• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Ewima

Kottemor: Samma här! Jäklar vilka förvärkar jag fick! :)

• Jean

Fick mig en intressant dag igar, da jag hamnade pa sjukhuset halva dan. De borjade redan i forrgar kvall nar jag fick sant obehag ont i nedre delen av magen som sen overgick i mens liknande molvark i sangen och fortsatte pa morgonen. Hade gjort mig i ordning for att springa ut pa stan och shoppa lite men tankte de ar nog bast att ringa sjukhuset och fraga. Sa BM sa at mig att lagga mig ner och vila, med varmekudde och varktablett om jag behovde och sedan ringa tillbaks efter lunch och eftersom de fortsatte ville dom ha in mig. Sa dom kollade bebisen som var ok och blodtryck. Mitt urin sag misstanksamt ut. Sa min forlossningslakare blev dit ringd. Ultraljud visade allt ok sa han misstanker infektion i urinblasan sa blev hem skickad med antibiotika i en vecka. Blir bara sa himla nervig nu for jag tankte pa min ryggvark som borjat komma hogre upp i ryggen kanske ar njurarna. Sa att jag haft ryggvark hogre upp men kanske skulle visat vart..... =O Ar ju sakert ingen fara (hoppas jag) men nar man bar pa liten sa blir man ju nojjig for mindre.

Ar nu ocksa irriterad pa en viss lakare som jag sag i borjan av gradiviteten, skoterskan tog namligen ett urin prov som sag grumligt ut och ville skicka ivag de pa odling men lakaren sa att de behovdes inte eftersom jag inte hade ont nar jag kissade.... Jag sa till henne att jag normalt inte kanner sjalv nar jag har de men nej. Fan sa jag har val haft de minst i sju mander da.

Nan som vet natt om efter hur lang tid de tar att sprida sig till njurarna och om de racker med antibiotika for de??

• Ewima

Jean: Jag haft en uvi dom gått upp i njurbäcken en sk. Njurbäckeninflammation. Jag hade gått ca en vecka med obehandlad uvi. Vad jag kan minnas gick det fort när behandling sattes in. Två-tre dagar och de allra flesta symptomen var borta.

• Charlott29

Jag tittade inte på "ett barn i minuten" på TV4. Jag pallar inte med sådana program i vanliga fall och absolut inte nu när jag själv är gravid. Skulle nojja ihjäl mig...

Jean - vad skönt att du nu har fått antibiotika så du blir frisk. Då kommer symtomen gå över ganska snabbt! Jag har också haft lite ont i nedre delen av magen, särskilt när jag är väldigt kissenödig, men jag tror att det beror på att bebisen ligger preciiiis med huvudet mot urinblåsan...
    Hoppas du mår bättre snart!

• Mary

Jag har också ont i nedre delen av magen då och då... Hoppas det inte är urinvägsinfektion... Iofs skulle det vara skönt eftersom man skulle bli av med värken då! Vet inte om man borde ringa läkaren?

Jag kollade på programmet igår. tack för tipset! Gillade det skarpt!

• Therre

jag skulle ha tittat på de men glömde bort de helt totalt då jag var så trött får ta reprisen ist eller om jag hittar de på nå annat vis hehe..

sitter och äter frukost nu jag och förbereder mig inför dagen, ska köra dottern till dagis vid 11 sen blir de full rulle hela dagen ska först på den där jäkla rekryteringsmässan i v-ås sen ska jag hälsa på min syster på sjukhuset när jag ändå ska dit, efter besöket hos henna så ska jag till spec mödra vården som min BM fixade tid för jäkligt fort igårObestämd sen därefter ska jag direkt till en psykolog tillsammans med mina föräldrar och min andra syster för att få prata om allt de här med syrrans självmordsförsök (föresten är hon så pass bra nu så hon får flytta från sjukhuset och hem i maj samma vecka som jag är beräknad att födaSkrattande), kommer vara helt slut i kväll. jag som måste vara pigg nog så jag orkar hålla mig vaken och kolla på (the mentalist).

Idag ska jag dessutom ringa till polisen och göra en polisanmälan på den där jä*la bruden som blåst mig på vagnen och 2700kr.
    Dessutom har jag tagit ett väldigt svårt beslut om att sälja 2 av våra ormar med terrarium för att ha råd att köpa en vagn till bäbisen. Någon som är intresserad kanskeFlört För den som mamma hade köpt för att vi skulle kunna ha i stugan (på landet) passar verkligen bara in på landet haha höll på att få en chock och skratta ihjäl mig igår när jag fick se den.. lite gulligt charmig men nej inget jag skulle gå ut med här inteObestämd.

ha de bra allihopa så länge

• Jean

Tack for era svar! Da haller jag tummarna pa att bli symptomfri pa nagra dagar!

Ewima: Skont att veta om de spridit sig sig till njurbackensinfl sa borde antibiotikan fixa de med. Tack!

Kanner mig lite lugnare nu! =)

Har inte haft sa ont att jag behovt varktabletter men mycket molande i nedre delen av magen som satt igang i forrgar. Har dock vaknat med super vark for jag vart sa kissnodig ett par ganger. De ar ju latt att lamna ett urinprov om man misstanker de sjalv. Ar glad att jag akte in och nu blir behandlad! Tydligen sa ar de jatte vanligt att fa infektioner pa blasan nar man ar gravid.

• Jean

Therre: Lat ingen vidare med din syster. Va hemskt! Maste vara jobbigt att ga igenom. =(

Skont att fa de avklarat med polisanmalan, you go girl! Hoppas du far en bra dag trots trakigheter....

