• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • skalbagge

Hörrni tänkte att det kunde vara kul att kika in magbilderna, men jag hittar inte magtråden? Var hittar jag den?

• Kottemor

Tove83: Vi har en Emmaljunga DUO EDG och är jättenöjda med den. Stabil och bra, det gillar jag.
    Vi kommer använda oss utav vagnen som vi har haft till våra andra två barn, den är verkligen jättefin ännu.

Jag har kommit in i en "boa" period. Jag vill fixa till bebisens ankomst, men det är lite väl tidigt ännu Är bara i v.23 och jag har gott om tid ännu för att hinna med allt. Vi har det mesta redan och allt ska mest bara tvättas och ställas iordning.
     Letar efter ett skötbord att ha ovanpå badkaret, tänkte faktiskt köpa ett beg. Det dumma är att vi hade ett själv, men sålde det för två år sen till min mammas arbetskollega, jaja det är lätt att vara efterklok!
    Sen vill jag ha en ny spjälsäng, den vi har nu är i bok och jag vill ha en vit, så den passar in i sovrummet, haha!
    Och måla den gamla är jag inte road av, alla dessa skrymslen och vrår på en säng... *hua, orkar inte*

Annars är läget bättre härhemma, alla mår bättre och influensan är på väg bort BORT BORT!!!

• Jodi

Har varit sjuk i några dagar vilket är ovanligt för mig, jag är aldrig sjuk! Måste vara graviditeten. Man har ju aldrig varit så vacker som nu - vit som ett lakan med klädsamma mörka ringar under ögonen...

Blir också sugen på att köpa vagn, city crossen verkar perfekt! Men det går bara inte att köpa en ny vagn, vi har precis köpt hus så pengarna finns inte. Nu håller bebbens rum på att renoveras, när det är klart ska jag börja köpa grejer! Känns lagom att börja kring vecka 30. Nån annan som inte heller börjat köpa saker till bebisen än?

• Fröken85
    Jodi skrev 2011-01-23 11:39:27 följande:
    Har varit sjuk i några dagar vilket är ovanligt för mig, jag är aldrig sjuk! Måste vara graviditeten. Man har ju aldrig varit så vacker som nu - vit som ett lakan med klädsamma mörka ringar under ögonen...

Blir också sugen på att köpa vagn, city crossen verkar perfekt! Men det går bara inte att köpa en ny vagn, vi har precis köpt hus så pengarna finns inte. Nu håller bebbens rum på att renoveras, när det är klart ska jag börja köpa grejer! Känns lagom att börja kring vecka 30. Nån annan som inte heller börjat köpa saker till bebisen än?
    Vi köpte ny vagn till vårt första barn, en Bugaboo för drygt 10000. Och det är faktiskt helt onödigt, egentligen, även om det är kul att köpa helt ny vagn. Den sålde jag när dottern var ca 2, nu har jag köpt en beg Brio Happy -08 för 1500. Supernöjd!
    kan faktiskt tipsa om att Brio Happy ligger bra mycket billigare än CityCross på ex. Blocket. Jag gillar gunget på Happyn och är verkligen jättenöjd med den vagnen vi köpt, tror den kommer funka perfekt för oss denna gången.
  • jakeline
    She and Him skrev 2011-01-23 09:18:02 följande:
    Oj vad länge sedan jag kikade in här! Vad roligt att läsa igenom alla sidor.
    Är det någon mer än jag som har en retrovagn? Eller köper alla nya? Vi har fått en jättefin vagn från 60-talet. Den är stor, men otroligt fin! Glad
    Jag sitter också och virkar och pysslar till lilla bullen och just nu håller jag på att virka en tennsoldat, vi får väl se hur det blir...
    Jag har också en blogg som ni gärna får kika in på! 
    vi har en fin emmaljunga från 70-talet hos svärfar. http://eomer08.bilddagboken.se/p/show.html?id=330789438&directlink=1  Men här hemma har vi en beggad från början av 2000, inte lika retrohet. :P Och vilken härlig blogg! Lägger till den på min lista! Jag bloggar om graviditeten här: Me and the Beanie Baby
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-01-23 10:45:33 följande:

ja min blogg är madeleine82.blogg.se

låter roligt att köpa barnvagnar.
    vi har ju redan barnvagnar här så behöver inte köpa någon.

lägger till på min läslista!
    skalbagge skrev 2011-01-23 10:57:31 följande:
    Hörrni tänkte att det kunde vara kul att kika in magbilderna, men jag hittar inte magtråden? Var hittar jag den?
     här: www.familjeliv.se/Forum-2-114/m55208464.html
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Lovelyness
    werkestam skrev 2011-01-23 12:10:49 följande:
    Nu har jag börjat handla saker, äntligen!
    Vagnen är beställd, lite kläder är köpt och nu väntar målning av bebis rummet!

Vi köpte en Emmaljunga City Nitro.

Mer om allt finns så klart på bloggen :)

niomanadersvantan.wordpress.com/
    Vi har båda två lyckats blogga om jellycat och lexington http://tilldig.webblogg.se/ , så fina grejer!
  • Lovelyness
    Fröken85 skrev 2011-01-23 11:51:00 följande:
    Vi köpte ny vagn till vårt första barn, en Bugaboo för drygt 10000. Och det är faktiskt helt onödigt, egentligen, även om det är kul att köpa helt ny vagn. Den sålde jag när dottern var ca 2, nu har jag köpt en beg Brio Happy -08 för 1500. Supernöjd!
    kan faktiskt tipsa om att Brio Happy ligger bra mycket billigare än CityCross på ex. Blocket. Jag gillar gunget på Happyn och är verkligen jättenöjd med den vagnen vi köpt, tror den kommer funka perfekt för oss denna gången.
    Jag är lite inne på brio happy, dom som har den verkar tycka den är väldigt bra. Är det någon som vet om den går att köpa online? Har inte hittat den någonstans
  • Sommarnatt2010
    Lovelyness skrev 2011-01-21 12:26:36 följande:
    Hur ska du hänga upp sköldpaddorna sen, på något elastiskt snöre kanske? Jag har noll koll på hur man gör sånt
    Jag hade nog bara tänk trä något svart garn/tråd genom skalet kanske o sen genom sufletten o knyta fast...Funderar på om man ska köpa typ duschdraperiringar o knyta fast dem i så att de går att ta bort i fall man vill fälla sufletten... 
  • Sommarnatt2010

Jag bloggar oxå sommarnatt.blogg.se

Blir så sugen på att fixa bebisrum precis som ni andra, men iom att huset inte ens är färdigt än finns det inte en chans till att boa...Förhoppningsvis får jag vara pigg hela graviditeten så jag kan boa sista månaden. Målet är att flytta in helgen den 16-17 april Liten är beräknad till 24 maj =)

Inte för att vi kommer ha något bebis rum klart då...Liten får sova hos oss, Övervåningen ska vi fixa under hösten/vintern.