• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • FruMadde4barnTätt

SannaSanna
    säg det till BM att du är jättetrött och att du vill att hon kollar ditt järnvärde, då gör hon det.
    ja köp du järntabletter.

liminka
    det ska ju inte göra ont. Men hör du med BM. 
    Jag vet ju hur det känns för mig när det inte är bra, och då gäller det att jag tar det lugnare så jag slipper åka in till sjukhuset.

• Maruid
    Jodi skrev 2011-01-11 17:32:23 följande:
    Jag har känt bebben hicka, så gulligt! Den rycker liksom till i hela kroppen, så det skiljer sig från andra rörelser. Var hos BM igår förresten, allt såg bra ut. Men jag trodde att de följde vikten under graviditeten? Inte togs det nåt urinprov heller,men de kanske de bara gör om blodtrycket är högre?
    Jag blir förvånad av att höra av BM varken tagit mått på magen eller urinprov.
    Här tas urinprov varje gång man kommer dit (man får rör så man tar det med sig), det har gjorts varje gång på mig trots att jag alltid haft jättelågt blodtryck. Och järnvärdet brukar kollas med jämna mellanrum. Magen mätte hon från och med vecka 20 förra gången.
    Återigen funderar man ju på om det ska skilja sig så mycket åt mellan olika MVC.
  • jakeline
    Lovelyness skrev 2011-01-11 16:02:13 följande:
    Jag tycker att sexlivet har blivit väldigt trevligt sen jag blev gravid. I början var jag inte så intresserad men nu har jag nog större lust än innan jag blev gravid, är mycket känsligare och kommer typ på en halv sekund...
    håller med. I början var jag totalt ointresserad, men nu är jag på g igen :P var likadant förra graviditen. tycker nog att känsligheten har funnits kvar även efter förlossning. Mycket trevligare att ha sex nu än innan jag blev gravid första gången!
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Sofi 79
    Maruid skrev 2011-01-12 11:47:51 följande:
    Här tas urinprov varje gång man kommer dit (man får rör så man tar det med sig), det har gjorts varje gång på mig trots att jag alltid haft jättelågt blodtryck. Och järnvärdet brukar kollas med jämna mellanrum. Magen mätte hon från och med vecka 20 förra gången.
    Återigen funderar man ju på om det ska skilja sig så mycket åt mellan olika MVC.
    Hos oss togs urinprov under sluttampen av graviditeten. Jag fick helt enkelt gå in på toa, kissa på en sticka och visa upp färgen för BM.
    Järnvärde och socker tas varje gång.
    Lyssnar alltid till hjärtljuden.
    Nästa gång - då är jag i typ vecka 25 - ska vi börja mäta magen.
  • jakeline
    Jodi skrev 2011-01-11 17:32:23 följande:
    Jag har känt bebben hicka, så gulligt! Den rycker liksom till i hela kroppen, så det skiljer sig från andra rörelser. Var hos BM igår förresten, allt såg bra ut. Men jag trodde att de följde vikten under graviditeten? Inte togs det nåt urinprov heller,men de kanske de bara gör om blodtrycket är högre?

Nu har vi flyttat till hus, jättemysigt, men så mycket att göra...Man vill ju gärna ha det mesta klart när lillen kommer. Vi ska börja med barnrummet, funderar på lindblomsgrönt på väggarna och ekparkett på golvet. Det passar väl en pojke?
    jag har vägt mig varje gång jag har varit där. inte alltid tester, men jag vet att de ska ta järnvärdet och sockervärdet nästa gång jag kommer. Blodtrycket mäter de varje gång tror jag.
    Maruid skrev 2011-01-12 11:47:51 följande:
    hos oss börjar de mäta magen i v 25. Urinprov tar de bara om det finns misstankar om havandeskapsförgiftning tror jag. Jag har för mig att jag frågade om det sist och hon sa att det görs bara om det "behövs."
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • TeosMamma
    Angie07; HjärtaStackars dig, det är ju mardrömmen att börja blöda därnere nu. Hoppas din UVI ger med sig, jag är inne på fjärde PC-kuren nu, har aldrig blött, men du ska se att det kommer att bli bra.