• jakeline
    mammaE2011 skrev 2011-03-07 18:40:54 följande:
    Maruid skrev 2011-03-07 14:23:31 följande:
    Jo, tyvärr händer det då och då. Sprallar bebisen mycket med benen så kan det lätt hända att oturen är framme någon gång ibland. För att inte tala om i fall man får en kräkbebis. Då har man fullt upp med byte av kläder dagarna i ända ; )
    Aha okej :s Ja min brorson var stor så blöjjan kanske satt bättre på honom. Och han var motsatsen till kräkbebis!. Min bror har haft tur! Jag är då beredd på både massa bajs och kräk med min bebis :D Men det hade varit skönt om det blev lite lagom med det dära...
    man vet ju aldrig innan. :P Jag hade inga jätteproblem med kräkbebis eller bajsbebis, men visst har det läckt några gånger... Även nu när han är större... :P lite värre då kan jag lova... 

jag ser med skräckblandad förtjusning på förlossningprogram... Såg dock inte En unge i minuten, för jag vet hur jag blir... Grinar som en toka och så där... :P 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Kottemor
    Jean skrev 2011-03-08 09:17:09 följande:
    Tack for era svar! Da haller jag tummarna pa att bli symptomfri pa nagra dagar!

Ewima: Skont att veta om de spridit sig sig till njurbackensinfl sa borde antibiotikan fixa de med. Tack!

Kanner mig lite lugnare nu! =)

Har inte haft sa ont att jag behovt varktabletter men mycket molande i nedre delen av magen som satt igang i forrgar. Har dock vaknat med super vark for jag vart sa kissnodig ett par ganger. De ar ju latt att lamna ett urinprov om man misstanker de sjalv. Ar glad att jag akte in och nu blir behandlad! Tydligen sa ar de jatte vanligt att fa infektioner pa blasan nar man ar gravid.
    Jag hoppas att det inte gått upp i njurarna än på dig, jag har inte haft det själv men min syster hade det för ngt år sedan. Vet hur ont hon hade, antibiotika och kontroller efteråt. Hoppas du piggar på dig snabbt! {#emotions_dlg.flower}
    Therre skrev 2011-03-08 09:11:49 följande:
    jag skulle ha tittat på de men glömde bort de helt totalt då jag var så trött får ta reprisen ist eller om jag hittar de på nå annat vis hehe..

sitter och äter frukost nu jag och förbereder mig inför dagen, ska köra dottern till dagis vid 11 sen blir de full rulle hela dagen ska först på den där jäkla rekryteringsmässan i v-ås sen ska jag hälsa på min syster på sjukhuset när jag ändå ska dit, efter besöket hos henna så ska jag till spec mödra vården som min BM fixade tid för jäkligt fort igårObestämd sen därefter ska jag direkt till en psykolog tillsammans med mina föräldrar och min andra syster för att få prata om allt de här med syrrans självmordsförsök (föresten är hon så pass bra nu så hon får flytta från sjukhuset och hem i maj samma vecka som jag är beräknad att födaSkrattande), kommer vara helt slut i kväll. jag som måste vara pigg nog så jag orkar hålla mig vaken och kolla på (the mentalist).

Idag ska jag dessutom ringa till polisen och göra en polisanmälan på den där jä*la bruden som blåst mig på vagnen och 2700kr.
    Dessutom har jag tagit ett väldigt svårt beslut om att sälja 2 av våra ormar med terrarium för att ha råd att köpa en vagn till bäbisen. Någon som är intresserad kanskeFlört För den som mamma hade köpt för att vi skulle kunna ha i stugan (på landet) passar verkligen bara in på landet haha höll på att få en chock och skratta ihjäl mig igår när jag fick se den.. lite gulligt charmig men nej inget jag skulle gå ut med här inteObestämd.

ha de bra allihopa så länge
    Bra att du polisanmäler, hoppas att allt går bra och det får en "snabb" lösning!
    Men trist att behöva sälja av dina ormar för att ha råd med en ny vagn bara för en idiot har lurat dig

Vad jobbigt med din syster, jag har själv varit med om samma sak för ett par år sen med en syster som gjorde sig själv illa. Vill du ha någon att prata med så lägg ett inbox till mig. Hjärta
    Ewima skrev 2011-03-07 23:05:42 följande:
    Kottemor: Samma här! Jäklar vilka förvärkar jag fick! :)
    Ja, mannen min sa: Du får inte kolla på det här, vi ska inte ha bebis än!! Men jag vill se, men jag vet inte om jag borde... har en hel vecka på mig att grubbla på detta

----------------------------------

Imorgon ska jag gå glukosbelastning, det dryga är att sitta där i flera timmar, men det ska väl gå.
    Mannen får vara hemma och VABBA, vår två pojkar är sjuka, feber, hosta,snuva... så man är lite sliten.
    Känner att blodtrycket nog kan ha gått upp, har haft ont i huvudet två gånger så jag kräkts utav detta... men sen har det blivit bättre igen.. men vi får väl se vad BM säger imorgon.

Något annat jag ska ta upp är min viktuppgång... Jag hade ett par kilo extra sen innan, inte väldigt överviktig utan mest klädsamt fyllig Jag har bara gått upp 3 kilo sen jag blev gravid och det känns lite lite. Men man kanske inte ska klaga, kroppen har nog bara tagit av mina reserver sedan tidigare

Har någon av er andra börjat samla vatten på sig? Jag börjar nu och det är sådär trevligt