• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • FruMadde4barnTätt

Lakriz
    ja man ska helst inte lyfta så tungt är man är gravid. skönt du kan ta det lugnt nu
    ja hör du med bm.
    sammandragningar - känn på magen, om den känns väldigt hård alltså inte alls så mjuk som den brukar vara så är det sammandragningar
    det ska inte göra ont

• down under

Ni som har ont i sängen om nätterna investera i en glidmatta!!!!
    Även ni som inte har ont kommer att ha nytta av den. Speciellt snart när magen blir större och det blir jobbigare
    att vända på sig i sängen!
    Den är guld värd!
    Man ligger på den när man sover och det är jättelätt att vända sig, behövs ingen ansträngning alls..
    Bara glider runt och man väcker inte sambon brevid av allt hoppande som det lätt kan bli annars.
    Jag började använda min runt v30 förra graviditeten och blev beroende och använde den långt efter att sonen var född.
    Denna gång började jag använda den runt v 10. Har inte foglossning eller ont någonstans än men det är skönt att
    ha vändhjälp när man sover.. magen e stor redan och det kommer ju bara bli värre!

• Lovelyness
    down under skrev 2010-12-01 20:59:43 följande:
    Ni som har ont i sängen om nätterna investera i en glidmatta!!!!
    Även ni som inte har ont kommer att ha nytta av den. Speciellt snart när magen blir större och det blir jobbigare
    att vända på sig i sängen!
    Den är guld värd!
    Man ligger på den när man sover och det är jättelätt att vända sig, behövs ingen ansträngning alls..
    Bara glider runt och man väcker inte sambon brevid av allt hoppande som det lätt kan bli annars.
    Jag började använda min runt v30 förra graviditeten och blev beroende och använde den långt efter att sonen var född.
    Denna gång började jag använda den runt v 10. Har inte foglossning eller ont någonstans än men det är skönt att
    ha vändhjälp när man sover.. magen e stor redan och det kommer ju bara bli värre!
    Vilken smart grej. Jag vänder mig typ som ett kylskåp just nu. Min man har frågat mig varför jag hoppar så mycket när jag vänder mig haha jag måste liksom ta sats och hoppa runt. Ser nog helt normalt ut...
  • tove83

Vart köper man en sån då?? Sidenlakan sa min barnmorska annars??

• Tiiinaa

Jag kan röra på mig ok. Men efter ansträngning, typ rask promenad eller liknande, så får jag som mensvärk i magen en stund efter. Det gör inte ont men det är ju såklart lite obehagligt. Sen har jag varit EXTREMT dålig på att röra mig och motionera de senaste 10-15 veckorna beroende på mitt illamående och tröttheten så jag är väldigt otränad överlag just nu, men det är ju en annan sak. Tror att det har bidragit mycket till min viktnedgång också...har nog tappat typ alla mina muskler!

Hur mycket har ni andra gått upp/gått ned i vikt hittils? Jag har hittils bara gått ner 3.5 kilo..inget upp trots en rejäl kula på magen. Knasigt!

• jakeline
    Tiiinaa skrev 2010-12-01 21:28:31 följande:
    Jag kan röra på mig ok. Men efter ansträngning, typ rask promenad eller liknande, så får jag som mensvärk i magen en stund efter. Det gör inte ont men det är ju såklart lite obehagligt. Sen har jag varit EXTREMT dålig på att röra mig och motionera de senaste 10-15 veckorna beroende på mitt illamående och tröttheten så jag är väldigt otränad överlag just nu, men det är ju en annan sak. Tror att det har bidragit mycket till min viktnedgång också...har nog tappat typ alla mina muskler!

Hur mycket har ni andra gått upp/gått ned i vikt hittils? Jag har hittils bara gått ner 3.5 kilo..inget upp trots en rejäl kula på magen. Knasigt!
    jag gick också ner i början förra gången. men det är inte ovanligt, man äter oftast som vanligt och då går ju mycket av näringen till bebben i magen. Jag vet intehur mycket det skiljer den här gången, men jag åt mycket i början då jag mådde illa, nu tror jag att jag stått stilla. Vår våg är trasig och det känns onödigt att dra igång wii:et för att väga sig :P  
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Jean
    Tiiinaa skrev 2010-11-29 14:47:06 följande:
    Nu är vi hemma från vårt RUL!!

Snacka om adrenalinkick just nu!!

Och hörrni vet ni vad? Vi väntar en pojke :) :) :) Vi fick se en liten snopp i flera olika vinklar så det var inget snack om saken sa barnmorskan!

Allt såg annars ut som det skulle. Två armar och två ben, fin ryggrad och ett hjärta med fyra kamrar som slog som det skulle. Sen bad jag henne kolla lite extra om bebisen eventuellt hade läpp- och gomspalt (vi har ökad risk för det eftersom vi har det i vår familj), men hon fick fram en jättetydlig bild rakt på bebisens läppar och de var alldeles släta och fina så det är ingen större risk för missbildningar!! SÅ SKÖNT att veta

Jag ska lägga ut en bild så fort batteriet till kameran är laddat!

Förresten så fick vi nytt BF till den 29 april! Var nästan säker vi skulle hamna i maj men nu är det alltså 29 april som gäller. Men jag gillar er alla och denna tråd så mycket så jag hoppas det är OK om jag stannar här hos er majmammor i alla fall! Jag kommer säkert gå över tiden ;)
    En till som blivit flyttad till 29 April!!! Tre UL har bekraftat den 29 April for oss nu men jag ar som dig, gillar denna trad for mycket for att byta! =) Hoppas pa tidig Maj anda!
  • Jean

Igar sa var vi pa rUL, dock bara en vecka sedan vanligt UL sa vi visste att den lilla madde bra dar inne men sa skont att veta att hjarta och alla dessa matt ser bra ut! =) Och sa fick vi hora hjartljud for forsta gangen sa de kom en liten tar. En timme av lycka!
    Fick bekraftat igen att de ar en lite pojke dar inne. Och fick alla bilder med oss hem, dom finaste 3D bilderna. Sa sot! Han vinka och gjorde tummen upp. Alla som utfort UL pa mig har tyckt att den ar riktigt livlig dar inne och att jag borde kanna massor men jag kanner bara lite ibland.

• down under
    tove83 skrev 2010-12-01 21:11:52 följande:
    Vart köper man en sån då?? Sidenlakan sa min barnmorska annars??
    Jag fick min av min syrra men jag vet att det går att köpa på nätet iaf.
    Dom är rätt dyra men det är verkligen värt det!
    Sidenlakan kanske kan funka men då måste man nog ha sidenpyjamas på sig oxå för annars
    så blir det ju inte rätt glid..
  • Misswiren

Godmorgon alla!

Om 2 timmar är det dax för RUL!! Längtar ihjäl mig.
    Men samtidigt har jag en stor klump i magen av oro. Tänk om nåt e fel, usch!
    Men nu ska man va positiv.

Hoppas dom berättar könet för en där. Annars kommer jag bli vääldigt arg.

Ha en trevlig dag alla.