• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • jakeline
    Sofi 79 skrev 2010-12-10 12:16:47 följande:
    Jag känner mig helt knäpp. Kom på i går att jag faktiskt tycker att Åke är ett fint pojknamn. Har aldrig fallit mig in förut att man skulle kunna döpa ett barn till det.
    Vad tycker ni? (det är okej att vara helt ärlig )
    personligen är jag inte så förjtust i åke, då vi har en gubbe i släkten som heter det. Men de gamla namnen kommer ju tillbaka...
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Tiiinaa
    TeamX skrev 2010-12-10 10:11:11 följande:
    Tack för era namnförslag...det är inte lätt!! Lutar lite åt Alex, men är inte helt överens i mitt inre med namnet ännu
    Vad tycker ni om Alex?
    Alex är ju fint, men lite vanligt kanske?!! Jag tycker Axel är ett fint namn annars! Vår lilla pojke ska nog heta Elmer! Vi kallar honom för det redan nu :)
  • FruMadde4barnTätt

frulilja
    vilka fina ultraljudsbilder!
    roligt du ska på könsultraljud, jag har själv varit på könsultraljud med dottern, då de inte kunde se könet ¨på RUL.

MiDi
    Alex är fint.

Maggan08
    varför äter du inget med järn i? är det som du inte tycker om sådan mat? är du vegan/ vegetarian?
    jag är själv vegetarian och har svårt med järnvärdet när jag är gravid, jag tålde ju inte niferex, jag bara kräkte upp dem hela tiden och fick jag ner dem så fick jag diarre, så mitt järnvärde var nere i 85 som lägst och då var jag ca v. 31 så det var ju inte alls bra.

men duroferon järntabletter fungerar, de är mycket mindre och jag får behålla dem och blir istället kanske lite hårdare i magen, mitt järnvärde steg snabbt med dem.
    ja de finns på apoteket, det är lika mycket järn i dessa tabletter som det är i niferex.
    dessa duroferon tabletter gavs förr i tiden till gravida, men BM rekommenderar ju först niferex för att de ska vara bättre för magen, vilket inte stämde på mig då.

hoppas ditt järnvärde blir bättre! har du kollat upp järnvärdet?kan ju vara bra att gå till BM och kolla det.

• Friida11
    FruMadde4barnTätt skrev 2010-12-10 13:13:27 följande:
    frulilja
    vilka fina ultraljudsbilder!
    roligt du ska på könsultraljud, jag har själv varit på könsultraljud med dottern, då de inte kunde se könet ¨på RUL.

MiDi
    Alex är fint.

Maggan08
    varför äter du inget med järn i? är det som du inte tycker om sådan mat? är du vegan/ vegetarian?
    jag är själv vegetarian och har svårt med järnvärdet när jag är gravid, jag tålde ju inte niferex, jag bara kräkte upp dem hela tiden och fick jag ner dem så fick jag diarre, så mitt järnvärde var nere i 85 som lägst och då var jag ca v. 31 så det var ju inte alls bra.

men duroferon järntabletter fungerar, de är mycket mindre och jag får behålla dem och blir istället kanske lite hårdare i magen, mitt järnvärde steg snabbt med dem.
    ja de finns på apoteket, det är lika mycket järn i dessa tabletter som det är i niferex.
    dessa duroferon tabletter gavs förr i tiden till gravida, men BM rekommenderar ju först niferex för att de ska vara bättre för magen, vilket inte stämde på mig då.

hoppas ditt järnvärde blir bättre! har du kollat upp järnvärdet?kan ju vara bra att gå till BM och kolla det.
    Nja det är väll det att jag inte gillar sådan mat helt enkelt och även att jag bara äter dålgit av den kost som innehåller järn.. ajdå det var väldigt lågt järnvärde.. usch vid inksrivningen låg mitt järnvärde ganska ok men läkaren tyckte jag skulle börjat med järntabletter redan då vilket jag inte gjort så ajg får skylla mig själv lite där men sen så köpte jag niferexen men fick ju världens utslag som kliade som bara den så jag får testa dom andra och hoppas på att dom funkar för mig.. Ska till BM den 28 så jag får ta ett järn värde då var där för 2 veckor sedan men hon tog inga prover på mig konstigt nog men kanske beror på att ajg inte tog upp tröttheten med henne.. Men min trötthet är ju nästn värre nu än den var i början av grav så jag tror nog det är järnet eller bör jag vara orolig ? :S
  • JosefineK

Tjejer! Hur mycket har ni gàtt uppi vikt?
    Jag àr i 20:e veckan (19+6) och har gàtt upp totalt 5 kilo. Gyn tyckte det var alldeles fòr mycket.