Oj, vad mycket och intressant ni alla har skrivit, kul läsning!!! 

Jag har också haft ont imagen inatt, men tror att det beror på förstoppning, känns som magknip ungefär. 
    Sammandragningar vet jag inte hur de ska kännas...

Jag tror jag haft en väldigt förskönad bild av hur det är att vara gravid, jag har tänkt precis som någon tidigare här att vad skönt att vara utan mens i 9 månader!!! Hahaha, mens är ju a piece of cake jämfört med detta. 
    Kom nyss på att enda stället jag ej har problem eller haft problem med är öronen!!! SJUKT!!!Skrikandes Har inte varit pigg sedan grav heller och det börjar sätta sig på humöret rejält, trots att jag är en sån optimistisk person.

Slutgnällt, det är ju mindre än 4 månader kvar Skrattande 

Min bebis har party vissa dagar och verkar vila upp sig andra dagar, man blir lite nojjig när det blir så lugnt men min BM sa att den ska röra sig 8 ggr/dygn och det gör den ju, sen kan det ju bli 108 ggr vissa dagar Förvånad
    Sparkar också mycket längst, längst ned men ibland får man riktiga kickar ovanför naveln och i magen ja runt om, så det är mysigt. längtar så tills min man kan känna det men det tar visst tid. 

Ni som känt den hicka, hur kändes det?
    Någon som vet den smidigaste barnvagnen för en som sitter i rullstol?

Ha en underbar dag allihop!
  • JosefineK
    TeosMamma skrev 2011-01-12 12:12:48 följande:
    Har hòrt att Emmaljunga nitro city ska passa fòr de som sitter i rullstol, kan vara vàrt att kolla upp den kanske?
  • Angi07
    TeosMamma skrev 2011-01-12 12:12:48 följande:
    Angie07; HjärtaStackars dig, det är ju mardrömmen att börja blöda därnere nu. Hoppas din UVI ger med sig, jag är inne på fjärde PC-kuren nu, har aldrig blött, men du ska se att det kommer att bli bra.

Oj, vad mycket och intressant ni alla har skrivit, kul läsning!!! 

Jag har också haft ont imagen inatt, men tror att det beror på förstoppning, känns som magknip ungefär. 
    Sammandragningar vet jag inte hur de ska kännas...

Jag tror jag haft en väldigt förskönad bild av hur det är att vara gravid, jag har tänkt precis som någon tidigare här att vad skönt att vara utan mens i 9 månader!!! Hahaha, mens är ju a piece of cake jämfört med detta. 
    Kom nyss på att enda stället jag ej har problem eller haft problem med är öronen!!! SJUKT!!!Skrikandes Har inte varit pigg sedan grav heller och det börjar sätta sig på humöret rejält, trots att jag är en sån optimistisk person.

Slutgnällt, det är ju mindre än 4 månader kvar Skrattande 

Min bebis har party vissa dagar och verkar vila upp sig andra dagar, man blir lite nojjig när det blir så lugnt men min BM sa att den ska röra sig 8 ggr/dygn och det gör den ju, sen kan det ju bli 108 ggr vissa dagar Förvånad
    Sparkar också mycket längst, längst ned men ibland får man riktiga kickar ovanför naveln och i magen ja runt om, så det är mysigt. längtar så tills min man kan känna det men det tar visst tid. 

Ni som känt den hicka, hur kändes det?

Ha en underbar dag allihop!
    Tack Cassie! jag blöder väldigt lite just nu, det är en stor skillnad  med de blödningar som kom igår, men jag känner mig fortfarande kissnödig, det är bara kissa varje gång. Vilken lättnad när jag fick se lille i magen, han har också party varje natt där inne.  Kram till dig!
  • Misswiren
    Kickeree skrev 2011-01-11 21:25:48 följande:
    Här e en annan som kommer från Lund, men flyttade till Furulund :)
    Hehe, det är ju väldigt nära Kävlinge :)
    Trivs du bra?

:) 
  • Misswiren

Jag vet inte om ni alla redan gjort det, men hade de inte varit kul och lägga in bilder här på sina fina magar?
    Samt skriva vilken vecka man är i, så man kan titta och jämföra med andras. Tycker sånt är jättekul.

:)