• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Lovelyness

Jag saknar den där tiden i början när jag somnade ungefär en halv sekund efter jag hade lagt huvudet på kudden och sov hela natten, det var rätt trevligt Glad

Det jobbigaste för mig är att jag måste gå upp och kissa minst tre gånger per natt,  det stör min sömn. Kissar jag inte får jag jätteont i magen.

• maj09
    Kottemor skrev 2011-02-27 21:23:06 följande:
    .
    Han har legat med huvudet ner ett par dagar nu, det känns tydligt var det hickar nämligen. Ska bli spännande och se om han tänker snurra runt lite mer eller han har intagit position "ut" Men han är ju säkerligen ruckbar ännu, det är ju flera veckor kvar. Men jag ska säga att jag hade den där väldigt ilande känslan i underlivet igår när dom trycker sig neråt, någon mer som har känt det ännu?

Jag har känt det flera gånger redan och om jag minns rätt så kom inte den känslan med min första förrän långt senare.

Jag har gått och oroat mig lite smått för att min mage har sett så stor ut i jämförelse med min första mage och tänkte att det var en jättebebis som tryckte nedåt så mycket redan (min första vägde 3880g när hon föddes), men tydligen är magen mindre den här gången. Jag blev jätteförvånad hos min bm som mätte magen för första gången i måndags. 25 i vecka 29... Hoppas att bebisen är normalstor när den kommer i alla fall.
  • maj09

Det var faktiskt lite roligt sist. BM sa att hon trodde att det var en liten bebis jag hade i magen bara några dagar innan förlossnigen.. Att den låg runt 3000 g eller något under - och så visade det sig att den nästan låg på 4 kg,

• FruMadde4barnTätt

Neith
    grattis till pojken och till bröllopet!

kottemor
    skönt du fått en ny tid som känns ok.

brösten växer mycket efter förlossningen och när amningen håller på att komma igång och sen kan brösten minska lite igen. svårt att veta storlek.

sockerlösninghen är äcklig, har aldrig klarat att dricka den. jag åt frukost och sen stack BM mig i fingret efter det.

får också lite ont i ryggen, många ställningar är obekväma.

har inte fått foglossning än i alla fall, hoppas jag slipper det.

jag drömmer mer på natten nu. och inte så bekvämt att sova nu.

jag tycker tiden går fort, och vi har 3 barn hemma, tycker tiden går mycket fortare nu när man redan har barn, fullt upp hela tiden ju..Skrattande

namn, vi funderar nu på Melanie eller Stephanie eller Filip.

enligt hjärljuden som var 150 och 148 så tror jag det är en flicka i magen, då mina pojkar fått lite lägre hjärtljud 135 i slutet av graviditeten, får se vilka hjärtljuden är nästa gång,  men sen är det ju bara en myt också, men ändå roligt att spekulera.Skrattande
    magens form har varit samma alla graviditeter, så där är det ingen skillnad.

• FruMadde4barnTätt

glit
    bebis rör sig ofta när jag lägger mig ner, men verkar vara en ganska lugn bebis.

• tove83

idag har jag varit hos min barnmorska!!

hb117
    blodtryck 120/80
    sf 29
    fosterljud 138

fosterljuden har varit olika varje gång tycker jag,om det nu ska finnas nåt belägg angående kön??

20/12 var det 156 -sf 20
    8/2 var det 147- sf 25
    3/3 var det 138 -sf 29

ska äta 2st Niferex om dagen...jippi;))

annars så mår vi kanon och den lever rövare i mellanåt men är väldigt nöjd där inne!!

• Ewima

Jag var också hos BM idag, hon gav mig massa info om förlossningen. Kändes helt konstigt, alldeles för tidigt. "Men du är redan i v30" jajo men tre månader är lääänge ;)

Sf-måttet 30cm
    Hb-värde 125
    Blodtryck o fosterljuden har jag glömt.

Pratade även om mitt nya jobb och min önskan att jobba in i det sista. Det rekommenderade hon inte. Vila minst 2veckor var hennes råd.

• morotsland
    Ewima skrev 2011-03-03 21:42:48 följande:
    Jag var också hos BM idag, hon gav mig massa info om förlossningen. Kändes helt konstigt, alldeles för tidigt. "Men du är redan i v30" jajo men tre månader är lääänge ;)

Sf-måttet 30cm
    Hb-värde 125
    Blodtryck o fosterljuden har jag glömt.

Pratade även om mitt nya jobb och min önskan att jobba in i det sista. Det rekommenderade hon inte. Vila minst 2veckor var hennes råd.
    Varför då? Med vilan alltså.
  • Maruid

Det är väl rätt vanligt att BM rekomenderar vila och lugn innan förlossning. Min BM sa sist att man ska "gå in i sig själv" och "arbeta mentalt" de två sista veckorna innan förlossning. Hon påstod att man får en bättre och ofta lättare förlossning om man är mentalt med på banan och har hunnit lägga jobbet åt sidan.  

Kan inte påstå att jag var bra på det där sist i alla fall Tungan ute Jag tror det beror mest på hur man själv känner som person, vad man trivs med och känner sig trygg i.

• Charlott29
    tove83 skrev 2011-03-03 19:42:29 följande:
    fosterljuden har varit olika varje gång tycker jag,om det nu ska finnas nåt belägg angående kön??

20/12 var det 156 -sf 20
    8/2 var det 147- sf 25
    3/3 var det 138 -sf 29
    Jag personligen tror inte att det finns belägg för hjärtljud kontra kön. Vad är det i så fall de säger; höga hjärtljud tjej och låga hjärtljud kille?

Jag tror det har mer att göra med om barnet är livlig eller lugn, om det är vaken eller sover. Det är ju pulsen man räknar

Sonen låg mellan 135-158 och det är väl både lågt och högt...
    Denna bebis har legat under 140 varje gång.

Jag var också hos BM i veckan. Mitt järnvärde hade gått upp från 121 till 138 på en månad. Jag är helt chockad över att jag inte behövt börja med niferex, med sonen fick jag börja redan i v 20. Men jag är såklart glad över det, bara förvånad. Måste ha att göra med min crawling på färska hallon och färsk mango tillsammans med turkisk yoghurt som jag äter varje dag till mellis Sååå gott! Prova!