• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • amisej

Idag var de minst sagt en interessant dag.. Vi åkte till förlossningsavdel. för och titta runt lite.
    Vi var 5 par där och tittade runt. Alla först föderskor.
    Gick runt och allt såg så bra och fint ut. Men sen, SEN går man förbi ett rum och därifrån hör man
    världens skrik. Jag ville bara gå in och trösta denna mamman och hjälpa henne på ett eller annat sätt...
    Ohhhhh snart ligger man där själv och skriker för fullt utav smärta... AJ ser inte fram emot de... :D

• Kottemor
    Neith skrev 2011-03-02 17:17:55 följande:

Åhh, måste ju få dela med mig!
    Bryr mig inte om att redigera bort mitt namn osv på bilden, utan ni får ta den som den är :)
    Var på tillväxt-UL (könsUL egentligen, men tillväxt-UL bokades för detta) på en privatklinik i Malmö igår. Fick reda på att vi väntar en liten pojke! :).. Blivande maken blev paff då han hela tiden trott det var en flicka. Allt såg jättebra ut och det var en lättnad att få se lillkotten igen.

På lördag gifter jag och killen oss, ni kan ju gissa om man är nervös! Åh, denna totala lycka med både barn och giftermål! Hjärta 

Allt flyter på så fint i denna tråden och även om jag inte skriver särskilt ofta så kollar jag dagligen i tråden :)

Må så gott söta töser och ta hand om er och era små liv i magen!

Grattis till er pojke i magen, väntar själv vår tredje kille
    Och lycka till på lördag, det kommer bli en av dom bästa dagarna i ditt liv. Det är helt underbart att gifta sig

Jag har också kollat runt lite efter sängkläder, har fastnat för ett bäddset med "tummen" tycker han är så söt, men att betala närmare 400:- lockar inte såååå mycket kan jag säga.

Idag fick jag en ny kallelse till operation, det blir den 23 maj istället, så det känns ok. Då har jag två månader på mig att "läka" innan bebis kommer. Om han inte vill titta ut tidigare som hans bröder gjorde.. hmm...

BB-väska, ja... Jag fick lite panik igår och satte mig iaf. ner och skrev en lista på vad som ska finnas i den. Men jag måste handla lite mer innan jag kan göra den klar. Bla. så vill jag ha några nya mjukisbyxor som är lite "snygga" jeans är ju verkligen inte att rekomendera dagarna efter en förlossning. Utan det måste vara mjukt och så lite söm som möjligt!
    BH måste jag också köpa, men vilken storlek? Jag är storbystad sen innan och var lär det sluta efter förlossningen tro? Hur många storlekar större har ni andra köpt? Har ni ökat en kup storlek eller hur tänker ni?

Usch ja, det låter som jag måste ut på en shoppingrunda, men jag tror att jag lämnar man och barn hemma
  • Kottemor
    down under skrev 2011-03-02 12:32:24 följande:
    Så, då var jag hemma igen efter dagens bm besök.
    Allt såg bra ut.
    Är i v 30+1
    SF mått 33 (rätt mycket över kurvan) Inte konstigt att man känner sig stor som ett hus!
    Hon sa att jag hade mycket bebis under revbenen..
    Huvudet låg fortfarande ner så jag hoppas hon fortsätter att ligga så tiden ut.
    11kg + sen jag plussade.
    Hb 130
    p-glukos 3.8
    Inga bakterier eller socker i urinen
    blodtryck  105/60
    Bebisens hjärtslag 142 slag/min

Börjar får så ont i ryggen nu så det finns inte..
    Finns ingen skön ställning alls.. sitta, ligga, stå, inget är bra..
    Tycker tiden går såååååååå  långsamt!
    Vad skönt att det gick bra hos BM.

Min rygg är helt körd också, allt gör ont! Men det finns ju inte så mycket att göra mer än att bita ihop, fast jag är redo att ge upp ibland!
    Och jag kan bara hålla med om att tiden går sakta, gud vad jag tycker att det är drygt! Är det bara för man har barn sen tidigare tro? Jag kan inte ge mig till minnes att jag tyckt att det varit så drygt dom andra graviditeterna.
  • Kottemor
    Lovelyness skrev 2011-03-02 11:46:02 följande:
    Nu har jag lyckats ta mig igenom glukosbelastningen, och det var som ni sa inte så farligt. Tiden gick snabbt och blodsockret var normalt både innan och efter sockret så det känns skönt!

