• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Minglanu
    TeamX skrev 2010-12-09 20:34:11 följande:
    Nu ska här funderas på pojknamn....storebror heter Max (och min sambos son heter Felix). Vad kan passa ihop med de namnen...
    Vi vill ha ett namn som är fint (såklart) och helst kort (men det måste inte vara nåt med x i). Någon med bra förslag??

Alla som har sitt RUL kvar har mycket att se fram emot!!
    Noah
  • Ewima
    skalbagge skrev 2010-12-09 16:43:52 följande:
    Hur har det gått för dig idag?
    Äntligen är all oro borta! Jag är den lyckligaste justnu Glad

Vi kom upp på Spec.MV och vår barnmorska undrade om de kunde få "testa en ny ultraljudsmaskin" .
    Två sonografer och vår barnmorska gick långsamt och länge igenom alla organ och mätte med 2D+3D/4D. Hela tiden sa dem "Åh så fint" "Åh va det ser bra ut!", precis som att de visste vad jag behövde höra.

Nästa 2 timmar tog det! Glad Sambon var helt fascinerad av de skarpa fina bilderna. 

Allt såg bra ut och bebisen var så finHjärta

Blev framflyttad (precis som jag misstänkte) till 16maj 

Moderkakan ligger i framvägg och det förklarar varför jag känt mindre mer diffusa rörelser. 

Justja, vi tror att det är en pojke Flört

• Ewima
    Nu ska här funderas på pojknamn....storebror heter Max (och min sambos son heter Felix). Vad kan passa ihop med de namnen...
    Vi vill ha ett namn som är fint (såklart) och helst kort (men det måste inte vara nåt med x i). Någon med bra förslag??

Jag gillar att båda era barn har x i sig. Kanske nått som Sixten?

• Friida11
    natalieh skrev 2010-12-09 20:07:04 följande:
    iisch! v 17+0 imorgon.. och jag känner mig inte gravid.. och jag ska kunna vänta i heeela 10 dagar på RUL för att veta att bebisen inte försvunnit sen sist ( 3v.sen) jag såg den.. men det är betryggande att läsa att de flesta mår som jag rent fysiskt, molvärk, sover dåligt , ingen mage direkt.. osv.. så nu fick ni lite gnäll från mig..

ps, grattis alla till välmående bebisar på RUL {#emotions_dlg.flower}
    Går också in i v 7 imorgon och känner mig inte heller alls gravid :P Känns som att magen bara slutat växa helt plötsligt och känns mer fläskig än gravid :P Jag har RUL på måndag så jag slipper vänta allt för länge vilket känns jätte skönt :D Men tiden går fort ska du se!!
    Jag känner knappt av något lite molvärk som du säger dock är jag VÄLDIGT trött men tror det beror på järnet kan inte heller äta järntabletterna jag fick för jaag fick massa utslag som klia :(

Men hoppas vi börjar känna bebis snart :D
  • Friida11
    Hiavatha skrev 2010-12-09 19:56:04 följande:
    Maggan08: Kul att få gå på RUL såpass tidigt, jag kommer få gå den 20e o kommer då vara i 19+5 tror jag det blir. Jag är ganska säker på att jag kände första lilla fladdret runt v 12, nu har jag känt lite varje dag de senaste dagarna, är nu i v 18+1, så det kommer nog. Kan inte känna nåt utanpå än dock.
    JA känns super kul! Vi fick RUL datum vid inskrivningsbesöket hos BM som dom flesta i vår komun får och då räknade vi enligt min senaste mens så skulle jag nu varit i v 18-19 men eftersom jag efter KUB blev flyttad bakåt så blev det tidigare men det tyckte inte BM skulle vara något problem vilket var väldigt SKÖNT! Ville verkligen inte byta datum och vänta ännu längere så det ska bli super mys! Jag får hoppas att jag också börjar känna snart skulle vara underbart :)
  • skalbagge
    Ewima skrev 2010-12-09 20:41:08 följande:
    Äntligen är all oro borta! Jag är den lyckligaste justnu Glad

Vi kom upp på Spec.MV och vår barnmorska undrade om de kunde få "testa en ny ultraljudsmaskin" .
    Två sonografer och vår barnmorska gick långsamt och länge igenom alla organ och mätte med 2D+3D/4D. Hela tiden sa dem "Åh så fint" "Åh va det ser bra ut!", precis som att de visste vad jag behövde höra.

Nästa 2 timmar tog det! Glad Sambon var helt fascinerad av de skarpa fina bilderna. 

Allt såg bra ut och bebisen var så finHjärta

Blev framflyttad (precis som jag misstänkte) till 16maj 

Moderkakan ligger i framvägg och det förklarar varför jag känt mindre mer diffusa rörelser. 

Justja, vi tror att det är en pojke Flört

Åh va härligt!!! Grattis, se nu till att koppla av och njut av resten av graviditeten. Jag har varit totalt avslappnad efter RUL, hoppas du också blir det nu.
  • Lovelyness
    Minglanu skrev 2010-12-09 20:35:56 följande:
    Noah
    Det är vårt favoritnamn om det blir en pojke Glad
  • Fröken Löken

Jag tänkte oxå direkt på Sixten, tycker det är så fint!!! Tyvärr får jag inget medhåll från sambon :(
    Vi har (än så långe) bestämt oss för Elliot om det blir en prins! :)
    Vi har inget namn vi kan komma överens om till en liten prinsessa än...
    Trenden i min familj säger att vi får en pojke medan trenden i hans säger att vi får en flicka! Vi får se vilken trend vi bryter ;)

• JosefineK
    Tack alla som har grattat till min lillprins i magen.
    Jag är så lättad och glad!
    Har hela tiden känt på mig att de är en liten go pojke

Ni som inte känner rörelser....
    Jag väntar mitt andra barn och är nu i vecka 19 (18+5) och det var förs IGÅR jag var SÄKER på att det var bebisen jag kände. Innan var jag jättenojjig, men är man väl känner tydligt så vet man, det kan gå från en dag till en annan.

Texas!
  • JosefineK

Var pà ul idag och allt sàg bra ut sa hon. Det var som vi fàtt veta i 13:e veckan en liten POJKE fòr oss med, en liten Nils Glad
    Som sagt, det blir en himla massa grabbar nàsta vàr!