• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Jean

Kul med sa manga som varit pa rUL!! =)

Ar halvvags idag 20 veckor pa pricken! Helt underbart! Lillen sparkar mest hela dagarna men de ar som lattast att kanna de nar man ar hemma och tar de lugnt. Min man kan ocksa kanna att de ror sig och spatkas dar inne, sa mysigt! Magen vaxer och har hittills gatt upp 3kg. Hur mycke har ni andra gatt upp?

Har blivit total diskriminerad pa jobbet for att jag ar gravid sa jag far knappt nagra shift.... Orkar inte ga vidare med de, for da far jag nog inga alls. Sa nu har jag ledigt i 10 dagar igen efter att ha jobbat 4. Sa nu ska de borjas med ovningarna och stretshningarna fran min grav bok.

Down Under
    Laste om dina langa flyg resor... Jag bor i Hobart och vi har planerat att flya hem med den lilla i juli 2012 till min mammas 60 ars kalas, sa den lilla kommer att vara 15 manader. Later inte som att de ar nan hojdare att flyga da men de far ju ga anda. Vi blir val utslangda fran business class =/
    Tankte ta nagra prov resor mellan Hobart och Broome dar min man jobbar de forsta aret, de tar ja anda minst 7 timmar pa flyget. Vet att jag har fortur pa bassinette i och med qantas platinum kort sa de ar en fordel.
    Tips tas garna emot!!!
    Hur trivdes du i Perth? Vi var pa vag att kopa hus dar for ett ar sen men tog en tvar andring och kopte har nere istallet. Perth har varit min favvo stad har men manga sager att de har andrats sa mycket och att de inte ar lika bra langre. Mojligheten finns dock att vi flyttar dit framover...

• FruMadde4barnTätt

många som varit på UL vad roligt! grattis till alla er!

Maggan 08
    har du lågt järnvärde redan?
    vilka tabletter tål du inte?
    för det finns olika sorter
    niferex tål jag inte, men jag tål duroferon.

mår fortfarande mycket illa hela tiden, någon mera?

• FruMadde4barnTätt

det syns på mig att jag är gravid, och det är ju fjärde barnet också.
    jag känner små rörelser där inne i magen ibland om jag lägger mig ner på kvällen tex.

• FruMadde4barnTätt

gillar Bianca och Noah

vi har namnen Samantha Stephanie Filip, men jag gillar även Gabriella, Isabell, Julia, Isak,

• Therre

på söndag har jag gått 19 fulla veckor, blev ju framflyttad 5 dagar när jag var på UL så nu är man beräknad den 7 maj ist för den 2maj, är rund som ett klot och nog fasen syns de allt att man är gravid...:D men jag kan inte direkt säga att jag känner nå rörelser:( jag som längtar så mycket efter de...

var till sjukgymnasten igår efter att inte ha vart där på 5 veckor och allt så bra ut var bara nån kota i ryggen som skulle rätas till men annars så allt bra ut och han sa att de såg bättre ut än vad han trodde att de skulle göra och att vi inte behövde boka in någon ny tid utan att jag själv skulle ringa om de va något och jag behövde kollas:D så skönt, var också till min barnmorska och tog nu blodprover och blodtryck pga att jag är väldigt yrslig på morgonen och så men allt så bra ut där så vi kom bara fram till att jag skulle försöka ta de lite lugnare på morgonen och inte göra för hastiga rörelser.. Några fler som har problem med yrsel?

de här med namn tycker jag är lite kul men kan vara ganska jobbigt ibland också när man inte kommer på något eller om man inte kommer direkt överrens med sin karl om namnet, i början funderade vi på Aurora om de skulle bli en tjej och Emanuel eller Samuel om de blev en pojke men nu har vi ändrat oss igen och nu har vi Mira om de blir en flicka tycker de är riktigt fint och om de blir en lite pöjk så blir de nog Nathaniel, men de är ju lång tid kvar ännu innan den lilla kommer men nu har vi iaf slutat försöka komma på fler namn så man får väl se helt enkelt efter att barnet har kommit så ser de kanske inte alls ut som en mira eller nathaniel så då blir de lite knivig och stressigt med att komma på ett namn:D

Nu är de dags för mig att fixa iordning mig och dotter sen ut i denna kyla "BRRR" inte ett dugg skönt ute..

• FruganH
    frulilja skrev 2010-12-09 19:20:59 följande:
    Här är jag! Jag väntar min fjärde, Bf 3 maj.  Tror jag väntar en flicka,Bm ville inte säga nåt men ser ut så på Ul bilderna,titta i mitt galleri!

Försökte kolla på din sida, men kunde inte hitta något galleri. Det är inte så att det är "dolt"?

• tove83

Vad många pojkar det verkar bli?? Längtar ihjäl mig till den 14:e nu, tur att det är på morgonen!!! Vi ska dock inte kolla könet, för mig känns det som att öppna julklapparna i förtid!! Men är jätte nyfiken redan nu;)) håller tummar och tår att allt ser bra ut på tisdag!! Någon mer som har Ul då???

• Sommarnatt2010
    Fröken Löken skrev 2010-12-09 22:11:10 följande:
    Jag tänkte oxå direkt på Sixten, tycker det är så fint!!! Tyvärr får jag inget medhåll från sambon :(
    Vi har (än så långe) bestämt oss för Elliot om det blir en prins! :)
    Vi har inget namn vi kan komma överens om till en liten prinsessa än...
    Trenden i min familj säger att vi får en pojke medan trenden i hans säger att vi får en flicka! Vi får se vilken trend vi bryter ;)
    Hur ser trenden ut?? Försöker hitta något mönster i vår släkt, men det är lite klurigt =) Inte mer än att jag är stora syster o min man "har" en storasyster och kusinerna på pappas sida är syster först. Sen är mamma två tjejer o pappa två pojkar.
    Svärfar är ensam bland tre systrar både äldre och yngre, medan svärmor är yngst (tror jag) med bara en massa bröder....
  • natalieh

är det någon som köpt vagn redan?

Vår kärlek --> BF 2011-05-19