• down under
    Jean skrev 2010-12-10 05:16:02 följande:
    Down Under

Laste om dina langa flyg resor... Jag bor i Hobart och vi har planerat att flya hem med den lilla i juli 2012 till min mammas 60 ars kalas, sa den lilla kommer att vara 15 manader. Later inte som att de ar nan hojdare att flyga da men de far ju ga anda. Vi blir val utslangda fran business class =/
    Tankte ta nagra prov resor mellan Hobart och Broome dar min man jobbar de forsta aret, de tar ja anda minst 7 timmar pa flyget. Vet att jag har fortur pa bassinette i och med qantas platinum kort sa de ar en fordel.
    Tips tas garna emot!!!
    Hur trivdes du i Perth? Vi var pa vag att kopa hus dar for ett ar sen men tog en tvar andring och kopte har nere istallet. Perth har varit min favvo stad har men manga sager att de har andrats sa mycket och att de inte ar lika bra langre. Mojligheten finns dock att vi flyttar dit framover...
    Jag älskar Perth! Allt är bra där speciellt dom fina stränderna och det härliga klimatet.
    Hade det inte tagit slut med exet så hade jag stannat där för alltid!
    Jag har iof permanent uppehållstillstånd där och sonen har dubbelt medborgarskap så vi kan flytta dit igen om vi vill. Tanken har slagit mig många gånger men nu när jag träffat en annan och vi ska ha barn ihop så e det ju inte lika enkelt längre.. vi får se vad som händer.
    Det ända jobbiga med att bo där var ju att familjen var så långt bort! Tar så lång tid att flyga hem plus att det kostar mycket...tur att vi hade skype!

Ang flygningen..
    Det är en jobbig tid att flyga i men om ni reser i Business class så finns det ju mycket mer plats att röra sig på plus att ni har större säten! Sen är ni väl 2 som kan dela på ansvaret, vilket kommer att bli mycket lättare så det blir nog inga problem!
    Det är ju bra att ni har första tjing på basinetten men ni kommer inte att kunna använda den så länge,
    Barnet får bara va upp till 6 mån sen är den för stor.. min son är väldigt lång så vi kunde inte använda den alla gånger.. beror på vem du flyger med o hur griniga dom är! Och ibland så är det små plan som inte har några väggar att hänga basinetten på.. väldigt irriterande! Speciellt irikesflyg.
    Och det mest irriterande av allt! När du änligen fått bebisen att sova i basinetten så vill du inte ha turbulent väder! Så fort det blir det så måste man ta upp ungen igen... suck! Jag försökte ignorera det flera gånger men dom kommer alltid och säger till att man måste ta upp barnet.. förstår du då hur man kan få hålla på om det är dåligt väder från o till.. Irriterande, för sonen vaknade ju då varenda gång man lyfte upp honom o så fick man börja om från början.. var nästan lättare att bara låta honom sova i famnen då när han sov och sen sätta honom i basinetten när han var vaken.
  • down under
    frulilja skrev 2010-12-10 09:47:45 följande:

En till bild,tror den är tagen lite underifrån,jag tror strecken är dom så kallade hamburge strecken som töserna harGlad   Så jag hoppas på en flicka.
    Den 20e ska jag på könsultraljud.
    Svårt att säga tycker jag.. gå in och kolla i mitt galleri, har lagt in en bild på mitt ul där.
    Där ser man tydligt "hamburgerbröden" fast jag tycker mer det ser ut som korv bröd men men ..
    Sitter en pil där oxå så man vet var man ska titta om det nu skulle va oklart.. 100% tjej.
    Försökte lägga upp bilden här i tråden men den var för stor..
  • skalbagge

Fosterrörelser tjejer, hur uppfattar ni dom? Jag är i vecka 20 och jag tycker mig inte känna regelbundet, tycker det är lungt flera dagar imellanåt utan att kännas något, fler som har det så? 

• FruMadde4barnTätt

Maggan08
    du kan säkert vänta med till du träffar BM nästa gång och kolla järnvärdet om du inte mår alltför dåligt.
    men du kan ju börja med duroferon nu, åk till apoteket och prova dem istället.

skalbagge
     det är normalt att inte känna bebis regelbundet, i alla fall om man bara är i v. 20.
    det är nog många som inte känner så mycket i v. 20. skulle jag tro.

• Jodi
    JosefineK skrev 2010-12-09 22:41:37 följande:
    Var pà ul idag och allt sàg bra ut sa hon. Det var som vi fàtt veta i 13:e veckan en liten POJKE fòr oss med, en liten Nils Glad
    Som sagt, det blir en himla massa grabbar nàsta vàr!
    Haha, vi väntar också en liten Nils!  Glad(favvonamnet just nu i alla fall). Annars tycker jag att Arvid är fint. Martin och David är andra favoriter, men det finns i familjen så det går inte.

MiDi: Kanske Joel? passar bra med Max. Eller Jonas? Jonatan? (oj, jag verkar gilla namn på J!) Adam är ett annat alternativ. Gabriel oxå fint.