Annars letar jag efter påslakan till spjälsängen men jag tycker det är svårt att hitta någonting fint. På sovtex.se har jag hittat en del fint till hjelt okej priser, men spjälskydd lyckas jag inte hitta något bra. Jag har ingen lust att lägga ut 400 på det så det får nog bli ett helvitt från IKEA.
    Skönt att det gick bra på glukosbelastningen, på onsdag är det min tur. Tycker inte det smakar illa alls, det jobbiga är timmarna man måste sitta där och glo bara

400:- för ett spjälskydd är så dyrt tycker jag, men det kvittar vart man letar så kostar dom det. Hutlöst! VAd tar dom på IKEA?
  • Mary

Mot ryggont rekommenderar jag att sova med en varm "vetekudde" mot den delen som är stel. I mitt fall är det ländryggen...

• NinnaLilltroll

Åh nu blir jag stressad av er igen ;)
    Vi köpte vagnen i helgen. Annars har vi inte köpt något alls. Jo lite kläder har jag såklart köpt, men i stort sett bara bodies.. :)
    Vi har inte köpt babyskydd, inte skötbädd, inte skötväska, inte spjälsäng, inte bärsele, inte blöjor o salvor o sånt där, inte amningsBH o inlägg, inte badbalja, inte BB-väska (inte ens tänkt på den)... osv... listan kan tydligen göras hur lång som helst.
    Vi har inte ens kommit någon vart med namnförslag.
    Puh. Det får nog bli en shoppingtur i helgen.

Går in i v 32 (31+0) idag o har 62 dagar kvar...

Jag har också ont i rygg o fogar nu. Det går i vågor men de senaste dagarna har det verkligen inte varit skönt. Att vända sig i sängen (speciellt när man råkat hamnat på rygg) är en riktig plåga. Inte blir det ju bättre av att behöva gå upp o kissa ett par gånger varje natt. (gnäll gnäll gnäll)

Men på onsdag är det dags för vårt andra UL. Spännande :)

• Lovelyness
    Kottemor skrev 2011-03-02 19:13:36 följande:
    Skönt att det gick bra på glukosbelastningen, på onsdag är det min tur. Tycker inte det smakar illa alls, det jobbiga är timmarna man måste sitta där och glo bara

400:- för ett spjälskydd är så dyrt tycker jag, men det kvittar vart man letar så kostar dom det. Hutlöst! VAd tar dom på IKEA?
    Jag tyckte inte heller det var äckligt men det var nog det sötaste jag smakat. Som tur var hade dom TV där så jag roade mig med nyhetsmorgon och efter tio Glad Lycka till på onsdag!

IKEA har helvitt för 129kr och sen två olika med mönster för 169, det känns lite mer lagom.
  • Jodi
    NinnaLilltroll skrev 2011-03-02 19:31:56 följande:
    Åh nu blir jag stressad av er igen ;)
    Vi köpte vagnen i helgen. Annars har vi inte köpt något alls. Jo lite kläder har jag såklart köpt, men i stort sett bara bodies.. :)
    Vi har inte köpt babyskydd, inte skötbädd, inte skötväska, inte spjälsäng, inte bärsele, inte blöjor o salvor o sånt där, inte amningsBH o inlägg, inte badbalja, inte BB-väska (inte ens tänkt på den)... osv... listan kan tydligen göras hur lång som helst.
    Vi har inte ens kommit någon vart med namnförslag.
    Puh. Det får nog bli en shoppingtur i helgen.

Går in i v 32 (31+0) idag o har 62 dagar kvar...

Jag har också ont i rygg o fogar nu. Det går i vågor men de senaste dagarna har det verkligen inte varit skönt. Att vända sig i sängen (speciellt när man råkat hamnat på rygg) är en riktig plåga. Inte blir det ju bättre av att behöva gå upp o kissa ett par gånger varje natt. (gnäll gnäll gnäll)

Men på onsdag är det dags för vårt andra UL. Spännande :)
    Jag har inte köpt så mycket heller (vagn, babyskydd, lite kläder och en skötväska) och jag går snart in i vecka 33.... men nåt ska man väl ha att pyssla med de närmaste 7 veckorna!  Skrattande
  • Maruid

Här är också en del kvar att inhandla men inga mängder. Har sett till att beställa en hel del via nätet för jag har inte haft någon vidare lust eller tid att gå i affärer. Rekomenderar jollyroom.se där jag sjäv beställde från förra veckan. Kartongen står dock på postkontoret fortfarande men ska väl pallra mig dit i morgon.

• Jean
    mammaE2011 skrev 2011-03-02 11:27:49 följande:
    Usch henne hade jag verkligen inte velat komma till fler gånger! Att hon rekomenderar dig att äta kött som inte är genomstekt!!?? Hon kan ju ingenting, hittade hon sitt BM-ID i flingpaketet eller???
    Eller hur, tack! Alla andra BM har varit super goa pa sjukhuset och de har verkligen kannts som jag ar nojd vem jag en far men henne, no way! Kan inte sluta tanka pa sista avsnittet av solsidan i sasong ett nar hon ligger pa sjukhus och byter BM... =)