• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • FruganH
    Hiavatha skrev 2010-12-09 12:24:06 följande:
    Jag kan ta ledigt någon dag då och då om jag verkligen behöver = en av fördelarna med att ha eget företag ihop med maken Solig  Så i vårt fall är det inte svårt att övertala chefen (=gift med mig och far till mitt barn) att jag e sååå trött idag, hi hi. Fast det har hittills inte behövts så jätte ofta, kommer man bara upp ur sängen och ställer sig i duschen så brukar i alla fall jag vakna tillräckligt och fungera resten av dagen.

Ja, jag har också tänkt på att det kommer bli "ännu värre" med sömnen när barnet är ute, men å andra sidan finns det ju då en mer konkret anledning att vakna till.

Härligt att kunna ta lite ledigt ibland. Men det är ju som du säger. När man väl släpat sig ur sängen så brukar man piggna till lite. Men sen under dagen tycker jag det blir jobbigt igen.

Men jag håller med dig. Det finns ju en annan (bättre) anledning till minskad sömn sen när bebisen kommit. Är ju något helt annat än att bara ligga och vrida och vända på sig och behöva springa upp och kissa Glad
  • TeosMamma
    FruganH skrev 2010-12-09 08:26:55 följande:

Någon mer som sover väldigt dåligt på nätterna? Jag vaknar minst 2 gånger varje natt och behöver gå upp och kissa. Men sen så har jag så svårt att somna om minst en av gångerna. Ibland ligger jag vaken i över 1,5 timme innan jag lyckas somna om. Känner mig som ett jäkla vrak Rynkar på näsan

Håller helt med dig! Så frustrerande och trist att ligga vaken på natten, vet inte när jag sov en hel natt sist. 
    Tar hellre hand om en liten bebis som vill ha mat så jag har något att göra då jag ändå är vaken ;0)  
  • TeosMamma
    {#emotions_dlg.flower} GRATTIS TILL ALLA NI SOM VARIT PÅ RUL OCH ALLT SETT BRA UT {#emotions_dlg.flower}

För mig är det dags den 15e... är supernervig och längtar.... 
  • mateosen
    EvaChristina skrev 2010-12-09 12:46:32 följande:
    Är det fler av er som har "växtvärk" i livmodern nu också? Jag har haft det i princip hela graviditeten i lite olika grader. Det liknar mensvärk och kommer några sekunder åt gången.
    Hur skiljer man förresten på sån växtvärk och lättare sammandragningar? Och när brukar man börja få sammandragningar? Ibland känns det liksom som om livmodern krampar en kort stund.
    Jag har väldigt mycket växtvärk/molvärk nu.
    Var hos min gyn igår för att kolla upp varför jag har haft lite blod i flytningarna och sammandragningar. Men hon menade att det är inte tidiga sammandragningar utan bara växtvärk eftersom livmodern växer väldigt mycket just nu och man kan lätt förväxla det med sammandragningar. Nu i efterhand när jag känner efter inser jag att det inte är sammandragningar...däremot mycket växtvärk!
  • FruganH
    TeosMamma skrev 2010-12-09 13:12:56 följande:
    Håller helt med dig! Så frustrerande och trist att ligga vaken på natten, vet inte när jag sov en hel natt sist. 
    Tar hellre hand om en liten bebis som vill ha mat så jag har något att göra då jag ändå är vaken ;0)  
    Precis! Glad
  • FruMadde4barnTätt

MiDi

grattis till pojken!

ja jag har lite växtvärk ibland - mensvärk

och sammandragningar ibland - magen blir jättehård

• 30maj
    EvaChristina skrev 2010-12-09 12:46:32 följande:
    Grattis MiDi till pojken!

Är det fler av er som har "växtvärk" i livmodern nu också? Jag har haft det i princip hela graviditeten i lite olika grader. Det liknar mensvärk och kommer några sekunder åt gången.
    Hur skiljer man förresten på sån växtvärk och lättare sammandragningar? Och när brukar man börja få sammandragningar? Ibland känns det liksom som om livmodern krampar en kort stund.
    Har också haft det olika mycket och i olika grader under graviditeten, Men denna veckan när ja gick in i vecka 16 så har det blivit mycket mer.. och magen syns mer än någonsin! När ja ligger ner ser det ut som ja har en grapefrukt nedanför naveln:) hihi mys!

Sammandragningar har ja med haft, då blir magen stenhård där livmodern är...gör dock inte ont eller något

kram 
  • skalbagge
    Ewima skrev 2010-12-08 22:13:36 följande:
    Jakeline:  När jag väntade mitt första barn tänkte jag nog mer "det händer inte mig".
    och ja;
    Jag minns att jag brydde mig myyycket mer om barnets kön . Flört

Jag är nog mer orolig för jag upplevt när något går alldeles fel.
    Min svägerska förlorade sitt barn som föddes 15 veckor för tidigt,
    en vän gjorde abort i v18 pga att bebisen hade ryggmärsbråck. Deras historia och många andras har fått mig verkligen att inte ta n å go n t i ng för givet.
     Skalbagge:
    Med alla mina gravhormoner o all min oro blir jag alldeles gråtande av din historia och att du delade med dig av den.Hjärta Tack!

Blir svårt att fokusera på jobbet imorgon innan sambon hämtar upp mig. Mellan 07-10 kommer jag garanterat Yrra runt som en hel hönsgårdDrömmer 
    Hur har det gått för dig idag?
  • Lovelyness

Hej alla i tråden

Vad ni har skrivit mycket idag då! Själv har jag suttit på opponeringar hela dagen och nu har min hjärna checkat ut fullständigt. Skönt att ha det gjort iallafall!

Hur har ni det med mat förresten? Jag hade noll matlust i början men den börjar komma tillbaka nu, känns skönt. Det jag är sugen på är fukt och vispad grädde... Bra kombination Glad

• Sommarnatt2010

Oj, känns som om det bara kommer pojkar i maj...Jag som tror det är en lite tös i min mage =) Ska bli spännande att se om det blir fler av något kön...

Har flera vänner som sagt att det typ var pojk år eller flick år när de födde...Att det var många av samma kön i deras bekantskaps krets.