• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • JosefineK
    Lovelyness skrev 2011-01-24 10:51:50 följande:
    Det är en djungel... Jag vet inte vad en trio är, vad har du köpt för barnvagn?
    En sàn hàr:

Alltsà en Concord Neo trio, alltsà med liggdel, sittdel och "ägg" (som även är en bilbarnstol som lätt kan flyttas mellan underrede och bilen). Verkade sà käckt men det kanske är òverkomplicerat tänker jag nu... 
  • Minglanu
    JosefineK skrev 2011-01-24 12:38:28 följande:
    En sàn hàr:

Alltsà en Concord Neo trio, alltsà med liggdel, sittdel och "ägg" (som även är en bilbarnstol som lätt kan flyttas mellan underrede och bilen). Verkade sà käckt men det kanske är òverkomplicerat tänker jag nu... 
    Ser modern ut, men är nog mer sommarvagn. Tror inte den går att köra i snö alls med de framhjulen. Men ni kanske kan investera i en beg. vintervagn?
  • Kottemor
    JosefineK: Håller med om att den ser modern ut. Undrar dock hur den är att köra? Är den stabil, klarar den vintervägar, ser svårt ut med dom framhjulen.
    Jag hade inte kunnat ha en sån vagn, jag som bor på landet

Men alla har olika smak och tycke när den gäller vagnar, inget är varken rätt eller fel, det ska kännas rätt för just en själv!

Jag har sån ischias, shit alltså. Får försöka genomlida ytterliugare en dag men imorgon får jag ringa min sjukgymnast om det inte har släppt. Känns som jag har en kniv i skinkan som skär upp i ryggslutet..

Igår jagade jag ett beg skötbord, gick sådär, haha! Ringde på två stycken och båda var sålda bara en timme  efter dom kommit ut på nätet. Men jag har tid att jaga ett tag till, annars får jag väl köpa ett nytt
  • JosefineK
    Minglanu skrev 2011-01-24 13:28:26 följande:
    Ser modern ut, men är nog mer sommarvagn. Tror inte den går att köra i snö alls med de framhjulen. Men ni kanske kan investera i en beg. vintervagn?
    Vi bor i Italien, dàligt med snò hàr... Flört
  • Kottemor
    JosefineK skrev 2011-01-24 14:16:10 följande:

Haha, ja då behöver man ju inte någon bulldozer som en annan behöver här på landet
    Här måste man tänka på breda hjul som klarar av skumpiga grusvägar samtidigt som den ska gå och köra när man tar sig in till stan.
    Som jag sa i mitt tidigare inlägg, vagnar är så individuellt och det som är rätt för mig är fel för en annan osv.

• Minglanu
    JosefineK skrev 2011-01-24 14:16:10 följande:
    ...avis....
  • Åsasåsa
    TeosMamma skrev 2011-01-24 12:20:58 följande:
    Någon som hört något om denna? Bra pris för allt tillsmammans men man måste nog kolla om det finns några tester gjorda... Någon som redan kollat upp denna; pyretosnackan.se/barnvagnar/tako/jumper-circl.../
    Har beställt en Jumper X därifrån, väntar med spänning på att den ska komma, borde komma nu i vecka.
  • Lovelyness
    Minglanu skrev 2011-01-24 12:21:37 följande:

Vår teutonia funkar bra i snön eftersom det är tre stora gummihjul, varav det främre går att låsa om man vill. Tror de vagnar med plasthjul eller två små framjul är omöjliga om det inte är plogat och skrapat ordenligt.

Nu gjorde du mig sugen på en teutonia s3, jag som var säker på fyra fasta hjul. Förvirringen är total Flört
  • JosefineK
    Kottemor skrev 2011-01-24 14:27:39 följande:

Haha, ja då behöver man ju inte någon bulldozer som en annan behöver här på landet
    Här måste man tänka på breda hjul som klarar av skumpiga grusvägar samtidigt som den ska gå och köra när man tar sig in till stan.
    Som jag sa i mitt tidigare inlägg, vagnar är så individuellt och det som är rätt för mig är fel för en annan osv.

Nja behòver ju ingen bulldozer direkt men vi ville àndà ha en med lite stòrre hjul (alla italienska vagnar har pyttesmà plasthjul, fult och opraktiskt!) eftersom vi gàr mànga lànga promenader med hunden i lite olika terrànger, plus att den ska kunna gà att kòra i sand hela sommaren. Tror nog denna kommer funka bra.
    Den kànns vàldigt làttkòrd det lilla vi òvat hemma i làgenheten iallafall Flört 
  • Minglanu
    Lovelyness skrev 2011-01-24 16:17:25 följande:
    Nu gjorde du mig sugen på en teutonia s3, jag som var säker på fyra fasta hjul. Förvirringen är total Flört
    Har ni möjlighet så ta med ett barn (låna en väns eller ta med vän+ barn) till barnvagnsbutiken och provkör vagn MED barn i. De flesta vagnar känns helt annorlunda med tyngd i. Alla barnvagnar är ju lättkörda när de är tomma, men stoppa i 10 kilo blir det ju en annan sak
    Sen om man köper vagnen där eller på Blocket är ju valfritt.

För mig har S3 funkat toppen, toppen, toppen då vi går långa promenader, men också mycket i affärer och på stan. Jag gillar en vagn som man kan svänga runt sin egen axel i princip å att man kan gå i affärer utan att riva ned allt i sin väg. Men man får väl fundera vilket behov man har.