• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Sofi 79

Flytningarna är riktigt trista. Och jag tycker de blir värre om jag har trosskydd. Eller mer instängt och äckligt i alla fall. 

Sexlivet däremot är ju fantastiskt må jag säga. Är mycket känsligare än tidigare vilket gör mannen än mer inspirerande Lite tråkigt dock att magen börjar bli i vägen så att man inte kommer riktigt nära.

• Itzumo

Ja, Jag vet ju att bebis min ligger med huvudet neråt så när jag känner sparkar så är det runt naveln och ibland boxas den lite på blåsan...

Det kan komma urin när man hostar eller nyser under graviditeten men då är det oftast för att man har blivit lite mer "uttänjd" så bäst att göra sina kegel övningar.. De hjälper även till under och efter graviditeten och kan göras när som helst.. :-P

♥Ella 2009-02-13♥ *~*~* ♥BF 2011-05-15♥ Läs om våran vardag: Http://Cia86.blogspot.com
  • FruganH
    JosefineK skrev 2011-01-11 15:30:35 följande:
    Har ni kànt bebisen hicka nàgon gàng dà? Det hònde mig fòr fòrsta gàngen pà annandagen och nu àr det nàstan varje dag. Urhàftigt!
    Kände bebisen hicka för första gången i fredags. Det varade inte så länge, men det kanske kommer igen snart.

Har också rikliga flytningar och jag använder trosskydd konstant. Annars hade jag nog fått byta trosor flera gånger dagligen. Men jag har haft ökade flytningar sen början på graviditeten så jag har väl i princip vant mig. Och jag som tänkte att det skulle bli så skönt att slippa tänka på mens, bindor och tamponger och sånt nu under 9 månader, men tji fick jag. Nu får jag tänka på trosskydd istället.. Obestämd
  • Kickeree
    Misswiren skrev 2011-01-11 16:19:55 följande:

Vad härligt att de finns så många skåningar här. Jag är själv från Vellinge från början, men bor numera i kävlinge. Trivs väldigt bra här :)

Angi07: Jag åkte in på akuten pga magsmärtor, och hade blod i urinen. Dom trodde de va uvi och fick en kort behandling. Har fortfarande lite blod kvar i urinen, ljusrosa. Borde nog kontakta ngn läkare igen.
    Hört sånt där kan va riktigt farligt. :-/

Här e en annan som kommer från Lund, men flyttade till Furulund :)
  • bellbar
    jakeline skrev 2011-01-10 21:51:11 följande:
    själv hade jag en tvååring som kom in vid halvtre och snurrade runt i vår säng i någon timme innan han lyckades komma till ro igen. :P och så första dagen efter ledigheten och det var totalt kaos. Härliga tider! 

Jag håller med att förlossningen kommer senare. Känns som om det löser sig på ett eller annat sätt. Hoppas dock att det inte slutar i akut snitt den här gången. Pratar hellre om det som händer nu, inte om fyra månader... :P

här är det party i magen nästan hela tiden känns det som! Börjar kännas mer och mer nu även utifrån. så underbart!  
    hihi , ändå är det mysigt att ens egen unge kommer senare på natten och vill sova med er, men kanske inte kul när det är första dagen efter ledigheten, hihi... ;)

ja, så är det också för mig, party i magen nästan hela tiden... men mysigt! :)
  • bellbar

bor i stockholm och även ljubljana.

när det gäller sex, ah, tycker ibland det är så synd om mig som får lida ... Tungan ute mannen min töööörs inte. har förklarat att barnet inte tar skada av det. men det hjälper inte. så jag tvingar inte utan låter honom vara. så efter förlossningen eller lite längre fram efter förlossningen blir det nog mycket mys och lek i sängen - bara om sängen håller i sig Flört

• FruMadde4barnTätt

jag har haft svårt att sova i natt då jag har haft mycket sammandragningar och ont i magen i natt.
    Måste nog ta det lite lugnare och och tror även att det beror på att vi hade sex igårkväll.

• SannaSanna
    Lovis79: De tog inga prover (förutom blodtryck) på mig heller när jag va hon BM. Trodde iallafall de skulle kolla järnvärderna? Är ju sjukt trött så det måste ju vara lågt... ska köpa tabletter idag ändå och ta. Får se om det hjälper... Tryckte de nåt på magen då?
  • isolande
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-01-12 06:33:23 följande:
    jag har haft svårt att sova i natt då jag har haft mycket sammandragningar och ont i magen i natt.
    Måste nog ta det lite lugnare och och tror även att det beror på att vi hade sex igårkväll.
    jag har oxå ont i magen, som värk i bukmusklerna. Vaknade inatt av att bebisen hade raveparty i magen och hade så ONT alltså. Det känns som att jag är en ballong som snart spricker, stenhård. Ska fråga BM idag om det är normalt....