• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • tove83
    skalbagge skrev 2011-01-22 17:51:44 följande:
    Idag har vi köpt vagnGlad oj va roligt!!!

Det blev en city cross med en city korg till. Altt för 7390 kronor och då fick vi med både åkpåse och skötväskaFlört, bra affär med andra ord!!!

LYCKLIG!!!
    den är så fin,vilken färg, vi har kollat på den men kan inte bestämma oss för färg samt om det blir ny eller beg....
  • tove83

tycker ni att 3 000:- är ett bra pris för denna beg vagn?? den är jätte fin å röd;))

Emmaljunga DUO EDGE
    Välvårdad duo vagn säljes. Vagnen är av 2008 års modell dock inte uttagen förrän maj -09.

*Liggdel med ventilation i botten och vaggfunktion.
    *Sufflett med sol- och insektsnät samt ventilationslucka.
    *Sittdel med 5-punktssele och fullt liggläge.
    *Regnskydd
    *Reflexöverdrag till suffletten
    *Fotsack
    *Emmaljunga skötväska

• Fröken85
    tove83 skrev 2011-01-22 20:04:15 följande:
    tycker ni att 3 000:- är ett bra pris för denna beg vagn?? den är jätte fin å röd;))

Emmaljunga DUO EDGE
    Välvårdad duo vagn säljes. Vagnen är av 2008 års modell dock inte uttagen förrän maj -09.

*Regnskydd
    *Fotsack
    *Emmaljunga skötväska
    Tycker 3000 är ett mycket bra pris, om den är i fint skick. Dock hade jag personligen försökt hitta en CityCross istället för Duo Edge, då den är mycket smidigare och lättare men utan att tappa stabiliteten.
  • Maruid
    tove83 skrev 2011-01-22 20:04:15 följande:

Emmaljunga DUO EDGE

*Regnskydd
    *Fotsack
    *Emmaljunga skötväska
    Jag har provat en sådan vagn ett par veckor och gillade den över lag väl. Sonen fick bra med plats och det kändes som en stabil vagn, dock har jag bara erfarenhet av liggdelen. Själv föredrar jag dock city cross, en stor fördel med den är hjulen som inte pumpas och det är nog sant som Fröken85 skriver att den är lättare rent viktmäsigt. Men det beror också på hur ens egna behov ser ut. 

Oavsett tycker jag dock att det är ett bra pris på en Edge Duo om den för övrigt ser fin ut, speciellt med alla tillbehör inräknade. Känns den rätt för er så är den förmodligen det.
  • She and Him

Oj vad länge sedan jag kikade in här! Vad roligt att läsa igenom alla sidor.
    Är det någon mer än jag som har en retrovagn? Eller köper alla nya? Vi har fått en jättefin vagn från 60-talet. Den är stor, men otroligt fin! Glad
    Jag sitter också och virkar och pysslar till lilla bullen och just nu håller jag på att virka en tennsoldat, vi får väl se hur det blir...
    Jag har också en blogg som ni gärna får kika in på! 

• NinnaLilltroll

Åh  vad ni har kommit igång med vagnköpandet.. Jag har ingen aning om vilken vagn vi ska välja. Det är verkligen svårt. Min sambo har varit bortrest nu ett tag och när han varit "hemma" har han jobbat. Men nu är han ledig till helgen så då MÅSTE vi ut och titta.
    Vi har blivit rekomenderade Urban Jungle från ett par vänner så den får vi ju titta på.

Idag har jag 100 dagar kvar till BF (3 maj)! Knäppt :)

• MissS
    NinnaLilltroll skrev 2011-01-23 10:17:51 följande:
    Åh  vad ni har kommit igång med vagnköpandet.. Jag har ingen aning om vilken vagn vi ska välja. Det är verkligen svårt. Min sambo har varit bortrest nu ett tag och när han varit "hemma" har han jobbat. Men nu är han ledig till helgen så då MÅSTE vi ut och titta.
    Vi har blivit rekomenderade Urban Jungle från ett par vänner så den får vi ju titta på.

Idag har jag 100 dagar kvar till BF (3 maj)! Knäppt :)
    De har bara bytt namn på Urban Jungle, till Mountain Buggy.
    Kolla på deras swift! Jag är grymt imponerad av deras nya vagnar!
    Hade Urban Jungle som syskonvagn till tjejerna och de är underbara...stabila men ändå smidiga.
  • FruMadde4barnTätt

ja min blogg är madeleine82.blogg.se

låter roligt att köpa barnvagnar.
    vi har ju redan barnvagnar här så behöver inte köpa någon.

• skalbagge

Tove 83:
    Du undrade över färger på vår city cross som vi köpte. Själva city crossen är Pro titan (svart med silver detaljer). City korgen valde vi i färgen silver check. Perfekt att kunna välja olika så finns det ingen risk för att man tröttnar.
    Bilden är på vår fina vagn med city korgen, alltså färgen silver check!!

• NinnaLilltroll
    MissS skrev 2011-01-23 10:38:27 följande:
    De har bara bytt namn på Urban Jungle, till Mountain Buggy.
    Kolla på deras swift! Jag är grymt imponerad av deras nya vagnar!
    Hade Urban Jungle som syskonvagn till tjejerna och de är underbara...stabila men ändå smidiga.
    Aha ja det visste jag inte.. :)
    Ska googla lite nu och kolla lite så att man är lite förberedd när vi ska titta i affärerna :)