• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Sommarnatt2010

på de flesta platser erbjuds väl i KUB förens efter 35 års ålder???

• jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-19 13:57:33 följande:
    på de flesta platser erbjuds väl i KUB förens efter 35 års ålder???
    vissa gör det ändå, vad jag har förstått det som. Men det är så klart upp till var och en. jag är ju inte direkt orolig.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Sommarnatt2010
    jakeline skrev 2010-10-19 14:06:30 följande:
    vissa gör det ändå, vad jag har förstått det som. Men det är så klart upp till var och en. jag är ju inte direkt orolig.
    Får man välja det eller får man bekosta det själv då?? Jag gör för att de kör någon testperiod här i mitt landsting där alla blir erbjudna o jag vill verkligen se att det finns något där :P Kan är mer så när det är första oxå, vad vet jag...man är ju inte säker på att det verkligen är en människa där inne :P
  • Jodi
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-19 14:12:00 följande:
    Får man välja det eller får man bekosta det själv då?? Jag gör för att de kör någon testperiod här i mitt landsting där alla blir erbjudna o jag vill verkligen se att det finns något där :P Kan är mer så när det är första oxå, vad vet jag...man är ju inte säker på att det verkligen är en människa där inne :P
    Vi betalade 1500:- (över 35=gratis i vårt landsting).
  • Muffe80

Vi betalar 1800 kr men då får vi bilder och film också på pyret så vi ser det som en chans att mest se den lilla

• maj09

Jag är 35 år och ska bara göra vanligt rul i v. 18. Allt gick så bra med min första lilla tjej för ett år sedan och enligt min BM så är inte KUB-testen helt tillförlitliga. Kanske tar jag det hela med för mycket ro men jag känner att jag har oddsen med mig för att allt ska gå bra. =) 

• jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-19 14:12:00 följande:
    antagligen. Jag var mycket mer nojig förra gången, men har erfarna kollegor som lugnade ner mig. När magen började växa och rörelserna började kännas så kändes det bättre.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • gosensgos
    maj09 skrev 2010-10-19 14:22:55 följande:
    Jag är 35 år och ska bara göra vanligt rul i v. 18. Allt gick så bra med min första lilla tjej för ett år sedan och enligt min BM så är inte KUB-testen helt tillförlitliga. Kanske tar jag det hela med för mycket ro men jag känner att jag har oddsen med mig för att allt ska gå bra. =) 
    Jag är 40 och ska inte heller göra CUB test.  
    Siffrorna man får är ändå bara siffror, fvp hade vi ändå inte tänkt göra.
    CUB är en prognos.  För att veta EXAKT är fvp eller moderkaksprov nödvändigt.
    Vid RUL kan man se ev andra (utom just  kromosom) avvikelser.
    Om man får "sämre" siffror på CUB kan man i alla fall tillhöra den "friska" kategorin och tvärsom, så vi väljer att inte välja, eller selektera ut. Men det måste man ju själv bestämma hur man känner, orkar osv osv.  Det är individuellt. 

• MammasGos

Hej!

Jag är gravid med mitt tredje barn. Eller det förra födde min fru men detta blir mitt tredje barn.
    Vi väntar den lill* i maj. Har bf den 16 maj om allt går som det ska, vilket vi så klart hoppas på

• Lovelyness
    jakeline skrev 2010-10-19 13:24:46 följande:
    Är det bara jag som inte har gjort vul eller kubtest och därmed inte får se knyttet förrän på rUL?
    Ska inte heller göra KUB, jag känner inte att jag behöver den informationen riktigt. Skulle ändå inte bli lugn av en bra siffra, det betyder ju egentligen inte speciellt mycket... VUL däremot ska jag gå på den 3e november och sen blir RUL i mitten av december. VUL:et som jag ska göra nu vill jag mest göra för att kolla så allt ser bra ut innan man börjar berätta för hela världen :)