• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Miloxan
    FruganH skrev 2011-02-22 13:37:26 följande:

Besöket hos BM gick inte superbra. Trycket är ännu högre och hon bokade in mig på läkartid nu på fredag. Så nu blir det till att försöka få ledigt då med.. Hon tog lite extra blodprov idag med och skulle höra av sig om det var något. Skall tillbaka till BM om en vecka igen för koll. Nu kommer jag nog få träffa henne minst en gång i veckan framöver och det är inte lätt att få ihop med jobbet. Obestämd Men men.
    Tror dom är oroliga för havandeskapsförgiftning så det är ju bra att dom håller bra koll på en. BM tyckte jag skulle vila så mycket som möjligt och jag förklarade att jag inte kan påverka min arbetsbelastning på jobbet så att jag kan ta det lugnare. BM tog även upp ev sjukskrivning, men vi får väl se vad läkaren säger. Han kanske är en sån som tycker man ska jobba.... Får se..

Sen gick jag även till vanliga läkaren idag eftersom jag haft problem med min ena fot i en månad nu. Har Mortons syndrom och ville höra om man kunde göra något åt det. Det gör ju så jävla ont och haltandet gör inte foglossningen bättre direkt. Läkaren sa att det antagligen är värre pga graviditeten (jovisst, det kunde jag ju med räkna ut). Han visste inget jag kunde göra direkt för att underlätta förutom lite smärtstillande kräm. Han sa att ingen kirurg kommer vilja göra något under graviditeten, men att jag skulle höra av mig om det inte gått över 5 månader efter förlossningen.
    Jo jag tackar, ska jag gå runt med superont i foten i 8 månader då om jag har otur. Underbart.
    Blir så trött.........Rynkar på näsan

Om det nu är havandeskapsförgiftning så kommer läkaren inte tveka till sjukskrivning då man absolut måste vila och inte stressa. Sen när läkaren får höra om din arbetssituation så tror jag bara utav det så blir du sjukskriven skulle jag tro.
  • Ewima

Finns det fler än jag som planerat jobba in i det sista i graviditeten? Fick nytt jobb (kontorsjobb) för 2v sen och jag trivs sååå bra. Men jag känner mig ensam i att hoppas jobba sålänge det går.

• morotsland
    Ewima skrev 2011-02-22 20:45:12 följande:
    Finns det fler än jag som planerat jobba in i det sista i graviditeten? Fick nytt jobb (kontorsjobb) för 2v sen och jag trivs sååå bra. Men jag känner mig ensam i att hoppas jobba sålänge det går.
    Nädå, jag tänker också jobba ända fram. Tar semester från BF så har jag några dagar ledigt om den kommer sent (vilket jag tror). Jag jobbade/pluggade ända fram sist också och det funkade finemang. Många som går tidigare har väl tunga jobb eller graviditetskomplikationer (det är såklart ok att gå tidigare ändå, menade inte så ).
  • Mary

Min plan är att gå hem 2 veckor innan BF. Har iofs inga graviditetskomplikationer, men tycker det känns skönt att få vila upp sig lite innan...

• Sofi 79
    En vikarie hos oss slutade på tisdagen och födde på lördagen. Hon var jättenöjd med sitt beslut, så självklart kan man jobba in i det sista om man känner att man vill och orkar
    Grattis förresten till roligt jobb!
  • Therre
    JosefineK skrev 2011-02-22 09:42:35 följande:
    Det enda jag undrar àr hur man gòr om man màste byta en bajsblòja medan tvàttmaskinen centrifugerar... Flört
    haha ja men då kan man ju alltid flytta på den där (bädden) till ett annat ställe om de skulle vara så illa:P men de är iaf den ändå lösningen vi har, för badrummet är så litet och de får inte plats nå skötbord i de andra rummen heller så de får bli så helt enkelt, oftast går de ju fort att byta på de små så de ska nog gå:D
  • natalieh
    FruganH skrev 2011-02-22 17:51:50 följande:
    Ja, vi får väl vänta och se helt enkelt.

