• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • down under

Så, då var jag hemma igen efter dagens bm besök.
    Allt såg bra ut.
    Är i v 30+1
    SF mått 33 (rätt mycket över kurvan) Inte konstigt att man känner sig stor som ett hus!
    Hon sa att jag hade mycket bebis under revbenen..
    Huvudet låg fortfarande ner så jag hoppas hon fortsätter att ligga så tiden ut.
    11kg + sen jag plussade.
    Hb 130
    p-glukos 3.8
    Inga bakterier eller socker i urinen
    blodtryck  105/60
    Bebisens hjärtslag 142 slag/min

Börjar får så ont i ryggen nu så det finns inte..
    Finns ingen skön ställning alls.. sitta, ligga, stå, inget är bra..
    Tycker tiden går såååååååå  långsamt!

• EvaChristina

Sover riktigt dåligt nu. Det går liksom inte att hitta någon skön sovställning. Ligger jag på rygg vaknar jag efter ett tag med magont och även illamående ibland. På sidan är inte heller skönt mer än korta stunder, sen vaknar jag och armar har somnat och det gör ont mellan benen så fort man ska vända sig. För att inte tala om alla toabesök... Var bara tvungen att klaga ur mig lite I övrigt mår jag rätt bra. Från nästa vecka kommer jag jobba 80% istället för fulltid, det känns bra. Lite extra vila kommer göra gott. I magen bökas det om rejält nu. Känslan är lite annorlunda mot tidigare och jag tror att det beror på att bebisen har ändrat läge och ligger med huvudet nedåt. Känner som krafsande (av händer?) en bit ner på en sidan och högre upp sparkar det till så jag halvt tappat andan ibland :)

• FruMadde4barnTätt

Therre
    jag fundera också på att packa BB väskan snart. Jag ska bara köpa de sista bebissakerna snart, tex. purelansalva, amninsinlägg osv....

jag tycker det fungera bra med tvättbara amningsinlägg och de är ju billigare i längden, men jag gillar även engångs amningsinlägg, men bara om det är märket meddela som finns på babyland.

låter jobbigt med vagnen. bra din mamma hitta en vagn, var ju snällt.

• jakeline
    Lovelyness skrev 2011-03-02 15:32:20 följande:
    Hjälp vad jag känner mig efter när jag läser här, vi äger inte ens någon bra väska att ta med till bb så vi får nog investera i en sån först
    oroa dig inte... Det är ingen panik ännu. Men det kan vara bra att veta på ett ungefär vad du vill ha med dig. Och införskaffa en väska. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Neith

Åhh, måste ju få dela med mig!
    Bryr mig inte om att redigera bort mitt namn osv på bilden, utan ni får ta den som den är :)
    Var på tillväxt-UL (könsUL egentligen, men tillväxt-UL bokades för detta) på en privatklinik i Malmö igår. Fick reda på att vi väntar en liten pojke! :).. Blivande maken blev paff då han hela tiden trott det var en flicka. Allt såg jättebra ut och det var en lättnad att få se lillkotten igen.

På lördag gifter jag och killen oss, ni kan ju gissa om man är nervös! Åh, denna totala lycka med både barn och giftermål! Hjärta 

Allt flyter på så fint i denna tråden och även om jag inte skriver särskilt ofta så kollar jag dagligen i tråden :)

Må så gott söta töser och ta hand om er och era små liv i magen!

• Lovelyness
    Neith skrev 2011-03-02 17:17:55 följande:

Bryr mig inte om att redigera bort mitt namn osv på bilden, utan ni får ta den som den är :)
    Var på tillväxt-UL (könsUL egentligen, men tillväxt-UL bokades för detta) på en privatklinik i Malmö igår. Fick reda på att vi väntar en liten pojke! :).. Blivande maken blev paff då han hela tiden trott det var en flicka. Allt såg jättebra ut och det var en lättnad att få se lillkotten igen.

På lördag gifter jag och killen oss, ni kan ju gissa om man är nervös! Åh, denna totala lycka med både barn och giftermål! Hjärta 

Allt flyter på så fint i denna tråden och även om jag inte skriver särskilt ofta så kollar jag dagligen i tråden :)

Grattis till pojken i magen! Hoppas att ni får en jättebra dag på lördag, jag vet hur nervöst det är innan. Jag tror inte ens att jag lyckades andas veckan innan bröllopet Flört
  • Maruid
    Neith skrev 2011-03-02 17:17:55 följande:

Oj, grattis till er lille pojke och till stundande bröllopet! Vet gott att det är både spänt och nervöst men jag hoppas att ni får en jättefin dag!
  • Neith
    Lovelyness skrev 2011-03-02 17:21:53 följande:
    Grattis till pojken i magen! Hoppas att ni får en jättebra dag på lördag, jag vet hur nervöst det är innan. Jag tror inte ens att jag lyckades andas veckan innan bröllopet Flört
    Taack så jättemycket! Jag har beställt fint väder till lördag, så jag får hoppas den väderansvarige lyssnar på mig nu till helgen :)

Provade klänningen en sista gång idag efter lite ändringar, och jisses vad nervositeten slog till. Lär inte kunna andas alls på bröllopsdagen