• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Sofi 79

Så här säger tillverkaren AstraZeneca:
    Alvedon för Gravida
    De allra flesta som är gravida är mycket försiktiga med läkemedel. Det är inte ovanligt att man drabbas av feber eller värk även under sin graviditet. Med Alvedon finns det inga kända risker vid användning under graviditeten. Alvedon påverkar heller inte möjligheten att bli gravid.

”Alvedon är snällt för din mage och den som ligger däri.” Tillfällig användning av Alvedon under graviditeten ökar inte dina risker för missfall eller fostermissbildning. Alvedon passerar över i bröstmjölken men i så liten mängd att det inte påverkar barnet. Därför kan du behandla tillfällig värk och feber med Alvedon även när du ammar. Läs gärna utförligare hos Alvedon / AstraZeneca.

Och så här säger ny dansk forskning:
    http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article8090996.ab

Och amerikanerna:
    http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/allergi/article6863778.ab

Frågan är vad man får ta. Tydligen är ju just Alvedon en av få värktabletter man tidigare rekommenderat till gravida. Acetylsalitylsyra (Treo) och Ibuprofen (Ipren)  är ju no-no det med. Suck.

• Lovelyness

Svårt det där med att veta vad man ska ta för värktabletter. Har haft jättetur och inte behövt äta några tabletter alls nästan, tror jag tog någon alvedon i början när jag åkte på en förkylning men inte sen dess. Det blir ju lagom förvirrande med all ny forskning hela tiden.

Hur har ni det med er hunger förresten? Dom senaste dagarna har jag varit hungrig hela tiden, jag kan äta mat och vara nöjd i kanske en halvtimme sen är jag hungrig igen. Hoppas verkligen inte det ska vara såhär i fem månader nu.

• EvaChristina

Jag har gått upp 5 kg sedan inskrivningen. Men jag hade nog redan då ökat ett par kg.. Hade inte vägt mig på många år innan så jag vet inte säkert.

Jag äter mer än vanligt, främst kolhydrater i form av smörgås, ris och pasta, något jag inte hade sug efter innan grav och var ganska restriktiv med. Har större känslighet för blodsockerfall nu och det blir en del onyttigheter också. Bullar, godis, choklad... Är nästan förvånad att jag inte gått upp mer i vikt än vad jag har.

• SannaSanna

Jag är hungrig konstant! jobbigt att inte få vara mätt mer än några min.. Hur mycket ska man hålla igen?! Försöker äta förnuftigt men kanske vill den lilla ha mer mat?!

• jakeline

jag tar bara värktabletter om jag absolut måste. Använder för det mesta Panodil som är i princip samma sak som Alvedon. 

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Maruid
    Lovelyness skrev 2011-01-05 12:03:43 följande:
    Svårt det där med att veta vad man ska ta för värktabletter. Har haft jättetur och inte behövt äta några tabletter alls nästan, tror jag tog någon alvedon i början när jag åkte på en förkylning men inte sen dess. Det blir ju lagom förvirrande med all ny forskning hela tiden.

Hur har ni det med er hunger förresten? Dom senaste dagarna har jag varit hungrig hela tiden, jag kan äta mat och vara nöjd i kanske en halvtimme sen är jag hungrig igen. Hoppas verkligen inte det ska vara såhär i fem månader nu.

Jag är lite som en klocka, äter var fjärde timme och märker direkt när det börjar bli dags utan att titta på klockan. Försöker se till att äta bra och varierat och att inte äta de sista timmarna innan det är dags att sova. Dock är inte kosten det jag tänker mest på måste jag säga.

• Maruid

Hmm, glömde att skriva att jag tyckte att det vände längre fram i graviditeten förra gången. Då var jag de sista två månaderna ofta hungrig men blev nästan direkt mätt eftersom det liksom inte riktigt fanns plats i magen. Så även om jag ville äta gick det helt enkelt inte.

• talare

jag har också börjat känna av hunger mer och mer.. men samtidigt får man inte plats med så mycket i magen känns det som... hoppas inte det blir värre bara! dessutom är jag jämt sugen på onyttiga småsaker att äta hela tiden, det var jag inte alls förut.

• amisej

V21 imorgon o gått upp 5 kg.
    Känner också mer sug efter mat allt oftare men försöker ta en frukt istället

• FruMadde4barnTätt

jag känner mig också lite mera hungrig, känner mig hungrig mitt i natten och mycket hungrig på morgonen.

jag har gått upp 5 kg.