• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Ewima

Ang. Amningsbh så kommer jag köpa en från Change när bebis är ca2veckor. De kostar lite mer, men jag lägger gärna lite extra och få en skön (

• Ewima

Jag använder mina mjuka amningsbh:ar från Lindex redan nu ;)

• Jean

Jag anvander Elle Macpherson amings behaar och sover i somnlosa superbra. Men hotmilk ar aven mycket fint, ska inskaffa mig nagra sadana med. Dom sager ju att man ska kunna ha samma storlek som nu nar man borjar amma eftersom dom ser till sa man far in en nave i behan nar man har den pa. Fast visst maste de ju handa att man far in sa mycket mjolk att man behover storre.

• Jodi

Tack för alla tips! Behöver en ny bh så jag tänker att jag lika gärna kan köpa en amnings och hoppas att den passar även sen. Har små bröst från början så jag tror inte de blir gigantiska, räknar också med att bhn töjer sig lite...

Idag ska jag åka till ikea och köpa lite saker som behövs till hemmet, men även spana in vad som ska köpas till barnet! Glad

• Mary

Ladylovelylocks: jag rekommenderar dig att gå på den föreläsningen! Den var över förväntan faktiskt. De gick igenom förloppet för en normal förlossning, och även om vad som händer om man märker att barnet inte mår bra eller inte kommer ut som det ska... Sen på slutet visades en film om amning som faktiskt var välgjord. Den är tydligen helt ny och visade hur man ska komma närmare barnet snarare än att propsa på amning.... Man fick inte gå till förlossningsavdelningen, det hade jag velat, men förstår att de inte bör bjuda in 70 pers varje vecka... Men kort sagt tycker jag att det var väl värt tiden att ta sig dit :)

• Kottemor
    Hiavatha skrev 2011-03-09 20:48:45 följande:
    Jag har som ogravid 75G, nu har jag köpt en amningsBH i strl 85H, den är för tillfället något lite stor, men hoppas att det inte kommer behövas större, he he. Vet ju inte om den kommer funka bra att amma med =) men det är denna i alla fall: linuslotta.com/se/barnkläder/hot%2Dmilk%2D100.../

Sen har jag hittat den här sidan med, har ännu inte beställt därifrån, men kan ju ändå tipsa om den nu när jag ändå är på G =) www.bravissimo.com/products/lingerie/nursing-... De erbjuder ju i alla fall bra storlekar.

Det finns en special-underklädesaffär där jag bor, men de har ganska klent utbud på BH utan båge, så då får man ta till nätet, inte så ofta jag hinner med att åka till nån större stad, med mer utbud Obestämd
    Tack för länkarna, Linus och Lotta hade några toppar som såg riktigt sköna ut! Men svårt att köpa när det bara står S-XL storlek. Troligtvis blir XL för smått... Obestämd 
    Annars såg deras BH jättebra ut, får hem min BH från Swegmark idag så då får jag testa och se om den åker tillbaka eller får stanna kvar Undrar om det kommer räcka med E eller jag får byta upp till F. Ja, det lär jag ju märka, haha!
  • Kottemor

Jag blir tokig på dessa sammandragningar! Dom plågade mig hela dagen igår till och från, onda sådanna. Vaknat flera gånger inatt av dom, men jag hoppas att dom lugnat ig nu. Har haft ngn nu på morgonen, men inte som igår..

Jag vill verkligen inte behöva åka in, så det blir vila, vila, vila idag. Hur lätt det nu är med två sjuka barn hemma...

