• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • TeosMamma
    Lovelyness skrev 2010-12-06 13:32:00 följande:
    Har ni fixat gravidförsäkring förresten? Håller på och kollar på olika nu, men antar att det blir hos trygg hansa eftersom vi redan är försäkrade där.
    Ursäkta en oinvigd, men vad innebär det? Är det något man behöver eller kan det ingå i övriga försäkringar?

• jakeline

Jag har gravidförsäkring via IF och ska även ta deras snart född-försäkring för bebben. Gravidförsäkringen är gratis men snart född kostar lite. Men det kan det nog vara värt OM något skulle hända. Jag hade trygg hansa förra graviditeten.

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Lovelyness
    TeosMamma skrev 2010-12-07 11:28:24 följande:
    Ursäkta en oinvigd, men vad innebär det? Är det något man behöver eller kan det ingå i övriga försäkringar?
    Kan nog vara skönt om någonting mot all förmodan går fel. Du kan få ersättning om någonting händer dig eller din bebis under graviditeten eller en tid efter. Kolla med ditt försäkringsbolag, jag tror att alla har gravidförsäkringar.
    jakeline skrev 2010-12-07 11:47:09 följande:
    Jag har gravidförsäkring via IF och ska även ta deras snart född-försäkring för bebben. Gravidförsäkringen är gratis men snart född kostar lite. Men det kan det nog vara värt OM något skulle hända. Jag hade trygg hansa förra graviditeten.
    Känner också att den kan vara värt att ha. Jag tog också betalvarianten, tror den kostade 1050 kr
  • Sofi 79

Vad jag har hört är Trygg Hansas gravid- och barnförsäkring bäst. Det sa till och med en säljare på Länsförsäkringar till mig. Så är den dyrast också...
    Viktigast är att man inte byter försäkring, för då kan saker som uppstod men inte märktes innan man bytte bli borträknade. De är luriga, försäkringsbolagen...

• mateosen

Hej!
    Här är en till med bf i maj, andra barnet. Är i vecka 17 och ska på UL den 20 december.

Har en fråga till er;
    Jag har de senaste dagarna vid ett par tillfällen haft blod i flytningarna, som en blodstrimma och ibland lite mer brunt. Någon annan som råkat ut för detta?

• Lovelyness
    mateosen skrev 2010-12-07 12:13:04 följande:
    Hej!
    Här är en till med bf i maj, andra barnet. Är i vecka 17 och ska på UL den 20 december.

Har en fråga till er;
    Jag har de senaste dagarna vid ett par tillfällen haft blod i flytningarna, som en blodstrimma och ibland lite mer brunt. Någon annan som råkat ut för detta?
    Jag hade så två gånger tidigt i graviditeten, vet att fler i tråden var med om det också. Det är säkert ingen fara men jag skulle ringa BM då kan dom kanske kolla upp det så slipper du oroa dig
  • Tiiinaa
    Hej!

Har en fråga till er;
    Hej! Grattis till bebisen!!

Jag hade blodfärgade flytningar precis i början av graviditeten, i vecka 4 typ. Sen försvann de helt tills vecka 12 då jag fick samma igen. Då blev jag mer orolig och fick göra ett VUL som visade att allt bara var bra med bebis i magen. BM sa då att ofta så beror sådana här blödningar på något innifrån slidan, inte från livmodern eller moderkakan. Det brukar vara tunna blodkärl som brister i underlivet och slidan sa hon. Hoppas det inte är någon fara!! Lycka till!
  • Hiavatha
    Hej!

Har en fråga till er;
    Hej, Välkommen till klubben för oss med UL 20 dec. hi hi Glad

Jag blödde i början, olika mängder och färger, men nu har jag inte blött på ett bra tag, men jag håller med, kan nog vara bra för nerverna, om inte annat, att kolla upp hos BM eller doktor, för säkerhets skull.
  • mateosen

Tack för era svar!
    Misstänker att det är ngt blodkärl som brustit...men efter flera dagar blir man lite orolig såklart!
    Kom inget blod under hela förra graviditeten och inte hittills i denna heller...har även sett bebisen på Vul i v 9, men det är ju ingen garanti.

Min bm har telefontid i eftermiddag så jag ska ringa och höra efter.

• mateosen

Är det flera som ska på UL den 20 december? Så kul!!

Vi är så himla nyfikna på könet...