• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • down under

Jag har åkt utomlands många gånger med sonen.. första gången när han var 4 1/2 månad. Inga problem alls! Lite mer packning och planering bara!
    Det är lättare när dom e så små, blir värre när dom börjar gå!

• FruMadde4barnTätt

down under
    vart åkte ni då när han var 4 1/2 månad?
    ja det är kanske lättare, ammar ju säkert och behöver ju ingen barnmat och bebis sover ju säkert mycket.
    bara bebis är frisk så.

kommer ju ha med våra 3 barn också på resan som är 4,5 år, 3,5 år  och 1 år och 7 månader då i augusti
    så det blir nog fullt upp. Men ska till korfu, och vattenland på hotellet och all inclusive, var rätt billigt tyckte jag med 21 000 kr för oss alla ( 2 vuxna och 4 barn ) , inklusive busstransfer.

• FruMadde4barnTätt

down under
    vilka fina ultraljudsbilder i 3d ! tittade på din sida.

• Sommarnatt2010

Nu har jag väldigt försiktigt o blygsamt nämnt att jag är gravid på bloggen...Så när folk börjar fatta kommer jag mer regelbundet att skriva om det även där...Ni som kikar in o läser behöver ju inte skriva något om graviditeten än om ni vill kommentera...Vill se hur många som fattar först. Eftersom jag inte rakt ut sagt att jag är gravid utan bara nämnt det i förbifarten =)

sommarnatt.blogg.se 

Just nu bloggas det om livet i allmänhet o husbygget i synnerhet o troligtvis även liten framöver...

• jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2010-12-05 18:29:27 följande:
    Nu har jag väldigt försiktigt o blygsamt nämnt att jag är gravid på bloggen...Så när folk börjar fatta kommer jag mer regelbundet att skriva om det även där...Ni som kikar in o läser behöver ju inte skriva något om graviditeten än om ni vill kommentera...Vill se hur många som fattar först. Eftersom jag inte rakt ut sagt att jag är gravid utan bara nämnt det i förbifarten =)

sommarnatt.blogg.se 

Just nu bloggas det om livet i allmänhet o husbygget i synnerhet o troligtvis även liten framöver...
    vad kul! jag kommenterade! ska lägga till dig i min läslista också!
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Lovelyness
    Sommarnatt2010 skrev 2010-12-05 18:29:27 följande:

sommarnatt.blogg.se 

Vilken söt sköldpadda du har gjort, den har jag också virkat förut. Vad använder du för garn? Jag tänkte virka dom här till barnvagnen http://amigurumi.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=93ae881b-3b19-4e16-a91c-704768f4016b
  • Sommarnatt2010
    Lovelyness skrev 2010-12-05 19:54:28 följande:
    Vilken söt sköldpadda du har gjort, den har jag också virkat förut. Vad använder du för garn? Jag tänkte virka dom här till barnvagnen amigurumi.ifokus.se/Articles/Read.aspx?Articl...
    Nej gud va söta dom va =) Någon sådan måste jag med göra...men först är det skölpaddorna som gäller :)

Tilda tror jag det heter...Virkade med virknål 2,5 men tyckte det blev lite väl tajt så går upp lite till nästa...
  • down under
    FruMadde4barnTätt skrev 2010-12-05 15:28:27 följande:
    down under
    vart åkte ni då när han var 4 1/2 månad?
    ja det är kanske lättare, ammar ju säkert och behöver ju ingen barnmat och bebis sover ju säkert mycket.
    bara bebis är frisk så.

kommer ju ha med våra 3 barn också på resan som är 4,5 år, 3,5 år  och 1 år och 7 månader då i augusti
    så det blir nog fullt upp. Men ska till korfu, och vattenland på hotellet och all inclusive, var rätt billigt tyckte jag med 21 000 kr för oss alla ( 2 vuxna och 4 barn ) , inklusive busstransfer.
    Jag åkte ensam till Australien med honom.. väldigt lång flygresa! Inte så roligt att konka all packning och bebis
    ensam men det gick bättre än förväntat!
    Värre var det året efter när han var 1år o 5 månader när vi gjorde samma resa igen.. inte så lätt att roa en sån liten kille med mycket spring i benen på en sån lång flygtur!
    Det värsta var ju att han inte hade sin egen stol.. går inte att äta med liten i knät, går inte att fälla ner bordet då och man får hoppas på att det sitter någon snäll människa bredvid som kan hjälpa till lite..
    Och att gå på toa ensam.. glöm det! hehe det var skitjobbigt  men det gick!
    Har gjort ett antal sånna resor själv nu så jag är härdad-. Sonens pappa och farmor o farfar bor i Australien så det har blivit ett anrtal resor dit.
    En resa till Grekland tar väl bara typ 4 timmar så det blir nog inga problem!
    Blir nog värre med den som e 1 år o 7 månader för lillbebisn lär ju mest sova och dom äldre är lättare att roa.
    Om du har tur så får du även en basinett på planet som bebisen kan sova i så slipper ni hålla i den hela tiden. Och det underlättar ju om du ammar så slipper du tänka på sånt..
    Jag ammade inte och min son var komjölk allergiker så jag hade med mig en hel resväska full med receptbelagd mjölkersättning åt honom...ojojoj om jag var rädd för att bli stoppad i tullen med det...
    Men det gick bra..
    Du kanske vill ha med dig svenska blöjor till bebben iaf, vet inte hur deras blöjsortiment ser ut där nere.
    Annars så blir det nog inga problem, låter som en bra semester med vattenland o all inclucive på hotellet!

Ang 3d bilderna.. ja visst e dom fina!
    Helt otroligt hur detaljerade dom är och hur väl utvecklade barnen är i v 20.
    Min son var verkligen en liten kopia av sin pappa redan så tidigt, helt otroligt!
    Dom nya på den här lilltjejen är inte lika tydliga för jag gjorde dom tidigt, redan i v 16 för jag ville veta vad det var för kön. Men vi ska göra ett nytt ul innan vi åker tillbaks till sverige och då hoppas jag på lika fina och tydliga bilder som jag fick med sonen.
  • Ewima

Down under: vart i Australien bor ni? Vi har precis varit hos min svägerska i Brisbane :)

• FruMadde4barnTätt

Lakriz
    fin blogg! sköldpaddan var ju söt!
    visst är det roligt och gott att baka!

down under
    Australien är ju väldigt långt bort, förstår det inte är så lätt att resa då speciellt som du skriver med en liten kille som vill springa runt och busa, vad jobbigt att inte ha en egen stol till honom och att resa helt själv.
    Så ni har släkten så väldigt långt borta, kommer de till Sverige också och hälsar på dig? hur ofta reser ni?

Ja vi ska ju inte så långt bort, 3 timmar och 30 minuter tar det nog från köpenhamn.
    ja jag brukar amma så det blir nog bra.
    vad jobbigt med alla ersättning du fick ha med dig.

ja vi tar med blöjor till barnen och handukar och mediciner ifall de blir sjuka osv.
    hoppas inte vi ska behöva packa ner så mycket, blir jobbigt med mycket packning.
    vi var i cypern i augusti detta året.  och förra året var vi på lanzarote och mallorca i maj/juni.

hoppas ni får lika tydliga och fina ultaljudsbilder på lilltjejen!