• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Nojnen

Det blev inget ultraljud på fredag, de ville flytta framåt pga sjukdom... Gråter

Men skam den som ger sig, när kan vi få nästa RUL? frågade jag. Nästa vecka hade de en tid och den tiden kunde jag inte ta.... sen fick jag vänta två veckor till. Rynkar på näsan
    Då var jag snabb och frågade om de inte hade några tider idag... Jodå, så vi fick tid 12.20
    Tjohooo!!!Skrattande
    Allt var bra och det var en livlig krabat i magen. Bebben låg inte stilla en sekund. När BM skulle mäta huvudet vände bebben rumpan till, när BM skulle mäta låret gömde den sig.
    Som hon pratade (tryckte/bollade) med min mage för att få bebben i rätt position.
    Hon lyckades med mätningar iallafall och hon var säker på vilket kön det blir!!
    Men det är och förblir vår hemlighet!! Flört

Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 3 maj 2011
  • FruMadde4barnTätt

Nojnen
    roligt ni fick en tid idag och skönt allt var bra!

• Lovelyness

Tänk att tiden kan gå så långsamt. Nu är det en vecka kvar för oss, på onsdag får vi lyssna på bebisens hjärta och sen RUL på torsdag. Är verkligen nervös...

• Åsasåsa

RUL klart - det blir en liten tös precis som jag trodde Kyss
    Det var fantastiskt! Hon gjorde en kullerbytta just när vi såg på. Blev framflyttad till 15 maj.

• Mamma Maj08

Grattis till prinsessan i magen :) åh nu blir jag så avis på alla som redan fått se sina små på ul....vill me...:)

• Ewima
    MiDi: Soft markers visar tecken på ökad risk för Down Syndrom på bebisen. Ju fler markörer ju högre risk. Om du googlar finns det maaaasssor med information. 

Jag väntar andra barnet och denna gång (ursäkta uttrycket) skiter jag fullständigt i vad barnet har för kön.

Mina tankar är mer - Vad har vi för valmöjligheter om barnet skulle visa sig ha: akrani / ryggmärgsbråck / down syndrom / allvarligt hjärtfel?

Det är på gott och ont som man har möjlighet att söka och hitta ALL den uppsjö av information om "avvikelser vid Rutinultraljud"

Jag målar inte fan på väggen, men jag är inte naiv nog att tro att allt Barnmorskan tittar efter på Rutinultraljuden är om den finns en snopp eller en vagina.

Jag tar inte för givet att allt ser bra ut. 

Och helt ärligt är jag sjukt nervös inför morgondagens ultraljud. 
  • JosefineK
    Ewima skrev 2010-12-08 20:02:56 följande:
    MiDi: Soft markers visar tecken på ökad risk för Down Syndrom på bebisen. Ju fler markörer ju högre risk. Om du googlar finns det maaaasssor med information. 

Jag väntar andra barnet och denna gång (ursäkta uttrycket) skiter jag fullständigt i vad barnet har för kön.

Mina tankar är mer - Vad har vi för valmöjligheter om barnet skulle visa sig ha: akrani / ryggmärgsbråck / down syndrom / allvarligt hjärtfel?

Det är på gott och ont som man har möjlighet att söka och hitta ALL den uppsjö av information om "avvikelser vid Rutinultraljud"

Jag målar inte fan på väggen, men jag är inte naiv nog att tro att allt Barnmorskan tittar efter på Rutinultraljuden är om den finns en snopp eller en vagina.

