• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Lovelyness
    Jodi skrev 2010-12-02 09:42:01 följande:
    Nu har jag precis kommit hem från RUL. Allt såg bra ut förrutom en vit prick på hjärtat (kallas egogent hjärtfocus). Det ser man tydligen i 2-3 % av alla graviditeter och det försvinner av sig självt. MEN - det kan vara en indikation på kromosomfel!!! Det var ju inte så roligt att höra.... Är nu väldigt glad att jag gjorde KUB, risken har nu ökat, men den är ändå bara 1:6000. 

Tror inte att det är nåt fel, men nu kommer jag ju gå och oroa mig resten av graviditeten.... Önskar att dom inte hade sagt nåt, i andra landsting säger dom tydligen inte nåt om de ser samma sak (stlm t ex).

Ingen annan som fått samma besked?

Usch, det här som skulle bli en glädjens dag!! 
    Håller mina tummar för er. Förstår att du önskar att dom aldrig hade sagt något, tycker också det verkar väldigt onödigt.
  • Sofi 79
    Jodi skrev 2010-12-02 09:42:01 följande:
    Nu har jag precis kommit hem från RUL. Allt såg bra ut förrutom en vit prick på hjärtat (kallas egogent hjärtfocus). Det ser man tydligen i 2-3 % av alla graviditeter och det försvinner av sig självt. MEN - det kan vara en indikation på kromosomfel!!! Det var ju inte så roligt att höra.... Är nu väldigt glad att jag gjorde KUB, risken har nu ökat, men den är ändå bara 1:6000. 

Tror inte att det är nåt fel, men nu kommer jag ju gå och oroa mig resten av graviditeten.... Önskar att dom inte hade sagt nåt, i andra landsting säger dom tydligen inte nåt om de ser samma sak (stlm t ex).

Ingen annan som fått samma besked?

Usch, det här som skulle bli en glädjens dag!! 
    Vad svårt. Samtidigt hade jag blivit upprörd om de inte hade sagt något och det sedan visat sig att barnet har DS. Då har man ju ingen chans att förbereda sig mentalt.
    Tror du att du kan försöka tänka att det med största sannolikhet är ett alldeles friskt barn, men ändå ha i medvetande att det kan ha DS - och att det säkert blir bra det med?
    Det finns ju de som får en chock när barnet visar sig ha DS efter förlossningen. Jag tänker att man kan ha hjälp av att redan tidigare ha tänkt tanken och ställt in sig på att DS-barn blir fina människor de också.
    Kram
  • TeamX

Hej på er!

Har läst ikapp lite nu...GRATTIS till alla er som har varit på Rul och sett er lill* där inne. Själv ska jag gå på onsdag *längtar som en tok*.

Lovis79: vad jobbigt...men jag tror inte du behöver oroa dig, DS är ju trots allt inte alls så vanligt och förhoppningsvis försvinner fläcken.

Jag går nu in i vecka 19 (18+0) och känner inte bebisen ett smack...hur konstigt är inte det??! Och då är det ju också andra barnet det här....
    Fler som inget känner??

Men tjock börjar man bli
    Har en kollega på jobbet som ligger ca 10 dagar bakom mig i graviditeten...hon är så smal och smärt med bara en liten söt kula...jag är mer jämntjock, ha,ha.

• EvaChristina

Jag är 17+4 idag och känner inte heller bebisen. Tjockare är jag visserligen, men någon riktig gravidmage har jag inte tycker jag, när jag ligger ner på rygg är magen platt och jag kan dra in magen så att den ser ut som innan grav. Man undrar ju lite var bebisen håller hus när det är så. Borde den inte vara drygt 16 cm nu?

Nu när jag inte mår illa längre och inte är lika trött så känner jag mig inte särskilt gravid :-/ Det är bara lite växtvärk i livmodern och ligamentsmärtor när jag reser mig hastigt eller liknande som påminner om att det växer ett liv i mig.

• Angi07

det är så olika,jag känner bebisen varje dag ,det började förra veckan,jag är i v.17+4 nu,men det är femte barnet,kanske darför, men de flesta känner vid v.20.

• morotsland

Det beror nog helt på hur livmodern ligger och annat. Jag har känt rörelser länge och barnmorskan sa på rul att min livmoder låg så långt fram/bak (hur det nu var ) som var fysiskt möjligt och att det berodde på det.

• jakeline
    EvaChristina skrev 2010-12-02 15:07:38 följande:
    Jag är 17+4 idag och känner inte heller bebisen. Tjockare är jag visserligen, men någon riktig gravidmage har jag inte tycker jag, när jag ligger ner på rygg är magen platt och jag kan dra in magen så att den ser ut som innan grav. Man undrar ju lite var bebisen håller hus när det är så. Borde den inte vara drygt 16 cm nu?

Nu när jag inte mår illa längre och inte är lika trött så känner jag mig inte särskilt gravid :-/ Det är bara lite växtvärk i livmodern och ligamentsmärtor när jag reser mig hastigt eller liknande som påminner om att det växer ett liv i mig.
    du kan ju ha en livmoder som ligger långt bak plus att moderkakan ligger i framkant som en airbag och gör såatt du inte känner sprattlet eller har fått mage ännu. Jag kände inte något förrän efter rUL förra gången för jag hade moderkakan i framkant
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • skalbagge

Jipppiiiii, nu har vi varit på RUL och allt såg bra ut. Han hade växt perfekt så jag blev varken fram eller bakflyttadGlad

Känns som jag är världens lyckligaste människa, har aldrig någonsin varit med om en liknande känsla.  Det var precis som magkänslan sa en liten pojke......världens finasteHjärta

Såååååå lycklig!!!!!!!!!!!!!!!

• jakeline
    skalbagge skrev 2010-12-02 15:51:29 följande:
    Jipppiiiii, nu har vi varit på RUL och allt såg bra ut. Han hade växt perfekt så jag blev varken fram eller bakflyttadGlad

Känns som jag är världens lyckligaste människa, har aldrig någonsin varit med om en liknande känsla.  Det var precis som magkänslan sa en liten pojke......världens finasteHjärta

grattis! många pojkar än så länge... :P
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Tiiinaa
    skalbagge skrev 2010-12-02 15:51:29 följande:

Grattis!! Visst är man väl världens lyckligast lottade känns det som. Vi väntar ju också en liten pojke. Som Jakeline sa, mycket pojkar verkar det som det blir :) Kunde ni se att det var en pojke tydligt?