• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • FruMadde4barnTätt

Åsaåsa
    grattis till flickan!

ni som ska på ultraljud idag, lycka till! och vad spännande! jag läntar också dit!

ja jag får kissa mycket oftare och har även svårt att hålla mig.

• JosefineK
    Fröken85 skrev 2010-12-09 10:03:44 följande:
    Och jag heter oxå Josefine... haha

Hoppas vi får fantastiska upplevelser båda två!
    Ha ha, sicket sammantràffande, hàller tummarna fòr dig med i eftermiddag dà
  • Angi07

vad spännande med flera som har Rul idag. jag känner mig lite nervös nu.

• FruganH
    30maj skrev 2010-12-09 09:50:00 följande:
    ja samma här.. usch undrar när denna "kissenödighet" om nätterna ska avta.. för gör de inte det så är det tragiskt att se framåt att jag troligen inte kommer få sova en hel natts sömn på över ett år, haha :P usch usch!

Men allt eftersom magen växer utåt och uppåt så bör de avta, vi hoppas!!
    Ja, dom säger ju att det "ska" avta nu när bebisen kommit upp ur bäckenet, men det vet jag inte om jag håller med om alls faktiskt Obestämd Men vi får hoppas att det skall bli bättre snart. Men sen kommer väl andra problem som stör sömnen. Man får verkligen lite försmak på hur det kommer bli sen med sömnlösa nätter...
  • FruganH
    Hiavatha skrev 2010-12-09 09:31:59 följande:
    Jag sover också dåligt om nätterna. Helst skulle jag vilja sova halva dagen för att ta igen, men då blir dygnsrytmen så dum... Så bara att gå upp. 

Mm, hade inte vart fel om man kunde ta igen det genom att sova lite längre eller ta en lite lur på dagen. Men det funkar ju inte riktigt när man ska upp och iväg till jobbet samma tid varje dag.. Men men, det är väl bara att gilla läget.
  • Hiavatha

Jag kan ta ledigt någon dag då och då om jag verkligen behöver = en av fördelarna med att ha eget företag ihop med maken Solig  Så i vårt fall är det inte svårt att övertala chefen (=gift med mig och far till mitt barn) att jag e sååå trött idag, hi hi. Fast det har hittills inte behövts så jätte ofta, kommer man bara upp ur sängen och ställer sig i duschen så brukar i alla fall jag vakna tillräckligt och fungera resten av dagen.

Ja, jag har också tänkt på att det kommer bli "ännu värre" med sömnen när barnet är ute, men å andra sidan finns det ju då en mer konkret anledning att vakna till.

• TeamX

Nu har jag varit på RUL....

Är sååååå lättad och glad. Allt såg toppen ut och det är en välskapt liten skrutt där inne.

Dessutom såg man tydligt en liten pung med tillhörande snopp
    Så det blir en liten majkille här *överlycklig, svävar på moln*

• jakeline
    TeamX skrev 2010-12-09 12:35:52 följande:
    Nu har jag varit på RUL....

Är sååååå lättad och glad. Allt såg toppen ut och det är en välskapt liten skrutt där inne.

Dessutom såg man tydligt en liten pung med tillhörande snopp
    Så det blir en liten majkille här *överlycklig, svävar på moln*
    grattis till lillprinsen!
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • JosefineK

Oj vad mycket killar det kommer fòdas i maj!! Vàr àr ocksà (till 90%) en kille och idag kl. 15.00 ska vi fà se honom. àr sà nervòs...

• EvaChristina

Grattis MiDi till pojken!

Är det fler av er som har "växtvärk" i livmodern nu också? Jag har haft det i princip hela graviditeten i lite olika grader. Det liknar mensvärk och kommer några sekunder åt gången.
    Hur skiljer man förresten på sån växtvärk och lättare sammandragningar? Och när brukar man börja få sammandragningar? Ibland känns det liksom som om livmodern krampar en kort stund.