gaviscon fran apoteket forra gagnen jag var gravid. Funkade bra for mig.

Fick tid for UL den 14 december ocksa! Langtar hjarnet!
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~