• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • FruganH

Ojoj, kan inte fatta att imorgon vid den här tiden så har vi varit på RUL och fått se vårt lilla pyre igen! Glad
    Ska bli så himla underbart! Hoppas verkligen att allt står rätt till därinne nu bara!

• christin89

hejsan allihopp! Har bf 1 maj!

igår hände det en sak efter jag och min karl haft sex, jag började blöda från underlivet, väldigt rött, mensliknande! idag har det kommit lite brunaktigt! är rädd för att nått ska vara fel! Någon som varit med om liknande? väntar på att barnmorskan ska ringa mig så jag får komma in och titta om nått är fel hoppas jag! hoppas allt är bra med bebis där inne, så orolig :(

• jakeline
    christin89 skrev 2010-12-06 10:35:05 följande:

igår hände det en sak efter jag och min karl haft sex, jag började blöda från underlivet, väldigt rött, mensliknande! idag har det kommit lite brunaktigt! är rädd för att nått ska vara fel! Någon som varit med om liknande? väntar på att barnmorskan ska ringa mig så jag får komma in och titta om nått är fel hoppas jag! hoppas allt är bra med bebis där inne, så orolig :(
    Man får ju lite skörare slemhinnor när man är gravid, så det kan ju vara därför du blödit. Hoppas BM ringer snart så du slipper oroa dig! jag har inte haft samma problem, men det verkar vara rätt vanligt.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • FruMadde4barnTätt

jag har börjat få sammandragningar redan, magen blir hård och får lite ont i magen, så inget bra!

jag får väl ta det lugnare för det brukar hjälpa. jobbigt när jag inte kan bära lilla tobias längre.

christine
    hoppas  allt är bra med bebis. det kan nog vara sköra slemhinnor.

• natalieh

jag har inte råkat ut för det själv, men jag har en bekant som fick två rejäla blödningar när dom hade sex.. men det var som de två föregående skrev, slemmhinnor!!  Hoppas det är det!! *hålller tummarna*
    Vår kärlek --> BF 2011-05-19
  • Lovelyness

Jag har också varit med om det precis i början av graviditeten. Jag blödde några droppar bara men det var också efter sex. Som andra sagt så beror det oftast på slemhinnorna. Hoppas allt går jättebra!
  • Fröken85

I min förra graviditet runt v 20 upptäckte vi ett BLODBAD i sängen efter sex en gång, snacka om att vi blev rädda. Men det var bara slemhinnorna som var så sköra att det blödde. Efter det kom det lite lite blod i princip varje gång vi haft sex, men då oroade det mig inte så.

Denna gången har jag småblött vid sex i början av graviditet, och nu har vi faktsikt gett upp det där med samlag, det blir bara för jobbigt att blöda varneda gång. Det förtar lixom lite av det trevliga... haha...
    Men man kan ju självklart ha sex utan samlag oxå.
  • TeosMamma
    Fröken Löken skrev 2010-12-04 17:13:41 följande:
    Skalbagge! Ja så var det! Ber om ursäkt för mitt förvirrade sinne :/

MYCKET hormoner nu, bölar från och till känns det som och i nästa sekund är jag världens lyckligaste! Känns helt lustigt! Känner inte igen mig själv! :/
    Håller helt med dig! Tycker det är väldigt annorlunda att vara så känslig, gråter nästan aldrig annars så min man fattar inte riktigt vad som händer... Visst vet han om hormonerna men när jag väl gråter och är besviken går det inte riktigt att tänka på det för honom... 
    På ett sätt är det skönt att kunna gråta, man får ju ur sig allt och sen mår man bra igen men gillar inte riktigt att vara så irriterad ofta, känns taskigt mot maken.  {#emotions_dlg.djavulsk}

Hur mår ni andra? Jag läste i förra veckan att en del var trötta igen och i fredags drabbades jag också, är lika förlamande trött som förr nu, känns så hopplöst, när ska jag få vara pigg och göra allt som måste göras? Har varit det 3-4 dagar sen jag blev gravid... 

Är lite orolig att jag har UVI igen, ska jag kolla direkt eller vänta och se? Det kan väl vara farligt längre fram i grav? 

Snart är vi halvvägs tjejer!!! Snart får vi möta underverket!!! Baby 
  • Sofi 79
    Mamma Maj08 skrev 2010-12-05 10:12:00 följande:
    Jo....sist så var vi på SÖS på ul...:) ville prova Södertälje nu för SÖS va ingen hitt....dom ville heller inte berätta kön och de vill vi gärna veta....(nyfikna) :)
    Jag gjorde i Södertälje. Nu frågade vi inte efter kön, men barnmorskan gjorde inga försök att dölja de delarna så det är säkert inget problem att få dem att berätta
  • Sofi 79
    FruMadde4barnTätt skrev 2010-12-06 10:42:33 följande:

jag har börjat få sammandragningar redan, magen blir hård och får lite ont i magen, så inget bra!

jag får väl ta det lugnare för det brukar hjälpa. jobbigt när jag inte kan bära lilla tobias längre.

christine
    hoppas  allt är bra med bebis. det kan nog vara sköra slemhinnor.

Jag har också sammandragningar. I princip varje gång jag går uppför (bor i hus så det blir en del trappor) och så när dottern skriker och jag blir stressad samt på natten. Känns inte jättebra. Ska ta upp det med BM när jag ska dit om två veckor.