• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Maruid

Jag verkar vara den enda som såg En Unge i minuten och som trots att jag blev lite nojig tänkte "jamen bra, då vet jag hur det går till med ett akut snitt också". Är en person som vill ha koll på läget och brukar få mest panik när jag inte vet vad jag har att vänta mig. Men det var det enda i programet som jag tyckte var påfrestande i sig men resten är väl så som förlossningar är mest. 

Therre; Hoppas allt går bra för dig med både din syster och polisanmälan. Det bästa hade ju varit om ni kunde få pengarna tillbaka så att ni hade råd att köpa en ny vagn.

• Jodi
    Något annat jag ska ta upp är min viktuppgång... Jag hade ett par kilo extra sen innan, inte väldigt överviktig utan mest klädsamt fyllig Jag har bara gått upp 3 kilo sen jag blev gravid och det känns lite lite. Men man kanske inte ska klaga, kroppen har nog bara tagit av mina reserver sedan tidigare

Har någon av er andra börjat samla vatten på sig? Jag börjar nu och det är sådär trevligt
    Tror inte jag har börjat samla vatten, är inte svullen om vristerna än i alla fall. Däremot känns det som jag går upp i vikt väldigt snabbt nu, 11 kg sen inskrivning (+ ca 2 kg innan dess). Undrar var detta ska sluta.... Äter inte onyttigt eller för mycket heller...

Nån annan som har fått ont i brösten (igen)? Har jätteont i mitt högra, så ont att jag inte kunde ha min mjuka bh på mig i natt. Gissa om det hade läckt under natten....!

Therre: hoppas allt ordnar sig och att du tar dig igenom dagen ok!
  • TeosMamma
    Jean skrev 2011-03-08 09:17:09 följande:
    Tack for era svar! Da haller jag tummarna pa att bli symptomfri pa nagra dagar!

Ewima: Skont att veta om de spridit sig sig till njurbackensinfl sa borde antibiotikan fixa de med. Tack!

Kanner mig lite lugnare nu! =)

Har inte haft sa ont att jag behovt varktabletter men mycket molande i nedre delen av magen som satt igang i forrgar. Har dock vaknat med super vark for jag vart sa kissnodig ett par ganger. De ar ju latt att lamna ett urinprov om man misstanker de sjalv. Ar glad att jag akte in och nu blir behandlad! Tydligen sa ar de jatte vanligt att fa infektioner pa blasan nar man ar gravid.
    Jag har haft UVI typ hela graviditeten och ätit PC 8 ggr... Nu äter jag en per dag och så ska jag göra resten av graviditeten.
    Jag var orolig för njurbäckeninfl. för jag har mycket ont i ryggen och är dunköm men det verkar inte vara något. Dessutom har flera av de pc som jag ätit även tagit bort det om jag skulle ha haft det så du kan nog slappna av, verkar som de flesta PC tar bort även njurinfl om den inte är väldigt aggresiv (men då har man sjukt ont också av vad jag förstått).

Konstigt dock att de inte skickade på odling tidigare, ibland känner man ju inget alls, jag märker mest på lukten, (usch och fy vad det kan lukta, som ruttna ägg typ) sedan att man får springa oftare på toa och tröttheten. 

Jag såg faktiskt en unge i minuten igår men bara för att min BM undrade varför jag inte såg, då ville jag minsann visa att jag kunde, men usch vad det blev hormonrusning och rädsla... Tur att jag har läkarbesöket nu imorgon där vi ska prata om det blir kejsarsnitt eller vaginal födsel för här väcktes fler frågor!!! 

Sköt om er tjejer! Skrattande 
  • Lovelyness

Kul att första programmet började med min största rädsla, urakutsnitt. Preciiis vad jag behövde se Flört Jag är inte rädd för själva snittet men för maktlösheten och för att bli sövd. Aja nu lär jag väl kunna fortsätta titta iallafall eftersom det antagligen inte blir fler.

