• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Jodi

Nu har jag precis kommit hem från RUL. Allt såg bra ut förrutom en vit prick på hjärtat (kallas egogent hjärtfocus). Det ser man tydligen i 2-3 % av alla graviditeter och det försvinner av sig självt. MEN - det kan vara en indikation på kromosomfel!!! Det var ju inte så roligt att höra.... Är nu väldigt glad att jag gjorde KUB, risken har nu ökat, men den är ändå bara 1:6000. 

Tror inte att det är nåt fel, men nu kommer jag ju gå och oroa mig resten av graviditeten.... Önskar att dom inte hade sagt nåt, i andra landsting säger dom tydligen inte nåt om de ser samma sak (stlm t ex).

Ingen annan som fått samma besked?

Usch, det här som skulle bli en glädjens dag!! 

• TeosMamma

Kan inte citera alla jag vill kommentera så ta till dig om du känner igen dig Skrattande
    Så det är fler som har ont i svanskotan? det har jag haft några veckor och är värst när jag sitter i sängen eller soffan, rullstolen går bra som tur är.... (vad skulle jag göra annars? Rulla fram på bår? ) Men inte ont i lår, bäcken eller annat så hoppas att det ej är foglossning?
    Down under; Glidmatta i sängen lät ju kanon, ska till sjukgymnast och arbetsterapeut idag så ska kolla om det går att låna.
    Det finns ju glidbrädor som man kan använda sig av vid förflyttning. När jag var nyskadad använde jag en sådan för att flytta över till rullstol, säng, toa, etc. så varför inte en glidmatta? Väcker ju stackars maken med mina konstiga hoppanden i sängen Tungan ute

Kärlek till er alla!!! Hjärta

• TeosMamma
    Jodi skrev 2010-12-02 09:42:01 följande:
    Nu har jag precis kommit hem från RUL. Allt såg bra ut förrutom en vit prick på hjärtat (kallas egogent hjärtfocus). Det ser man tydligen i 2-3 % av alla graviditeter och det försvinner av sig självt. MEN - det kan vara en indikation på kromosomfel!!! Det var ju inte så roligt att höra.... Är nu väldigt glad att jag gjorde KUB, risken har nu ökat, men den är ändå bara 1:6000. 

Tror inte att det är nåt fel, men nu kommer jag ju gå och oroa mig resten av graviditeten.... Önskar att dom inte hade sagt nåt, i andra landsting säger dom tydligen inte nåt om de ser samma sak (stlm t ex).

Usch, det lät inte roligt, precis som du säger ska det ju vara en glädjens dag, förstår att det känns riktigt jobbigt nu. Men håll fast vid det de sa att det troligen försvinner av sig själv, inte bra för vare sig dig eller bebisen att gå och oroa sig, du kan säkert slappna av mer när du fått mer distans till det hela. Kanske finns det någon tråd här om just detta?
    Tänker på dig! {#emotions_dlg.flower} 
  • jakeline
    Jodi skrev 2010-12-02 09:42:01 följande:

bor i sthlm så jag lär inte få reda på om det skulle synas något då... Tänker på dig, försök att se det positiva i att det antagligen växer bort av sig själv! Och att ni hade så liten risk för kromosonfel! Kram!
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    TeosMamma skrev 2010-12-02 11:29:39 följande:
    En billigare variant; 
     www.etacbutiken.se/webshop/index.php/vila-avl...
    Min karl få stå ut med att jag studsar runt i sängen... :P nu gör jag det mest för sonen kommer in till oss under natten och ligger mellan oss, så då blir det till att studsa i vilket fall för att inte lägga sig på honom... :P han har visserligen inte klagat heller
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Jodi
    jakeline skrev 2010-12-02 11:26:25 följande:
    bor i sthlm så jag lär inte få reda på om det skulle synas något då... Tänker på dig, försök att se det positiva i att det antagligen växer bort av sig själv! Och att ni hade så liten risk för kromosonfel! Kram!
    Ja, det kommer att växa bort och det påverkar inte hjärtats funktion alls, men det har visat sig att det kan vara en indikation på DS. Känns inte som att fvp är aktuellt (då risken för missfall är så mycket högre än risken för DS). Så jag tänker försöka förtränga det och vara glad istället!

Förresten fick jag nytt BF - 28/4. Hänger gärna kvar i denna tråd ändå, går säkert över tiden. Och det är som jag hade på känn, en lite pöjk därinne! Vi fick en 3D-bild och han är så lik sin pappa! Glad
  • jakeline
    Jodi skrev 2010-12-02 12:02:36 följande:
    Ja, det kommer att växa bort och det påverkar inte hjärtats funktion alls, men det har visat sig att det kan vara en indikation på DS. Känns inte som att fvp är aktuellt (då risken för missfall är så mycket högre än risken för DS). Så jag tänker försöka förtränga det och vara glad istället!

Förresten fick jag nytt BF - 28/4. Hänger gärna kvar i denna tråd ändå, går säkert över tiden. Och det är som jag hade på känn, en lite pöjk därinne! Vi fick en 3D-bild och han är så lik sin pappa! Glad
    det är bra! positiva tankar! grattis till sonen!