• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • bella11
    Maruid skrev 2011-03-06 21:46:31 följande:
    Jag var nere i källaren och grävde runt lite i kartongerna. Var egentligen på jakt efter en liten leksak som jag ska fixa med men kunde inte låta bli att pilla på kläderna också. Tänkte ta upp 50-56 kartongen och alla sängkläder och filtar i början av april och tvätta allt men jag får försöka hålla mig till dess. Blev dock lite till mig när jag såg allt, du har helt rätt, massor med minnen ; )
    ja skulle med vänta till april.. men så bra gick det haha. nu är de allra minsta storlekarna här.. har sorterat det ikväll sambo o jag o drömt oss bort. Sen längra fram blir det att tvätta o stryka dem o lägga ner i BB väskan osv. Ska bli så spännande än en gång att få uppleva allt en gång till! och lika spännande är det denna gången.. är det en tjej eller kille? tycker denna grav påminner om min förra så mina misstankar är kille igen. Men önskar att de va en tjej samtidigt som det egentlige inte spelar någon roll för detta lilla banr är redan så älskat oavsett vad!!! 
    såååå lycklig!
  • Therre

jag plockade upp bäbiskläderna som dottern hade för längesen jag och tvättat och klart är de också, jag kunde verkligen inte vänta så de har väl legat där i sin låda i 2 månader nu hehe. ska väl köpa lite mer neutrala kläder tänkte jag så man har sen får man se om de blir en flicka eller pojke, har nog mest kläder i stl 50 som jag har köpt och lite 56, men om de blir en flicka igen så har jag massor med kläder i 56, 62 osv så man får väl se. måste väl ta mig till stan och köpa lite i 56 också eftersom att de växer så otrolligt fort..

var på föräldra gruppen första gången förra veckan, var riktigt kul faktiskt och de kändes riktigt bra, vi babbla på som om att vi känt varandra i evigheter hehe, och de roliga är att vi bor på samma område men ca 50m avstånd som längst och ingen av oss har sett den andra så de va lite komiskt. ska på nästa träff nu på onsdag och då skulle vi prata mer och förlossningen bland annat, kanske ska fråga om avnavlingen, hon som håller i gruppen och som dessutom är min BM har jobbat flera år på förlossningen innan så hon lär ju veta lite mer om de tycker jag och hur de går tillväga på "mitt" sjukhus iaf.

Halt som sjutton idag ser jag när jag tittar ut genom fönstret blir att gå väldigt försikigt, höll på att drutta omkull en sväng igår men de gick bra:D

har börjat få jätte problem med att gå de gör så fruktansvärt ont och jag som hade hoppats på att få slippa de eftersom att de inte är så jätte lång tid kvar nu men icke vad jag misstog mig där, vecka 31+1 idag och jag har gått upp ca 12kg redan känns mycket då jag bara gick upp 12 kg totalt med dottern och de tar verkligen död på mina stackars små fötter, merks tydligt att min kropp inte är van med att jag väger så här mycket. Har ni gått upp mycket i vikt?

Nu ska jag bylta på mig ytterkläderna och på dottern med sen ska vi gå till dagis...

• FruMadde4barnTätt

ladylovelylocks
    vilka söta kläder!Skrattande

• Hiavatha

BM besök idag:
    SF-mått: 28 = Precis på mittlinjen i kurvan!  
    Hjärtljud: 136
    Min viktuppgång sedan inskrivning: 7kg (63-70kg).
    Ingen protein i urinprovet.
    I övrigt såg allt bra ut, glömde dock fråga om att kolla järnvärdet eftersom jag nu ätit järntabletter ca 2 månader, får blir nästa gång.

Don't compromise yourself. You are all you've got. ?Janis Joplin
  • Maruid
    bella11 skrev 2011-03-06 22:19:15 följande:
    ja skulle med vänta till april.. men så bra gick det haha. nu är de allra minsta storlekarna här.. har sorterat det ikväll sambo o jag o drömt oss bort. Sen längra fram blir det att tvätta o stryka dem o lägga ner i BB väskan osv. Ska bli så spännande än en gång att få uppleva allt en gång till! och lika spännande är det denna gången.. är det en tjej eller kille? tycker denna grav påminner om min förra så mina misstankar är kille igen. Men önskar att de va en tjej samtidigt som det egentlige inte spelar någon roll för detta lilla banr är redan så älskat oavsett vad!!! 
    Haha, då är ni i samma läge som vi är. Vi har nämligen inte heller tagit reda p åvem det är som gömmer sig där inne, det gjorde vi inte sist heller. Olidligt spännande och kul samtidigt. För min del tycker jag att graviditeten har varit så olik den förra då vi fick en pojke så jag är helt inställd på att detta är en tjej. Men som du säger, det gör verkligen ingen skillnad.

Men jag har kommit på ett sätt att avhålla mig från att ta upp barnkläderna än i alla fall. Jag har en lista på massor av hushållssysslor som jag vill ha gjorda innan. Typ frosta av frysen, putsa alla fönster och storstäda kök, badrum och sovrum. Så jag betar av i etapper och har det mysiga plocket att se fram emot i slutet. Behöver lite motivation för att få det andra gjort helt enkelt Skrattande
  • Lovelyness
    Åsasåsa skrev 2011-03-06 18:48:05 följande:
    Vilken fin blogg du har!
    Tack! Men länka kunde jag tydligen inte Flört
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-03-07 10:05:06 följande:
    ladylovelylocks
    vilka söta kläder!Skrattande
    Det är så svårt att hålla sig när man välkommit igång med shoppandet, allt är ju så gulligt!
  • EvaChristina

Ja vad söta kläder Ladylovelylocks!

Jag har det mesta i klädväg nu. Fick en hel kasse med bebiskläder av en kollega, vissa plagg var till och med prislappen kvar på! Otroligt snällt. Så nu har jag en massa i stlk 50-62.

En cravings jag har är förresten GLASS. Men det har jag nästintill cravings på när jag inte är gravid så det räknas nog inte.

• mammaE2011

jag har bara två par byxor till bebisen. Trodde det skulle räcka. Har aldrig hört förr att bebisarna bajsar igenom kläderna???? Det hände aldrig min brorson iaf.

• jakeline
    mammaE2011 skrev 2011-03-07 14:05:19 följande:
    jag har bara två par byxor till bebisen. Trodde det skulle räcka. Har aldrig hört förr att bebisarna bajsar igenom kläderna???? Det hände aldrig min brorson iaf.
    eh jo? Det händer... både kiss och bajs kan läcka om en blöja sitter lite illa, hamnar på sned eller om bebisen helt enkelt brakskiter... 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Maruid
    mammaE2011 skrev 2011-03-07 14:05:19 följande:
    Jo, tyvärr händer det då och då. Sprallar bebisen mycket med benen så kan det lätt hända att oturen är framme någon gång ibland. För att inte tala om i fall man får en kräkbebis. Då har man fullt upp med byte av kläder dagarna i ända ; )