• Sofi 79

Jag såg också En unge i minuten och drog igång en ordentlig serie sammandragningar. Var som att kroppen mindes precis hur det var att ligga där på sidan och trycka på för att ungen skulle komma ut

När jag var gravid förra gången hette programmet Barnmorskorna rätt och slätt, men det var samma koncept.
    Jag tyckte att det var jättebra att se även då. Jag vill också ha kontroll och det var intressant att se hur många olika sätt en förlossning kan förlöpa på - och att det ändå allt som oftast blir bra i slutänden.

Jag tycker också att programmet hjälper en att ta ställning till vad man vill och inte vill ha. Det är ju inte lätt att känna till olika scenarion när man själv inte upplevt dem, men nu får man ju se på tv hur det kan vara.
    Som hon i går, där de tog bort det värkstimulerande droppet för att bebisen inte mådde bra av det. För mig bekräftar det min misstänksamhet mot värkstimulerande dropp och det kändes oerhört klokt av barnmorskorna att ta bort det. Vet flera kompisar där de istället har ökat och det har lett till jättesvåra förlossningar för både mamma och barn.

Kommer att sitta som klistrad framför tv:n alla måndagar framöver

• jakeline
    Lovelyness skrev 2011-03-08 11:10:03 följande:
    Kul att första programmet började med min största rädsla, urakutsnitt. Preciiis vad jag behövde se Flört Jag är inte rädd för själva snittet men för maktlösheten och för att bli sövd. Aja nu lär jag väl kunna fortsätta titta iallafall eftersom det antagligen inte blir fler.
    Vi får hoppas att du slipper! Min förlossning slutade i akutsnitt, men jag var vaken, jätteläskigt och jobbigt, men det bästa för sonen. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • FruMadde4barnTätt

Therre
    hoppas det blir bättre med din syster snart. vad jobbigt.

bra du polisanmälde och hoppas ni snart hittar en annan vagn.

jag tittade på sista halvtimmen av förlossningsprogrammet (första halvtimmen somnade jag barnen), vilka underbart söta små bebisar de fick, man glömmer hur små de är.
    längtar tills man får en egen liten bebisBaby även om det gör väldigt ont så får man ju en sådan underbar liten bebis senSkrattande

tittade även på familjen annorlunda..såg ju underbart ut i cypern, vi var ju i cypern i slutet på augusti början på september förra året och det var helt underbart!Skrattande
     vi ska till grekland detta året början på september med stort vattenland, så det kommer barnen älska.

har fått en kattunge på 6 månader här, en Simon, helgrå katt.
    Har redan en hankatt men en kompis hade Simon och han trivdes inte i lägenhet och att inte kunna gå ut, så hoppas han ska trivas här där han kan gå in och ut som han vill.

soligt väder idag med, så härligt! barnen vill vara ute mera och leka då!

• maj09
    Åsasåsa skrev 2011-03-04 22:41:30 följande:
    Hej, Har en fråga, någon som fått rand på magen? Min dök upp helt plötsligt från en dag till en annan men den går över HELA magen. Har läst i gravidböcker om hormonränder men enligt dem ska de bara gå upp till naveln. Blir lite nojig...
    Det är ju inte alla som får någon rand men jag har hört att man väntar en flicka om randen går upp till naveln och att det är en pojke om den fortsätter över naveln. Spräck gärna myten... =) Den stämde på mig, men det gör den säkerligen inte för alla... =) 
  • Jodi
    maj09 skrev 2011-03-08 14:28:48 följande:
    Det är ju inte alla som får någon rand men jag har hört att man väntar en flicka om randen går upp till naveln och att det är en pojke om den fortsätter över naveln. Spräck gärna myten... =) Den stämde på mig, men det gör den säkerligen inte för alla... =) 
    Nej, jag har en rand bara upp till naveln och jag ska få en pojke, så det stämmer inte på mig...Glad
  • Åsasåsa

Jag väntar en liten tjej till 99.9% men man vet ju aldrig ;)