• Therre

Lite vagn nytt för min del då som jag tänkte dela med mig av, ringde på en vagn igår som jag ska titta på på lördag, och nu när jag loggade in på min mail så såg jag av förvåning att jag hade fått mail från den där tyskan som skulle skicka min vagn som jag vann, och där skrev hon och bad om ursäkt för att vagnen inte hade kommit och att hon direkt skulle ringa till DHL och kolla upp läget för vagnen skulle ha skickats samma dag som hon fick in mina pengar vilket var den 2 feb, så hon skulle höra av sig i morgon så får vi väl se helt enkelt vad hon säger.. Berättade iaf att jag hade polisanmält henne redan iaf men att så fort jag har vagnen eller fått pengarna tillbaka så drar jag tillbaka anmälan, så de är helt upp till henne nu.. men jag hoppas att jag verkligen får svar imorn så jag kan ringa och kolla med dhl om de stämmer så jag inte åker och köper vagnen i v-ås och sen 1-2 veckor senare så kommer vagnen som jag vann. Skulle vara lite surt, men då är de väl bara att sälja den begagnade men iaf. onödigt att slänga ut pengar när man har en vagn på väg, om de nu är så som hon påstår... Men jag ropar inte hej förän jag är över ån..Glad

Nu ska jag faktiskt vara lite onyttig och trycka i mig en massa persika från konservburk, tycker såsen/sockerlaget är så gott dessutom och sen mosa åp med grädde.. mums...

• maj09

...och jag gräddar pannkakor som jag ska äta med massvis med grädde och sylt!!! =)

Hej alla!

Här är en till som lääängtar efter att tiden ska gå till maj!

Jag är 174 cm lång och vägde 54 kg innan jag blev gravid (har aldrig bantat men har smal kroppsbyggnad). Hade gått upp lite vid inskrivningen och sedan dess ytterligare 12-13 kg. Det var likadant med min första. Med henne gick jag upp ca 18-20 kg totalt – och ändå kommenterade alla att jag bara hade en liten mage. Gick ner allt på ett par veckor efter förlossningen. Om man är smal av naturen så ska man i alla fall inte oroa sig över att gå upp i vikt tror jag…

Här är en med SMÅ tuttar. Innan min första graviditet hade jag A-kupa och fick köpa ett par BH med B-kupa bara några veckor in i graviditeten. Gick på C-kupa innan förlossningen och fick köpa D-kupa när amningen hade kommit igång. Snacka om förändring!

Jag kommer aldrig att glömma när jag en vecka efter förlossningen åkte utan BH till Lindex för att köpa en större BH för att det var omöjligt att få på någon jag hade. Jag hade tejpat fast amningskupor på tuttarna som mjölken snabbt rann igenom. Jag skyndade mig och tänkte förstås på min bebis som jag hade lämnat hemma utan mig för första gången, vilket säkert gjorde att mjölken sprutade ännu mer. När jag kom hem hade jag blött ner hela min tröja och mjölken rann långt ner på mina byxor hihihi…

• FruMadde4barnTätt

Therre
    vad roligt att hon hört av sig och hoppas du snart får vagnen.

maj 09
    känner igen det där med bröstens storlek och mjölk som rinner och blöter ner tröjan, och att jag fick köpa större bh efter förlossningen.

har gått upp ca 9 kg, och är i v.29.
    bebis sparkar ganska mycket varje dag.

läste om jobbiga förlossningar i tidningen här i helsingborg. varnar känliga för att inte läsa detta, ofta så går ju förlossningen bra i de fllesta fallen.

stora bebisar som väger  5,6 kg som föddes vanilga vägen och då de nekats kejsarsnitt, de fick bryta armen på ena bebisen och nyckelbenet på en annan bebis för de skulle kunna komma ut...Rynkar på näsan
    ena mamman hade gått sönder i bäckenbotten och hade svårt att gå och fick bestående skada av detta.Rynkar på näsan

sätesförlossningar där mamman övertalats till normal förlossning där bebis vägde 4 kg, och bebis kom ut med hängande huvud och utan att andas och sen lägger BM bebisen till mamman utan att upptäcka detta.Rynkar på näsan
    3 minuter innan de får igång andningen på bebisen, som kan ha fått hjärnskador av detta och svårt att gå i framtiden....lex maria anmält!

blir ju rädd när man läser sånt och det hänt på helsingborgs sjukhus där jag ska föda, men jag brukar ju ha lätta förlossningar så hoppas det denna gången med.