• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • jakeline
    glit skrev 2011-02-22 14:06:52 följande:
    När går ni på mammaledighet? Finns det någon "standard" på när man gör det?
    Tror inte det finns någon standard på det. Jag gick två veckor innan BF förra gången och kommer göra det nu med. Det beror ju helt på hur du mår. Jag mår jättebra just nu, men det kan ju ändra sig. Två veckor räckte för mig förra gången, men man måste ju tänka på sig själv också. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Lovelyness
    Jag är redan halvt mammaledig, jag avsutade min utbildning för några veckor sen och kände inte för att kasta mig in i något nytt. Nu pluggar jag en kurs på distans och tar det lugnt Glad
  • tove83
    18:e mars går jag,har fått hel graviditetspenning,Bf 20maj;))
  • tove83

Hemnes skötbord från Ikea ska vi köpa,är som en byrå med skötbordsdel,så när man inte behöver skötbordet längre så kan man ta bort den och vips så har man en byrå!!!

i morgon blir det en tripp till ULLARED;))

• Tiiinaa

FrökenHanna: Vad jobbigt om du kanske har havandeskapsförgiftning! Jag hade en kompis som fick det förra året när hon väntade sin dotter. Hon hade det ganska jobbigt och fick ligga inne på sjukhuset den sista tiden. Men ut kom i alla fall en helt frisk och kry liten tjej, hon var 3 veckor för tidig, men allt gick så bra i alla fall. Men jag avundas dig inte om det är det du fått. Hoppas det går bra hos läkaren. Kanske behöver du bara sakta av på tempot lite.

Jag är precis hemkommen från BM jag. Är i vecka 30+3 idag. 

Blodtryck: 90/60
    Blodsocker: 6.2
    Järn: tog hon inget för det såg så fint ut i vecka 25 så det behövdes inte testas igen?!?! Undra varför inte lixom?
    Vikt: 65 pannor. Det var +1 kg sen senaste besöket för 3 veckor sedan. Totalt har jag gått upp 5 kg.
    Sf-mått: 31 cm, följer kurvan utmärkt :)
    Bebisens hjärtljud: 148 bpm

Bm klämde och kände lite också hur bebisen låg i magen. Jag har trott att han ligger med huvudet ner och rumpan/benen upp mot högra revbenen. Och det stämde precis :) Hon kunde känna bebisen tydligt. Han ligger som sagt med huvudet i bäckenet nu, men han är inte fixerad eller så, han kan fortfarande flytta på sig hur som helst och rulla runt där inne, även om det börjar bli ganska trångt nu. Men det är i alla fall bra att han är där nere med huvudet och "undersöker". Men om jag ska gå på min egen känsla tror jag faktiskt inte att han ligger med huvudet uppåt någonting nu, jag tycker alltid när jag känner honom att det är huvud ner och rumpa upp. Han är så söt lille grabben! Man lixom lär känna honom mer och mer varje dag.

• FruganH
    Tiiinaa skrev 2011-02-22 15:59:31 följande:
    FrökenHanna: Vad jobbigt om du kanske har havandeskapsförgiftning! Jag hade en kompis som fick det förra året när hon väntade sin dotter. Hon hade det ganska jobbigt och fick ligga inne på sjukhuset den sista tiden. Men ut kom i alla fall en helt frisk och kry liten tjej, hon var 3 veckor för tidig, men allt gick så bra i alla fall. Men jag avundas dig inte om det är det du fått. Hoppas det går bra hos läkaren. Kanske behöver du bara sakta av på tempot lite.
    Ja, vi får väl vänta och se helt enkelt.

Vet någon förresten hur det är om man skulle bli sjukskriven nu? Påverkas min SGI?
    Eftersom BM pratade om sjukskrivning så tänkte jag kolla upp det på Försäkringskassans hemsida, men den är  ju en djungel..
    Så jag tänkte göra det lätt för mig och höra om någon här vet. Alltid nån som har koll tänkte jag.
    Kanske inte ens blir någon sjukskrivning, men vill gärna veta lite ifall det kommer på tal.
  • Sommarnatt2010
    FruganH skrev 2011-02-22 17:51:50 följande:
    Ja, vi får väl vänta och se helt enkelt.

Vet någon förresten hur det är om man skulle bli sjukskriven nu? Påverkas min SGI?
    Eftersom BM pratade om sjukskrivning så tänkte jag kolla upp det på Försäkringskassans hemsida, men den är  ju en djungel..
    Så jag tänkte göra det lätt för mig och höra om någon här vet. Alltid nån som har koll tänkte jag.
    Kanske inte ens blir någon sjukskrivning, men vill gärna veta lite ifall det kommer på tal.
    hmm nu fick jag oxå mig en funderare..Jag är ju "bara" vanligt sjuk men påverkas SGI då???
  • bella11

jag ska jobba till siste April o har bf 28 maj. Går då hem med sonen o tar lite sem o föräldrardagar på han.  Då ska vi mysa sita tiden och packa upp alla bebiskläder och göra allt redo för bebisen ankomst!

såååå lycklig!