Vet någon förresten hur det är om man skulle bli sjukskriven nu? Påverkas min SGI?
    Eftersom BM pratade om sjukskrivning så tänkte jag kolla upp det på Försäkringskassans hemsida, men den är  ju en djungel..
    Så jag tänkte göra det lätt för mig och höra om någon här vet. Alltid nån som har koll tänkte jag.
    Kanske inte ens blir någon sjukskrivning, men vill gärna veta lite ifall det kommer på tal.
    Jag skulle inte tro att det påverkar din SGI, jag har varit sjukskriven nu under hela graviditeten och innan oxå och min SGI blir inte påverkad om inte försäkringskassan skriver ut mig. Men ring dom..

Hoppas allt går bra hos läkaren! Håller tummarna!!
    Vår kärlek --> BF 2011-05-20
  • talare
    jag ska hålla igång hela tiden.. tar examen i början av juni (skolan slutar officiellt 10 juni, men har BF 24maj) så vänta på min ledighet tills dess. hade jag jobbat hade jag nog tagit ledigt en tid innan BF eftersom jag känner mig så trött o hängig. man orkar inte alls hålla samma tempo som gravid! Som tur är så ligger det inte mycket föreläsningar/seminarier den här terminen utan det är mycket sitta o skriva själv, med undantag för opponeringstillfället som ligger just kring BF. lär väll sitta där när vattnet går! HAHA!
  • FruganH
    Miloxan skrev 2011-02-22 20:20:42 följande:
    Om det nu är havandeskapsförgiftning så kommer läkaren inte tveka till sjukskrivning då man absolut måste vila och inte stressa. Sen när läkaren får höra om din arbetssituation så tror jag bara utav det så blir du sjukskriven skulle jag tro.
    Ja, vi får väl se. Personalchefen kom förbi mitt kontor idag. Antagligen eftersom jag tagit ledigt två dagar nu utan tillräckligt lång framförhållning. Hon frågade om det var något fel och jag förklarade att jag var tvungen att gå på extrakontroller pga högt blodtryck. Då sa hon: "Ja, det hade jag med när jag väntade mitt första barn, men dom har ju bra koll på allt och så. Det var ju inga problem."

Ingen fråga om jag behövde avlastning eller liknande. Får stressa halvt ihjäl mig idag eftersom jag var ledig igår och skall vara ledig på fredag igen. Flimret kommer och går.. Vill inte veta hur högt blodtrycket är just nu.

Säger läkaren att jag måste vila och ta det lugnt och sen inte sjukskriver mig så lär jag börja böla.... Rynkar på näsan För det GÅR inte. Jag kan inte påverka stressen på mitt jobb på något sätt och cheferna verkar inte intresserade av att hjälpa till det minsta....
  • Hiavatha
    FruganH skrev 2011-02-23 13:14:29 följande:
    Ja, vi får väl se. Personalchefen kom förbi mitt kontor idag. Antagligen eftersom jag tagit ledigt två dagar nu utan tillräckligt lång framförhållning. Hon frågade om det var något fel och jag förklarade att jag var tvungen att gå på extrakontroller pga högt blodtryck. Då sa hon: "Ja, det hade jag med när jag väntade mitt första barn, men dom har ju bra koll på allt och så. Det var ju inga problem."

Ingen fråga om jag behövde avlastning eller liknande. Får stressa halvt ihjäl mig idag eftersom jag var ledig igår och skall vara ledig på fredag igen. Flimret kommer och går.. Vill inte veta hur högt blodtrycket är just nu.

Säger läkaren att jag måste vila och ta det lugnt och sen inte sjukskriver mig så lär jag börja böla.... Rynkar på näsan För det GÅR inte. Jag kan inte påverka stressen på mitt jobb på något sätt och cheferna verkar inte intresserade av att hjälpa till det minsta....
    Jag kom bara att tänka på att det nog är större chans att du blir sjukskriven hos privat läkare än hos allmänläkare. De privata verkar av någon anledning göra det lättare om man ber om det (och såklart har någon anledning)
    Du kanske redan går hos privat, men annars kan det vara ett tips.
    Don't compromise yourself. You are all you've got. ?Janis Joplin