• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Lovelyness
    FruganH skrev 2011-02-22 08:51:03 följande:
    Angående skötbord så har vi köpt ett såntdär med badbalja under själva skötbädden. Känns väldigt praktiskt eftersom vi inte har badkar. Skönt att slippa sitta på knäna på det hårda badrumsgolvet när bebisen ska bada. Bra arbetshöjd med. Ska knö in skötbordet i badrummet är det tänkt och det går säkert bra. Blir nog lite trångt, men det kan vi leva med.

Har tagit ledigt idag. Ska snart iväg till BM på extrakontroll eftersom min blodtryck var lite högt förra veckan och då jag haft problem med flimmer för ögonen. Sen sa BM förra veckan att jag borde börja ta det lugnt på jobbet och så, men det är ju helt stört omöjligt. Får väl se hur testerna ser ut idag.
    Var ändå ingen idé att jobba eftersom jag ändå inte kunnat vara på jobbet förrän kanske 12-13 och då hade jag bara hunnit med 3-4 timmar. Vet ju att jag får mer att göra resten av veckan, men vad ska man göra?
     Vart har ni köpt det skötbordet? Har du någon bild?
  • Sofi 79
    Therre skrev 2011-02-22 09:37:52 följande:
    Är de någon mer än jag som fåt problem med svettningar, jag svettas mer än någonsin och de luktar fasen mycket värre också, får fasen panik och blir snart galen på de, i bland skulle jag nog behöva duscha 3-4ggr under dagen för de är så illa, värst är de när jag sover, vaknar upp av att jag är helt dyngsur av svett:S .. nån mer? några tips kanske?
    Jag svettas som en gnu, men nästan bara på natten. I natt var jag klok nog att ta med mig en trasa. Den var helt genomblöt efter att jag vaknat och torkat av mig
  • EvaChristina

Jag svettas också och har gjort det mer eller mindre hela graviditeten, och mest på natten. Hade en period i mitten av grav när det var mindre men nu vaknar jag helt blöt av svett minst en gång per natt igen.
    Sambon ligger med extra filt på sig och vill inte ha öppet fönster nu när det är flera minusgrader. Själv skulle jag kunna sova utomhus känns det som

• Kottemor

Såg nyss att jag visst gått in i trimester 3, det känns rätt skönt 92 dagar kvar, hujedamig vad segt det går tycker jag..

Svettas gjorde jag för ett par veckor sedan, men nu har det varit lugnt ett tag. Hoppas det håller sig så, för det var inte alls trevligt att vakna dyblöt mitt i natten.

• FruganH
    Lovelyness skrev 2011-02-22 11:46:44 följande:
     Vart har ni köpt det skötbordet? Har du någon bild?
    Nej, har ingen bild på just vårt skötbord, men hittade ett likadant på nätet:
    http://kidspalace1.com/sorelle%20aqua_changing_table.asp
    Vårt är inte i den blå färgen utan den beiga som finns under.

Köpte det på blocket, men det var i superbra skick.
  • FruganH
    Therre skrev 2011-02-22 09:37:52 följande:
    Är de någon mer än jag som fåt problem med svettningar, jag svettas mer än någonsin och de luktar fasen mycket värre också, får fasen panik och blir snart galen på de, i bland skulle jag nog behöva duscha 3-4ggr under dagen för de är så illa, värst är de när jag sover, vaknar upp av att jag är helt dyngsur av svett:S .. nån mer? några tips kanske?
    Jo, svettas mer men det märks mest om fötterna tycker jag. Har fått en vidrig fotsvett som jag aldrig haft innan.
    Mycket jobbigt!
  • FruganH

Besöket hos BM gick inte superbra. Trycket är ännu högre och hon bokade in mig på läkartid nu på fredag. Så nu blir det till att försöka få ledigt då med.. Hon tog lite extra blodprov idag med och skulle höra av sig om det var något. Skall tillbaka till BM om en vecka igen för koll. Nu kommer jag nog få träffa henne minst en gång i veckan framöver och det är inte lätt att få ihop med jobbet. Obestämd Men men.
    Tror dom är oroliga för havandeskapsförgiftning så det är ju bra att dom håller bra koll på en. BM tyckte jag skulle vila så mycket som möjligt och jag förklarade att jag inte kan påverka min arbetsbelastning på jobbet så att jag kan ta det lugnare. BM tog även upp ev sjukskrivning, men vi får väl se vad läkaren säger. Han kanske är en sån som tycker man ska jobba.... Får se..

Sen gick jag även till vanliga läkaren idag eftersom jag haft problem med min ena fot i en månad nu. Har Mortons syndrom och ville höra om man kunde göra något åt det. Det gör ju så jävla ont och haltandet gör inte foglossningen bättre direkt. Läkaren sa att det antagligen är värre pga graviditeten (jovisst, det kunde jag ju med räkna ut). Han visste inget jag kunde göra direkt för att underlätta förutom lite smärtstillande kräm. Han sa att ingen kirurg kommer vilja göra något under graviditeten, men att jag skulle höra av mig om det inte gått över 5 månader efter förlossningen.
    Jo jag tackar, ska jag gå runt med superont i foten i 8 månader då om jag har otur. Underbart.
    Blir så trött.........Rynkar på näsan

• Hiavatha
    JosefineK skrev 2011-02-22 09:26:25 följande:

Hade ocksà tànkt bada bebisen i kòket fòrsta tiden, alltsà stàlla badbaljan pà diskbànken och sedan bada tòmma den i vasken.
    Vi har dock badkar men kànns jobbigt som nàgon annan skrev att ligga pà knàna pà golvet.
    Hade tànkt kòpa den billiga baljan pà Ikea men sà blev jag tipsad om Doo Moo baljan, vad tror ni om den?  Den àr ska tydligen vara vàldigt sàker och pàminna bebisen om hur det var att ligga i livmodern. Den kostar runt 200 kr sà den àr ju inte dyr.

Den baljan har vi också tittat på! Maken har kommit på nu med att den verkar praktisk Skrattande
    Här är en link om någon är intresserad: 
    " target="_blank">

Mina bröst har nu i natt läckt för första gången - små ljusgula fläckar i brösthöjd i sängen. Något verkar ju hända i alla fall. =) Maken har iofs fått lite i sig några gånger, he he, men annars har de inte läckt alls (förrän nu).

Don't compromise yourself. You are all you've got. ?Janis Joplin
  • glit
    När går ni på mammaledighet? Finns det någon "standard" på när man gör det?