• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • mammaE2011

Hoppar rätt in i denna tråden nu Tungan ute BF 10 Maj. 

Bor ganska litet med min man så tänkte först köpa badbalja på ställning men det tar också plats så efter tips från min kusin har vi endast köpt en badbalja som vi kommer ha på diskbänken när vi badar bebisen. Sedan är det bara att skjuta baljan till vasken och tömma från det där hålet som är i baljan :) 

• JosefineK

Hade ocksà tànkt bada bebisen i kòket fòrsta tiden, alltsà stàlla badbaljan pà diskbànken och sedan bada tòmma den i vasken.
    Vi har dock badkar men kànns jobbigt som nàgon annan skrev att ligga pà knàna pà golvet.
    Hade tànkt kòpa den billiga baljan pà Ikea men sà blev jag tipsad om Doo Moo baljan, vad tror ni om den?  Den àr ska tydligen vara vàldigt sàker och pàminna bebisen om hur det var att ligga i livmodern. Den kostar runt 200 kr sà den àr ju inte dyr.

• Sommarnatt2010
    Jodi skrev 2011-02-21 20:42:37 följande:
    Har ni funderat på skötbord än? Jag var inne på det billigaste från ikea, men insåg att det inte har höga kanter vilket man kanske bör ha... De andra var så dyra och på blocket fanns det nästan inga till salu, så nu vet jag inte hur jag ska göra... Kanske kommer det fler på blocket om ett tag.
    Vi ska köpa en sån där skötbädd på IKEA och lägga uppe på arbetsbänken i tvättstugan...Känns onödigt att köpa ett helt skötbord...Det kommer nog att fungera fint
  • Therre

Vi kommer inte köpa något skötbord heller utan vi kör på ett sånt där underlag där man blåser upp sidorna på eller hur jag nu ska förklara men ni fattar hehe, sen ska vi bara ha de på tvättmaskinen, bara att sträcka ut armen så har man vatten och tillgång till allt annars med så man är hela tiden nära bäbisen:D kommer nog fungera toppen...

då har man vart mahsjuk sen i fredags då och nu äntligen börjar jag få tillbaka min energi, men har ingen lust alls att sätta igång med nånting, dottern är hos sin gammelfarmor och jag sitter hemma och orkar inte göra ett smack.. märks på en gång att jag har vart dålig här hemma för de ser näst in till ut som ett bomb ned slag över allt. sa de till sambon igår och han började skratta och sa: ja jag vet förlåt jag är inte så bra på sånt där, men han har vart så gullig och passat upp på mig hela tiden och hämtat saker åkt och köpt gejjer som jag behöver osv hela tiden så jag kan faktiskt förlåta honom för de HAHA! så fort jag har ork ska jag iaf ta tag i hemmet här hemma men tar de LUNGT för dra jag igång på en gång så kommer de nog inte bli så bra.

Är de någon mer än jag som fåt problem med svettningar, jag svettas mer än någonsin och de luktar fasen mycket värre också, får fasen panik och blir snart galen på de, i bland skulle jag nog behöva duscha 3-4ggr under dagen för de är så illa, värst är de när jag sover, vaknar upp av att jag är helt dyngsur av svett:S .. nån mer? några tips kanske?

• JosefineK
    Therre skrev 2011-02-22 09:37:52 följande:
    Vi kommer inte köpa något skötbord heller utan vi kör på ett sånt där underlag där man blåser upp sidorna på eller hur jag nu ska förklara men ni fattar hehe, sen ska vi bara ha de på tvättmaskinen, bara att sträcka ut armen så har man vatten och tillgång till allt annars med så man är hela tiden nära bäbisen:D kommer nog fungera toppen...
    Det enda jag undrar àr hur man gòr om man màste byta en bajsblòja medan tvàttmaskinen centrifugerar... Flört
  • Kottemor

Vi kommer ha skötbord på badkaret, det är den enda lösningen som passar in hos oss.
    Första tiden kan man bada barnet i handfatet, sen får det bli badbalja här. Fast denna gången ska jag köpa en "badhjälp" och se om det kan vara till någon hjälp/stöd.

JofefineK: Vilken söt balja att bada i :o) Känns lite svår att hålla barnet i bara, eller är den ganska vid så man får ner sina armar och händer i den?  Krya på dig, hoppas du får tillbaka orken snart, magsjuka är något hemskt!! Kräks

Väntar på att min doktor ska ringa idag, mina levaxin värde (sköldkörteln) har visst spårat ut lite, så vi får väl se vad hon tycker att vi ska hitta på. Annars så ska vi bara ta det lugnt idag, tog nog ut mig lite mycket igår och det får jag sota för idag. Kroppen och huvudet värker i takt med varann Obestämd

• jakeline
    JosefineK skrev 2011-02-22 09:42:35 följande:
    Det enda jag undrar àr hur man gòr om man màste byta en bajsblòja medan tvàttmaskinen centrifugerar... Flört
    som tur är så rör inte vår tvättmaskin på sig när den centrifugerar. :P hade så med vår förra dock, men bebben tyckte det var rätt kul. :P Annars kan man ju läga ner den på golvet för stunden om det skulle krisa. Alternativt vänta de där få minutrarna den centrifugerar. :P
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • isolande

Vi har en sjukt opraktiskt sekelskifteslght med separat duschrum och toa som bägge är minimala. Skötbord är bara att glömma att få upp på ngn vägg där eftersom allt är helkaklat oxåObestämd.

Vi tänkte att vi skulle ha en skötbädd på skrivbordet i sovrummet men då finns det inget vatten där... min syrra sa dessutom att blöjbyten kan vara rätt "stänkiga" och att vi borde sätta upp ngt skydd för väggarna isf, ha, ha! Vad tror ni? tips?

• Minglanu

Vi har alltid bara lagt ut en handduk på golvet i badrummet och bytt där. Vi har alla blöjor och våtservetter i badrumsskåpet bredvid och så behöver man inte fundera på att bebisen kan ramla. Jag har en dotter på 16 månader och hon rullar snabbt som attan och stark är hon med. Funkar bäst att byta på golvet då. Gör nog samma med nya bebisen. Och min erfarenhet säger att man vill vara nära vatten för de blöjbyten när bajset kladdat hela vägen upp till nacken, och man bör också komma ihåg att ööööhhh..."doften" hänger kvar ett bra tag i det rum man byter i, så jag skulle undvika köket

• isolande
    Minglanu skrev 2011-02-22 11:22:04 följande:
    Vi har alltid bara lagt ut en handduk på golvet i badrummet och bytt där. Vi har alla blöjor och våtservetter i badrumsskåpet bredvid och så behöver man inte fundera på att bebisen kan ramla. Jag har en dotter på 16 månader och hon rullar snabbt som attan och stark är hon med. Funkar bäst att byta på golvet då. Gör nog samma med nya bebisen. Och min erfarenhet säger att man vill vara nära vatten för de blöjbyten när bajset kladdat hela vägen upp till nacken, och man bör också komma ihåg att ööööhhh..."doften" hänger kvar ett bra tag i det rum man byter i, så jag skulle undvika köket
    inte så kul med bajsdoft i sovrummet heller kanske... hm, man kanske ska tänka på golvbytesvarianten istället. Skulle kunna funka i duschrummet...