• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Angi07

jag ska på Rul nästa torsdag,då är jag iv.18+4. Vill också veta kön, men de brukar inte säga nåt här,men vi får se, viktigast är att allt ser bra där inne.

• Nojnen

Måste fråga:
    Tränar ni något?
    Själv promenerar jag så fort jag får tillfälle och går på Zumba samt tränar på gymmet (styrketräning) 2-3 gånger i veckan, om jag mår bra och inte är för trött.
    Jag var hos en sjukgymnast, i veckan, för att få veta hur jag kan förebygga olika komplikationer som vi gravida kan drabbas av. Jag fick ett papper med superbra bäckenbotten- och stretchövningar.

Hur tränar ni?

/Kram Nojnen

Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 3 maj 2011
  • bellbar
    skalbagge skrev 2010-12-02 18:16:25 följande:
    Vilken dag är det dags?
    BF eller RUL?

BF 11e maj än så länge
    RUL , 21a december. Men ska ev gå på UL under veckan om tid finnes!
  • bellbar
    barbabelle skrev 2010-12-04 16:43:57 följande:
    BF eller RUL?

BF 11e maj än så länge
    RUL , 21a december. Men ska ev gå på UL under veckan om tid finnes!
    Alltså skulle jag ha den 13e december, RUL... men fick ringa och boka om då jag kommer t Sverige den 20e dec, så RUL den 21a dec istället! :)
  • Mamma Maj08

Oj samma tid och allt :) jag har en liten lustig sak angående samma datum och tid...me min dotter räkna jag ut samma bf datum som me bebis i magen.... Sen har vi även fått samma datum och tid på rul som förra gången...lite lustigt :) klart, jag skriver så fort jag varit på ul....längtar såå :)

• Fröken Löken

Skalbagge! Ja så var det! Ber om ursäkt för mitt förvirrade sinne :/

MYCKET hormoner nu, bölar från och till känns det som och i nästa sekund är jag världens lyckligaste! Känns helt lustigt! Känner inte igen mig själv! :/

• Sofi 79

Angående kön: Jag tror jag väntar en flicka. Dels för något BM sa under RUL:et, dels för vad jag tyckte jag såg. Sen är det en sak till. När jag väntade min dotter tyckte jag mig ha sett att det var en pojke där inne. Men jag kände sånt motstånd när jag tänkte på att det skulle komma en pojke. Till och med så att jag var orolig för vilka känslor jag skulle ha för barnet när det kom ut. Den här gången känner jag att det skulle vara precis lika roligt med en pojke som med en flicka. Kanske ännu roligare att få en pojke. Ändå känner jag samma motstånd vid tanken på en pojke. Så kanske tyder det på att det är en tjej den här gången också.

Angående träning: Oh, skulle verkligen vilja och behöva träna mer. Nu går jag två tiominuterspromenader till och från jobbet varje dag. Utöver det blir det inget mer. Och jag orkar bara inte på kvällen när tjejen lagt sig. Jag hoppas kunna komma igång med yoga från en video jag har och att komma iväg och simma då och då. Men det bästa vore väl att komma iväg till gymmet och cykla och träna lite rygg och armar också. 

• Sofi 79
    Mamma Maj08 skrev 2010-12-03 21:48:19 följande:
    Jag är beräknad till den 20 maj.....:) ska på ul i Södertälje kl 11....:) ska bli så spännande sååå :) har ni någon magkänslan på vad som gömmer sig i magarna?! :) jag har haft drömmar om att jag väntar en liten tös...,får se om det stämmer :)
    Såg i din blogg att du bor i Nynäshamn. Får ni åka ända till Södertälje för UL?
  • Mamma Maj08

Jo....sist så var vi på SÖS på ul...:) ville prova Södertälje nu för SÖS va ingen hitt....dom ville heller inte berätta kön och de vill vi gärna veta....(nyfikna) :)

• FruMadde4barnTätt

har bokat en resa till grekland i slutet av augusti 2011. längtar till värmen.
    bebis kommer vara runt 3-4 månader.
    någon som rest utomlands med bebis?

här snöar det mycket, är kramsnö ute, ska snart ut och göra snögubbe med barnen.

jag skulle också behöva träna....