• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Lovelyness

Vad skönt att det är flera som vill ha sen avnavling så man slipper känna sig som ett ufo på förlossningen!

Vi har köpt ganska mycket kläder dom senaste veckorna så nu har vi nog det mest vi behöver för första tiden iallafall. Här är lite bilder på inköpen http://tilldig.webblogg.se/2011/march/kladshopping.html

Igår låg jag och funderade på hur vi skulle göra sovrummet mysigare och få till det så att spjälsängen passar in i inledningen, resultatet blev en beställning från ellos på överkast, lampor och lite kuddar Glad

• Jodi
    Lovelyness skrev 2011-03-06 15:45:38 följande:
    Vad skönt att det är flera som vill ha sen avnavling så man slipper känna sig som ett ufo på förlossningen!

Vi har köpt ganska mycket kläder dom senaste veckorna så nu har vi nog det mest vi behöver för första tiden iallafall. Här är lite bilder på inköpen tilldig.webblogg.se/2011/march/kladshopping.h...

Igår låg jag och funderade på hur vi skulle göra sovrummet mysigare och få till det så att spjälsängen passar in i inledningen, resultatet blev en beställning från ellos på överkast, lampor och lite kuddar Glad
    Så mycket fint du har köpt! Är det mesta i samma storlek eller har du spritt det lite?
  • Charlott29

Jag har inte köpt så mycket kläder till bebisen. Jag har köpt:
    2 bodys i st 56
    1 par byxor i st 56
    1 par strumpor i storlek 1-2 mån
    1 mössa 1-2 mån
    2 bodys i st 50
    2 "taight" eller tunnare byxor i st 50

Det jag funderar på är vad man ska köpa till bebisen ska vara ute. Min son är ju född i januari så då var det ju bara med vinteroverall på. Denna bebis kommer ju i början/mitten på maj och då är det ju nästan sommar, men kan ju vara kyligt ändå. Ska man satsa på en kofta och mössa, eller hur gör man?

• Lovelyness
    Jodi skrev 2011-03-06 17:06:37 följande:
    Så mycket fint du har köpt! Är det mesta i samma storlek eller har du spritt det lite?
    Det är lite blandat i storlekarna 50 56 och 62 men jag tror det mesta är i 56. Det är så svårt att veta hur stor bebis man får, det kanske är för stort eller för litet. Man får väl se helt enkelt Glad
  • Åsasåsa
    Hiavatha skrev 2011-03-06 10:08:50 följande:
    Min går ändå uppifrån och ända ner =) Den kom nog för ganska många veckor sen... Väntar en pojke, om det nu har nåt med saken att göra Drömmer

Ja så ser min också ut, förutom att naveln står ut som en knapp och jag väntar en flicka ;)
  • Åsasåsa
    Lovelyness skrev 2011-03-06 15:45:38 följande:

Vi har köpt ganska mycket kläder dom senaste veckorna så nu har vi nog det mest vi behöver för första tiden iallafall. Här är lite bilder på inköpen tilldig.webblogg.se/2011/march/kladshopping.h...

Vilken fin blogg du har!
  • bella11

idag har vi tagit fram alla bebis kläder vi hade till sonen! komer ta en evighet att gå igenom!! mys vad minnen kommer fram!! känns ju som igår han hade allt detta på sig!!!! 

såååå lycklig!
  • Charlott29
    bella11 skrev 2011-03-06 19:35:28 följande:
    idag har vi tagit fram alla bebis kläder vi hade till sonen! komer ta en evighet att gå igenom!! mys vad minnen kommer fram!! känns ju som igår han hade allt detta på sig!!!! 
    Å det vill jag också göra. Vilken nostalgi! Kan tänka mig att det är svårt att förstå hur små de har varit... tänkte ta fram det minsta och se vad jag har kvar. Min son är dock född i januari och denna bebis kommer ju i maj så det är ju lite olika årstider, men något kan man säkert använda, det kan ju vara kyligt på sommaren i sverige också
  • bella11
    Charlott29 skrev 2011-03-06 19:42:26 följande:
    Å det vill jag också göra. Vilken nostalgi! Kan tänka mig att det är svårt att förstå hur små de har varit... tänkte ta fram det minsta och se vad jag har kvar. Min son är dock född i januari och denna bebis kommer ju i maj så det är ju lite olika årstider, men något kan man säkert använda, det kan ju vara kyligt på sommaren i sverige också
    roligt som bara den!! Min son är med född i jan! hehe så jag har samma "dilemma" men de flesta bodys o byxor kan man ju ha. När är du beräknad? Vårt lilla mirakel ska kolla 28 maj. Men hoppas att h*n kommer lite tidigare som storebror gjorde...(9 dagar)
    såååå lycklig!
  • Maruid
    bella11 skrev 2011-03-06 19:35:28 följande:
    Jag var nere i källaren och grävde runt lite i kartongerna. Var egentligen på jakt efter en liten leksak som jag ska fixa med men kunde inte låta bli att pilla på kläderna också. Tänkte ta upp 50-56 kartongen och alla sängkläder och filtar i början av april och tvätta allt men jag får försöka hålla mig till dess. Blev dock lite till mig när jag såg allt, du har helt rätt, massor med minnen ; )