FruMadde4barnTätt skrev 2010-12-05 15:28:27 följande:
down under
vart åkte ni då när han var 4 1/2 månad?
ja det är kanske lättare, ammar ju säkert och behöver ju ingen barnmat och bebis sover ju säkert mycket.
bara bebis är frisk så.
kommer ju ha med våra 3 barn också på resan som är 4,5 år, 3,5 år och 1 år och 7 månader då i augusti
så det blir nog fullt upp. Men ska till korfu, och vattenland på hotellet och all inclusive, var rätt billigt tyckte jag med 21 000 kr för oss alla ( 2 vuxna och 4 barn ) , inklusive busstransfer.
Jag åkte ensam till Australien med honom.. väldigt lång flygresa! Inte så roligt att konka all packning och bebis
ensam men det gick bättre än förväntat!
Värre var det året efter när han var 1år o 5 månader när vi gjorde samma resa igen.. inte så lätt att roa en sån liten kille med mycket spring i benen på en sån lång flygtur!
Det värsta var ju att han inte hade sin egen stol.. går inte att äta med liten i knät, går inte att fälla ner bordet då och man får hoppas på att det sitter någon snäll människa bredvid som kan hjälpa till lite..
Och att gå på toa ensam.. glöm det! hehe det var skitjobbigt men det gick!
Har gjort ett antal sånna resor själv nu så jag är härdad-. Sonens pappa och farmor o farfar bor i Australien så det har blivit ett anrtal resor dit.
En resa till Grekland tar väl bara typ 4 timmar så det blir nog inga problem!
Blir nog värre med den som e 1 år o 7 månader för lillbebisn lär ju mest sova och dom äldre är lättare att roa.
Om du har tur så får du även en basinett på planet som bebisen kan sova i så slipper ni hålla i den hela tiden. Och det underlättar ju om du ammar så slipper du tänka på sånt..
Jag ammade inte och min son var komjölk allergiker så jag hade med mig en hel resväska full med receptbelagd mjölkersättning åt honom...ojojoj om jag var rädd för att bli stoppad i tullen med det...
Men det gick bra..
Du kanske vill ha med dig svenska blöjor till bebben iaf, vet inte hur deras blöjsortiment ser ut där nere.
Annars så blir det nog inga problem, låter som en bra semester med vattenland o all inclucive på hotellet!
Ang 3d bilderna.. ja visst e dom fina!
Helt otroligt hur detaljerade dom är och hur väl utvecklade barnen är i v 20.
Min son var verkligen en liten kopia av sin pappa redan så tidigt, helt otroligt!
Dom nya på den här lilltjejen är inte lika tydliga för jag gjorde dom tidigt, redan i v 16 för jag ville veta vad det var för kön. Men vi ska göra ett nytt ul innan vi åker tillbaks till sverige och då hoppas jag på lika fina och tydliga bilder som jag fick med sonen.