Jag kànner exakt samma som du. Jag àr ocksà skitnervòs och oroar mig fòr allt mòjligt. Fick bra vàrden pà kub (1/15.000) men har làst att det egentligen inte behòver betyda nàgonting alls utan vad som helst kan komma fram pà rul. Vi ska till vàr privata gyn imorgon fòr en vanlig kontroll, vikt och màtt, lyssna pà hjàrtljud och fà remiss fòr nya blodprover, hon gòr dà àven ett vanligt ultraljud. Inte fòrràn pà tisdag nàsta vecka blir det morfologiskt ultraljud i 3D som àr den riktiga kontrollen.
    Hàller tummarna fòr oss bàda att vàr oro àr obefogad.
    Kram pà dig.
  • Ewima
    JosefineK skrev 2010-12-08 20:21:47 följande:
    Jag kànner exakt samma som du. Jag àr ocksà skitnervòs och oroar mig fòr allt mòjligt. Fick bra vàrden pà kub (1/15.000) men har làst att det egentligen inte behòver betyda nàgonting alls utan vad som helst kan komma fram pà rul. Vi ska till vàr privata gyn imorgon fòr en vanlig kontroll, vikt och màtt, lyssna pà hjàrtljud och fà remiss fòr nya blodprover, hon gòr dà àven ett vanligt ultraljud. Inte fòrràn pà tisdag nàsta vecka blir det morfologiskt ultraljud i 3D som àr den riktiga kontrollen.
    Hàller tummarna fòr oss bàda att vàr oro àr obefogad.
    Kram pà dig.
    Skönt att det finns fler än jag. Tusen tack för dina ord Hjärta

Önskar er lycka till, förhoppningsvis kan vi kika in här och skriva att allt såg bra ut :)

Håller tummarna (o tårna) 
  • skalbagge

Jag måste berätta för dig hur nervös jag var innan RUL, kvällen innan gick det inte att prata med mig. Jag var illamående och kände för att spy hela tiden. Dagen då det var dags jobbade jag på förmiddagen men jag kan nog inte säga att jag jobbade egentligen utan gick runt som en vilsen höna och förstod ingenting.
    När min sambo kom och hämtade mig för att åka till UL så kände jag mig som ett vrak och trodde ärligt talat att jag skulle svimma. Jag varnade min sambo att jag kanske skulle svimma och han fick lova att bära in mig isåfall så vi skulle få ultraljudet gjort iaf.
    jag svimmade inte men när vi kom in till tanten som skulle göra ultraljudet så sa jag direkt att jag var jättenervös och ville att hon skulle börja direkt. Jag var helt inställd på att något skulle vara fel, när vi gick därifrån kände jag mig som den lyckligaste människan i hela världen för att min inställning visat sig vara fel, allt såg bra ut.
    Det visade sig efteråt att även min sambo hade varit väldigt nervös han sa "det här var det läskigaste jag varit med om, när hon sa att hon skulle titta uppifrån och ner så allt var bra så tänkte jag att det är klart att hon kommmer hitta fel om hon ska titta så noga".

Med det här vill jag bara säga dig att du är absolut inte ensam om att tänka och vara orolig, tror snarare att det är tvärtom, den som inte är orolig är nog ensam om det.  

Jag tror däremot att det är jättedumt att läsa massor på nätet, man blir lite knäpp av allt man läser. Jag googlade på allt i början av graviditeten och höll på att bli galen av oro.

Lycka till imorgon!!!
  • jakeline
    EvaChristina skrev 2010-12-08 15:47:28 följande:
    Jakeline: säger detsamma! Jag har dessutom en kvällstid och måste vänta ända till 18.30 på mitt ul. När ska du dit?
    16 har jag fått. trist att du fått så sent!

Ja google är farligt vissa gånger. jag är inte alls lika nervös den här gången som jag var förra gången jag var gravid. jag nojjade mig hit och dit. Inte för sådana avvikelser som du riktigt, men ändå... Jag struntar också i vilket kön det är och ska inte ens kolla upp det. Huvudsaken är ju att det är ett friskt barn. Däremot försöker jag tänka positiva tankar och visar det sig vara något så tar vi det då. Hoppas att allt ser fint ut vid ditt ul i morogn och du kan andas ut och njuta! Var du lika nervös förra gången? brydde du dig om barnets kön? Låter som om du är mer nervös den här gången än den förra?
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~