Minglanu skrev 2011-01-24 11:03:49 följande:
När vår dotter föddes köpte vi en Emmaljunga duo vagn. Den var underbar att promenara med, men enbart om man körde efter en någorlunda rak väg. Körde jag inne i stan eller efter en promenadstig eller så med mycket svängar fick jag oerhört ont i ryggen pga att man ständigt måste trycka ned handtaget för att svänga vagnen. Och den var tung! Till slut köpte vi en Teutonia S3, en trehjulig vagn med snurrhjul fram. Jag är fullkomligt kär i denna vagn. Den tar sig fram i princip överallt, genom snö och slask och man kan köra och vända den med ett enhandsgrepp. Säkert inte så bra i sand, men där går vi inte ofta ;-D
Nu när vi väntar en till bebis så snart igen måste vi köpa en dubbelvagn. Usch och blä så trist, spelar ju ingen roll vilken modell man väljer så är det tunga och otympliga och tar en massa plats.
Vi tittar på en Nordic cab. Egentligen en cykelkärra som man lätt ställer om till barnvagn. Eller skidsläde. Den är hyfsat lätt i materialet, rullar lätt pga stora hjul och är max 80 cm bred så den går igenom alla dörrar.
Minus dock för liggkomforten för det stora barnet och att ryggstöden inte kan fällas separat. Plus att det lilla barnet sitter både lågt och framåtvänt vilket väl gör kontakten något sämre.
Jag har tänkt använda vår gamla barnvagn för det mesta, men ha NC:n när jag behöver ha båda med mig eller när vi ska på utflykt.